SilentViper Skrivet 5 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2011 Drar alltid ut sladdarna till datorn och andra saker som jag anser är mer värdefullt sen skiter jag i resten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2011 är ingen himla lantis 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 5 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2011 Har vi en länstidning? Jag menade såklart våran morgontidning Norrköpings Tidningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2011 Bor inne i stan, och jag drar ur ifall det är väldigt nära. Fast det är mest för att pappa inte ska behöva vara nervös. När vi bodde på landet förut så drog vi aldrig ur, men en gång var vi inte hemma när ovädret startade så då sabbades ett 56k-modem och en fax. Sedan dess har far min varit nästan maniskt noggrann med att dra ur sådant innan vi åker hemifrån. Står det i ens elavtal att bolagen inte behöver leverera 240 v mid åskväder? annars borde de ju bli ersättningsskyldiga om något går sönder då det är fel spänning i ledningarna? De har alldeles säkert någon punkt där det står var som gäller vid force majeure. Chansen att man får pengar från elbolaget lär vara obefintlig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2011 Jag menade såklart våran morgontidning Norrköpings Tidningar. Haha okej. Jag började tänka på Extra Östergötland, men det kändes inte riktigt rätt. Nåväl, nog om det nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 5 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2011 Varit väldigt skumt väder här på sistonde. Åska nästan varje dag. För typ en månad sen så träffades routern och skickade ut överladdning till de ~15 enheter som var inkopplade. Kände ett härligt sprakande i hörlurarna Några portar på routern och switchar pajades. Och farsans jobbdator startade inte igen. Så, sen dess har vi börjat dra ut nätverkskablarna iaf. Har överspänningsskydd till den dyrare elektroniken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2011 I städer borde det väl vara rätt lugnt, men vid ett åskoväder förra året (på landet) berättade en vän att han stått inomhus och sett blixten slå ner och komma ut genom eluttaget, så att det lyste upp rummet. Men då slog den ner i huset bredvid som saknade all form av säkerhet mot sånt. All elektronik inkopplad där var rätt bränd hur som helst! Jag drar alltid ut laddaren till laptopen men att skippa internet (routern och modemet) i flera timmar brukar vara svårare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 5 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2011 Om det är nära - Ja. Vill inte känna ångesten som kommer om det verkligen blir så att datorn och andra apparater i huset bräns. Före säkra det osäkra, varar som sagt oftast bara en timme eller så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 Haha okej. Jag började tänka på Extra Östergötland, men det kändes inte riktigt rätt. Nåväl, nog om det nu. Vadårå? http://hysteri.vafan.nu/wp-content/uploads/2007/09/hiv-man.jpg 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 (redigerad) Vadårå? Fast det här ämnet behandlar varken knark eller könsorgan. Edit: Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt, det verkar mest som jag påstått att Extra Östergötland inte skulle använda vulgära ord enligt din post just nu. Redigerad 6 juli, 2011 av eXotic 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 Fast det här ämnet behandlar varken knark eller könsorgan. Edit: Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt, det verkar mest som jag påstått att Extra Östergötland inte skulle använda vulgära ord enligt din post just nu. Han fann en chans att få extra anseendepoäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 Har aldrig varit med om några problem här i lägenheten, och sist elen slogs ut här av åska kan möjligen ha varit någongång på 90-talet, så jag drar aldrig ur något hemma enns vid kraftig åska. Hos morsan däremot (landet) dras det ur hej vilt för minsta knall, men där har en dator fallit offer också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 10 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2011 Har alltid gjort, kommer alltid göra! Jag har en sjuk respekt för åskväder och jag tycker det är rätt mysigt att stänga ner all elektronik i huset och sätta mig vid ett fönster och kolla på blixtarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Höhö, jag satt och spelade TF2 när helt plötsligt, PAFF! Det lät som om en lastbil kört in igenom köksväggen, och sen blev skärmarna svarta. Det blev knäpptyst så jag tog av mig hörlurarna, och kunde då uppfatta att det åskade. Jag tänkte att fan, nu är datorn körd.. Men det visade sig att blixten slagit ner i transformatorstationen 50 meter bort, vilket ledde till att överspänningsskyddet gått igång och alla blev strömlösa. Några minuter senare kom strömmen tillbaka, men då hade jag redan hunnit rycka ut alla kablar och lagt mig i soffan och vila istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 12 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2011 (redigerad) Min familj har alltid haft otur med blixtar och dunder. Tor tycker inte om teknologi eftersom 3 TV-apparater, 2 DVDer, 3 modem och 1 dator har lidit pga. en uttråkad åskgud. Jag drar ur. Alltid. Alltidalltidalltid. Redigerad 12 juli, 2011 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2011 Ibland. Är åskvädret en bit bort så brukar jag inte dra ur, men närmar det sig och jag hör att det är väääldigt nära så drar jag ur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 12 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2011 Åskade nyss som fan här. Hade datorn igång. Blixten slog antagligen ner. Datorn dog och gick inte att starta. Fuck my life. Nu fungerar den dock igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 1 september, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2011 Kan meddela att vid senaste åskoväder (måste varit i början av augusti, jag var inte hemma) tog åskan min digitalbox. Och jag bor i stan i ett åskledarförsett hus men trots det hände det. Man är aldrig säker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 1 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2011 Kan meddela att vid senaste åskoväder (måste varit i början av augusti, jag var inte hemma) tog åskan min digitalbox. Och jag bor i stan i ett åskledarförsett hus men trots det hände det. Man är aldrig säker! Inget annat? Verkar vara internet och tv-linjer som är det farligaste vid åska och har man kopplat ut till elnätet så är det ännu värre iom att skiten får jord från elnätet och drar rakt igenom apparater. Själv har jag fått stor respekt för åska efter att det slog ned i internet-linjen och förstörde min router och min nya någon månad gamla dator Farsan hade dock dragit ur el-uttaget på sin och hans klarade sig. Och morsan har trådlöst från routern så hennes klarade sig också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2011 Jag brukar inte dra ur när det åskar och jag är hemma (för då kan jag bedöma att det är långt bort det åskar), men om jag åker iväg över några dagar eller längre åker varenda sladd ur. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts