Renard Skrivet 10 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2011 Bethesta (skaparna av Fallout och The Elder Scrolls spelen) kommer med ett nytt spel. Dishonored. Ett sneak em up spel i futuristisk miljö där du spelar som en lönnmörade, som istället för att döda sina fiender direkt via kroppskontakt, bygger fällor. Ju brutalare desto bättre. Så här skriver utvecklarna: “It’s a game about assassination where you don’t have to kill anyone. It’s a game about infiltration where you can set up traps and slaughter the entire garrison of an aristocrat’s mansion rather than sneak in. It’s a game about brutal violence where you can slip in and out of a fortified barracks with nobody ever knowing you were there. It’s a game about morality and player choice where the world you create is based on your actions, not navigating conversation trees" Vad tror ni? Själv tycker jag att det låter rikitgt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 10 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2011 Tycker det låter jävligt bra, hoppas det blir jävligt bra också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 10 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2011 Allting lät väldigt intressant! Synd bara att de måste förstöra allting med att skiten ska utspela sig i en futuristisk miljö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Allting lät väldigt intressant! Synd bara att de måste förstöra allting med att skiten ska utspela sig i en futuristisk miljö. Det är det väl inget fel på? Vilken miljö hade du hoppats på? Hade väl varit ganska badass att springa runt under medeltiden och slänga fram rävsaxar förvisso, men det här kan säkert bli ballt det med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 (redigerad) Releasedatum? Redigerad 11 juli, 2011 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 juli, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Allting lät väldigt intressant! Synd bara att de måste förstöra allting med att skiten ska utspela sig i en futuristisk miljö. Man vet ju aldrig vilken typ av futuristisk miljö det rör sig om. Kan ju vara steampunk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Mjo, kanske det. Skulle uppskattat om det var nutid, alternativt någon intressant historisk era. Så trött på "framtiden" när det kommer till spel. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Vilka plattformar kommer det till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 juli, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 (redigerad) Vilka plattformar kommer det till? Inget säkert än, men PS3 och 360 kan vi ju lätt räkna med. Osäker när det gäller PC, men antagligen kommer det till det med Redigerad 11 juli, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Mjo, kanske det. Skulle uppskattat om det var nutid, alternativt någon intressant historisk era. Så trött på "framtiden" när det kommer till spel. Ser rätt generiskt ut. http://www.gamecore.se/1-900-533-201107-0004_1310055512_01.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2011 Tycker den där bilden påminner mig lite om Half Life 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 juli, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2011 (redigerad) Förhandstitt från Gamereactor Spelet utspelar sig i ett steampunkinspirerat 1600-tals London (Epic or what?) Alla texturer i hela spelet är handmålade (skithäftigt!!) Du kan använda psykiska krafter till att manipulera objekt och människor. I like this! Redigerad 25 juli, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2012 "Golden Cat walkthrough" från E3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2012 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2012 (redigerad) Kom igen nu GTAsajten, var är hypen? En vecka kvar! Pro-tip: Köp spelet via Greenman Gaming med koden GMG25-EVFWS-4Z4ZN så blir det 25% rabbatt. Det drar ner spelet från $59,99 till $44,99 = 315 SEK! Koden fungerar förövrigt på alla GMG-spel under begränsad period. Interaktiv trailer: Tales from Dunwall: Utvecklardagbok: Redigerad 5 oktober, 2012 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2012 Recensionsembargot släppte idag och recensionerna har strömmat in - glödande sådana! Reaktionerna från vanliga spelare har varit desamma! Rekommenderar TBs 40 min långa genomgång av spelet: Fjärde posten i rad... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 16 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2012 Klarade precis spelet. I överlag mycket bra och infriar de flesta förväntningar jag hade. Spelmässigt känns det som en blandning mellan Deus Ex och BioShock (en hel del Thief också, enligt de som spelat det). Den enda kritiken jag egentligen har är att det är lite för lätt, även på de högre svårighetsgraderna, och navigationen som är helt binär. Spelet guidar dig ständigt mot dina mål med flytande pilar som förvisso går att stänga av, men då förlorar du helt all vetskap om var du ska någonstans eftersom de är det enda i hela spelet som guidar dig. Det slutade med att jag tillfälligt satte på dem när jag behövde uppdatera eller påminna mig om vart jag skulle och sedan direkt stänga av dem igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2012 har inte kollat igenom tråden, har alltid så ont om tid nu mer. Men är detta till PS3? Finns det på PSstore? Kostar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 16 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2012 har inte kollat igenom tråden, har alltid så ont om tid nu mer. Men är detta till PS3? Finns det på PSstore? Kostar? http://lmgtfy.com/?q=dishonored+playstation+3 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2012 http://lmgtfy.com/?q=dishonored+playstation+3 Du gav mig precis 10 minuter extra tid med min son. Skall bjuda dig på en öl som tack om vi träffas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts