RavenE Skrivet 7 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2011 (redigerad) Som trådtiteln säger, jag behöver lite hjälp att öppna en port i min router. När jag går in på "routersidan" så har jag letat mig fram hit, vad behöver jag fylla i? Programmet jag vill öppna port för är amsn för Mac och det gäller filöverföring. Går jag in på inställningssidan för detta i amsn så får jag upp det som syns på bild ett. Redigerad 7 augusti, 2011 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2011 Testa detta: User Defined - Server IP = 83.226.88.97 - External/Internal ports = 6891 - Protocol = TCP/UDP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 augusti, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2011 (redigerad) Lulz, nu kommer jag inte ens in på routersidan. :3 Ska prova det så fort jag kommer in, återkommer. Edit: Bah, kommer inte in på sidan. Kommer till login-rutan och skriver in namn och lösen, sen blir det bara en vit tom ruta. Redigerad 7 augusti, 2011 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2011 På Server IP har jag skrivit min dators interna IP i min router. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 augusti, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2011 På Server IP har jag skrivit min dators interna IP i min router. Interna IP, det är det där 192.168.x.xxx va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2011 Interna IP, det är det där 192.168.x.xxx va? Mjo, så brukar de se ut. Öppna kommandotolken och skriv ipconfig sedan kollar du på IPv4 Adress, där står det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 augusti, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2011 Mjo, så brukar de se ut. Öppna kommandotolken och skriv ipconfig sedan kollar du på IPv4 Adress, där står det. Kör Mac, så jag vet inte vars jag kan kolla sånt där. Jag testar med det numret så får jag se vad som händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2011 Kör Mac, så jag vet inte vars jag kan kolla sånt där. Jag testar med det numret så får jag se vad som händer. http://www.ehow.com/how_2068589_check-macs-ip-addresscheck-macs-ip-address.html 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 augusti, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts