Troxie Skrivet 25 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2011 (redigerad) Här länkar vi och diskuterar våra favoritframföranden helt enkelt. Många låtar har flera fantastiska framföranden men ofta så sticker någon ut ifrån mängden och är något mer, något bättre! Jag börjar Queen - Bohemian Rhapsody @ Wembley stadium 1986 Även om Muse flertalet gånger blivit prisade som den bästa liveakten i Wembleys stadium någonsin är det inte riktigt rättfärdigat, även om dom var först med att sälja slut hela stadiumet. Freddie Mercury i sin prime. Hårdrockdelen precis innan outrot är helt sinnesberusande intense. Jättebögig och jättebra Muse - Plug in Baby @ Eurockèennes 2000 Min personliga favorit utav Plug in Baby. Tidig version utav låten men riffet är top notch och skriket på slutet visar verkligen vilka livebjässar dom var på väg att bli. Lite synd att publiken inte riktigt fattar vad det är dom upplever Muse - Bliss @ Reading Festival 2011 Börjar 0.06.40 Muse andra platta Origin of Symmetry firar 10 år. Muse headlinear Leeds & Reading festival och spelar igenom hela plattan från början till slut. Efter några nasala lackluster performances utav Matthew under deras turne i USA undrade många hur mycket kvar dom egentligen hade kvar att ge. Men jävlar vilken överaskning Bliss och övriga låtar gav. Matthew sjunger falsetto delen flawless, behåller till viss del sin eminenta gångstil och bara äger! Håller helt klart måttet efter tio år. Sjuk känsla! Regina Spektor - Apres Moi @ London 2009 Ibland behöver Regina inte sin orkester för att låta mäktig. Det här är ett väldigt bra exempel. Råball låt! Sen måste hon få pluspoäng för att hon är så söt. Sötast i världen. Redigerad 26 oktober, 2011 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2011 Jag vill mosha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 26 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2011 Kul tråd! Jag har tänkt göra en Youtube-playlist med Metallicas samtliga låtar framförda live, med bästa versionen representerad i listan. Men jag inser vilket projekt det är så jag har väntat med det ett tag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 26 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2011 Queen - Bohemian Rhapsody @ Wembley stadium 1986 Ironiskt nog var denna det första jag kom att tänka på! Men vi har också så klart denna: http://www.youtube.com/watch?v=RiFC8nLfiUw Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 26 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=lWaHnlt2I3U 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 26 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2011 When you gonna make up your mind? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 28 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2011 No contest. På nyårsafton 1985 framträdde Cornelis som hemlig gäst vid en nyårsgala ledd av Ulf Lundell på Johanneshovs Isstadion i Stockholm. Galan direktsändes i tv. Cornelis sjöng sin mäktiga bluestolkning av Bellmans Fredmans epistel nummer 81, Märk hur vår skugga och det ledde till ovationer. Detta blev en nytändning för Cornelis, då han insåg att han fortfarande hade en ung publik. http://www.youtube.com/watch?v=sW2ZpEmgSz8 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 29 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2011 No contest. På nyårsafton 1985 framträdde Cornelis som hemlig gäst vid en nyårsgala ledd av Ulf Lundell på Johanneshovs Isstadion i Stockholm. Galan direktsändes i tv. Cornelis sjöng sin mäktiga bluestolkning av Bellmans Fredmans epistel nummer 81, Märk hur vår skugga och det ledde till ovationer. Detta blev en nytändning för Cornelis, då han insåg att han fortfarande hade en ung publik. http://www.youtube.com/watch?v=sW2ZpEmgSz8 Jag tänkte skriva något om hur stort det vore om man hade varit där... det går inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 22 september, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2012 Ptja, första och hittills enda liveframförandet utav låten så det borde ju räknas. Noooooog dålig också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 23 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2012 Underbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 30 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2012 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 30 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2012 Brukar sitta och kolla/lyssna på The Last Waltz-konserten, The Bands sista riktiga framträdande. Sett den otaliga gånger, fantastisk! Älskar hela konserten, och framför allt Levon Helm. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 30 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=JIpVf5B5-V8 Gåshud... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2015 (redigerad) Det här tror jag är den överlägset bästa bootleg av Pink Floyd jag hört, både i ljudkvalitet och hur bra bandet låter. Mycket bra vocals (nåja, åtminstone om man jämför med hur de annars ofta låtit) och helt makalöst underbara solon från den tiden de lät som på skivan, fast bättre. Låtlista: 1-1 Sheep1-2 Pigs on the Wing pt.11-3 Dogs1-4 Pigs on the Wing pt.21-5 Pigs (Three Different Ones)1-6 Shine On You Crazy Diamond pts I-V1-7 Welcome To The Machine2-1 Have A Cigar2-2 Wish You Were Here2-3 Shine On You Crazy Diamond pts. VI-IX2-4 Money2-5 Us And Them2-6 Careful With That Axe, Eugene Något för er, Jacker och Misterwhoopee? Redigerad 27 oktober, 2015 av Henkibojj Skrev fel parts på SOYCD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2015 Något för er, Jacker och Misterwhoopee? Onekligen en aptitretande setlist, ska nog höra lite vid passande tillfälle! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 25 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2015 Helt klart denna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 november, 2015 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2015 Heart brände av en jävla cover på Stairway to heaven för ett tag sedan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts