eminem33 Skrivet 16 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2011 För ca två veckor sedan exploderade min mail och har fått konstant spam mail sen dess. Är helt random adresser som skickar allt möjlig tex "Fingerhut: Activate Your Account And Start Shopping Great Brands With''Low.Monthly.Payments''!" from worlddealsdestiny-rELUqdA9.HqZh@in.bricasse.net eller "Attention DELL winner - FedEX Free Delivery-Confirmation Needed!" From worlddestiny-F0PZbuVy.Xq4p@wascourn.com Vad ska jag göra för att sluta få sånt här skit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 16 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2011 Ska finnas längt ner på brevet "Unsubscribe here" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 16 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2011 Ska finnas längt ner på brevet "Unsubscribe here" Det bästa vore att börja om på nytt med en ny och fin e-mail som du inte lägger ut på internetsidor, annars är det bara att skräppost-markera och blockera avsändaradresserna. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 17 september, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2011 Ska finnas längt ner på brevet "Unsubscribe here" Nej det gör det inte Det bästa vore att börja om på nytt med en ny och fin e-mail som du inte lägger ut på internetsidor, annars är det bara att skräppost-markera och blockera avsändaradresserna. Får börja blockera alla dumma adresser då :S Hur får dom tag på min mail. är det genom facebook och sådana grejer eller skulle det kunna vara att jag skrev min mail här i ett inlägg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2011 Nej det gör det inte Får börja blockera alla dumma adresser då :S Hur får dom tag på min mail. är det genom facebook och sådana grejer eller skulle det kunna vara att jag skrev min mail här i ett inlägg? Skulle mycket väl kunna vara genom gtasajten (och facebook), men kan även vara från dina kontakters kontaktlistor (om nu de råkat vara lite slarviga med inloggningar, eller något). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 17 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2011 Finns alltid för mig i spammejl, tex såhär http://piclair.com/data/ydt5b.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 17 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2011 Finns alltid för mig i spammejl, tex såhär http://piclair.com/data/ydt5b.jpg Det är visserligen lagstadgat att man ska kunna avsäga sig utskick på ett enkelt sätt, men jag tror nog dock inte det är något alla världens spamföretag tar på största allvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 17 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2011 Finns alltid för mig i spammejl, tex såhär http://piclair.com/data/ydt5b.jpg För nyhetsbrev ja. Nigeriabrev och liknande som försöker imitera en riktig person har inte såna länkar i slutet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts