Gof Skrivet 20 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2012 Finns det mekaniska tangentbord som inte är designat enbart för femtonåringar? Jag söker ett cleant, helst svart tangentbord som helt skall sakna LED-belysning och annat onödigt bös. Steelseries 6gv2 är svart. Enda belysningen som finns är numlock, capslock och scrollock-indikatorerna. Finns röda och svarta switchar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 21 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2012 Finns ju hur många som helst... Kolla in exempelvis Filco, Das Keyboard eller SteelSeries tangenbord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2013 (redigerad) Har ni koll på ett tangentbord som har svarta brytare och inte har numpad? CM Storm Quickfire Rapid är ett alternativ, men det är alldeles för fult tycker jag. Edit: Har förresten känt på blåa, röda och svarta brytare. Blåa är ju coolast egentligen, men kommer nog inte passa mitt användande så bra. Jag har ganska "tunga" fingrar när jag vilar dem på tangentbordet och upptäckte snart att röda brytare trycks ned för lått för mig. Svart verkar klockrent! Redigerad 2 april, 2013 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 april, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 april, 2013 Har ni koll på ett tangentbord som har svarta brytare och inte har numpad? CM Storm Quickfire Rapid är ett alternativ, men det är alldeles för fult tycker jag. Edit: Har förresten känt på blåa, röda och svarta brytare. Blåa är ju coolast egentligen, men kommer nog inte passa mitt användande så bra. Jag har ganska "tunga" fingrar när jag vilar dem på tangentbordet och upptäckte snart att röda brytare trycks ned för lått för mig. Svart verkar klockrent! Filco är ju riktigt bra, men det kanske du tycker är fult också. Annars kan du ju glo runt efter tangentbord med svarta brytare här, men det är ju inte säkert att du hittar dem med svensk layout sedan. Fast hittar du bara t e x tysk så fungerar ju det också, och du kan ju även byta knapparna om det stör dig väldigt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2013 Filco är ju riktigt bra, men det kanske du tycker är fult också. Annars kan du ju glo runt efter tangentbord med svarta brytare här, men det är ju inte säkert att du hittar dem med svensk layout sedan. Fast hittar du bara t e x tysk så fungerar ju det också, och du kan ju även byta knapparna om det stör dig väldigt mycket. Nejdå, Filco-tangentbordet såg sådär lagom cleant ut! Tack för tipset om sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2013 Har använt samma tangentbord i flera år. Hittade det på en loppis för 50:- och ja, tydligen är det mekaniskt. Har aldrig funderat över det men den är ju väldigt angenäm att skriva med. http://sales.freegeek.org/osac-images/ebay/20121120/apple-wireless-keyboard/IMG_0632.JPG 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2013 (redigerad) Har använt samma tangentbord i flera år. Hittade det på en loppis för 50:- och ja, tydligen är det mekaniskt. Har aldrig funderat över det men den är ju väldigt angenäm att skriva med. +1. Hade ingen aning om att det är mekaniskt, och jag som har "suktat" efter sådana. Tangenterna börjar bli sjukt äckliga dessvärre, dags för en restaurering snart. Redigerad 2 april, 2013 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 2 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2013 Jag köpte ett "elastiskt" tangentbord för 118. Troligtvis mekaniskt, troligtvis värdelöst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2013 +1. Hade ingen aning om att det är mekaniskt, och jag som har "suktat" efter sådana. Knapparna börjar bli sjukt äckliga dessvärre, dags för en restaurering snart. Ja, det är ett helvete att städa. Brukar bara banka mot skrivbordet tills diverse nagelbitar och annat smuts ramlar ut men fruktar vad som döljer sig i djupet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 3 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2013 Har ni koll på ett tangentbord som har svarta brytare och inte har numpad? CM Storm Quickfire Rapid är ett alternativ, men det är alldeles för fult tycker jag. Edit: Har förresten känt på blåa, röda och svarta brytare. Blåa är ju coolast egentligen, men kommer nog inte passa mitt användande så bra. Jag har ganska "tunga" fingrar när jag vilar dem på tangentbordet och upptäckte snart att röda brytare trycks ned för lått för mig. Svart verkar klockrent! Ducky G2Pro finns i en version utan numpad. Finns i alla brytare. Har ett vanligt G2Pro med blåa, och det är sinnessjukt skönt att skriva på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2013 (redigerad) Haffade ett Steelseries 6Gv2 för 250 spänn på Sweclockers marknad mest för att jag ville testa på mekaniska brytare. Känns ganska ovant kan jag säga, jag har ju kört med tangentbord i lågprofil de senaste tre åren. Hur som helst så känns det schysst, men har nu fått för mig att det är bruna brytare jag vill ha. Köper jag ett sådant tangentbord senare så ska jag se till att bli av med numpaden! Edit: Nu har jag spelat. Riktigt schysst faktiskt! Svårt att säga vad det är som gör det, men det känns ofantligt mycket bättre än med rubberdomes. Det känns dock inte helt hundra när jag skriver... Ifall ni undrar så har jag svarta brytare förresten. THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG Redigerad 27 maj, 2013 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 7 augusti, 2013 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2013 Var kan man köpa ABD-tangentbord och mus? Jag har fått tag i en Macintosh SE men kan inte kontrollera den... .. är det Ebay som gäller eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 12 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2013 Jag behöver hjälp, mitt blackwidow beter sig skumt nu (( http://www.youtube.com/watch?v=O85idZqm7ek Efter jag spelade in videon så insåg jag att Delete reagerar liknande också... Någon som vet vad felet kan vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2013 Jag behöver hjälp, mitt blackwidow beter sig skumt nu (( http://www.youtube.com/watch?v=O85idZqm7ek Efter jag spelade in videon så insåg jag att Delete reagerar liknande också... Någon som vet vad felet kan vara? Har du spillt något som kan ha kortslutit kretsarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 13 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2013 Har du spillt något som kan ha kortslutit kretsarna? Ingenting spillt alls. Det hände helt spontant också. Satt och kollade på film, nån skrev till mig på skype, skulle skriva nått som hade Ä i sig och märkte att det kukade sig =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 13 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2013 Ingenting spillt alls. Det hände helt spontant också. Satt och kollade på film, nån skrev till mig på skype, skulle skriva nått som hade Ä i sig och märkte att det kukade sig =( Uppstår samma fel på andra datorer med det tangentbordet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 13 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2013 Uppstår samma fel på andra datorer med det tangentbordet? Kan inte svara på detta då jag enbart har en dator, kanske kan få gå hem till en kompis för att testa det dock. Värt att nämnas dock är att jag sitter på ett annat typ "kontorstangentbord" där det inte är några problem som helst. Jag trodde det kunde vara razer synapse som kukade sig också så jag ominstallerade det. Fortfarande samma problem, finns det nått sätt att resetta firmware i Tangentbord eller liknande utifall det är nått sånt som spökar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 13 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2013 (redigerad) Kan inte svara på detta då jag enbart har en dator, kanske kan få gå hem till en kompis för att testa det dock. Värt att nämnas dock är att jag sitter på ett annat typ "kontorstangentbord" där det inte är några problem som helst. Jag trodde det kunde vara razer synapse som kukade sig också så jag ominstallerade det. Fortfarande samma problem, finns det nått sätt att resetta firmware i Tangentbord eller liknande utifall det är nått sånt som spökar? Har du testat switcha USB-portar mellan de två inkopplade tangentborden? Är båda via USB eller är kontorstangentbordet via P/S2? Redigerad 13 november, 2013 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 13 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2013 Har du testat switcha USB-portar mellan de två inkopplade tangentborden? Är båda via USB eller är kontorstangentbordet via P/S2? Har bytt mellan alla olika USB portar. Det här tangentbordet är ikopplat i samma USB port som mitt blackwidow var ikopplat i först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2013 Det är nog inte mycket konstigare än att tangentbordet har gått sönder... Tidigare i veckan pajade sensorn på min mus under de fyra minuter som jag var på toaletten. Det är bara att du försöker dig på en reklamation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts