Logiken Skrivet 11 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2011 (redigerad) - Redigerad 11 december, 2011 av Logiken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 24 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=CWPE_XvzrTs Jesus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 25 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2012 Jesus. Ljuvligt, kan rekommendera Burials nya EP "Kindred" också, även fast det inte är så mycket dubstep. (Mer garage och 4x4) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 25 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2012 Kan ni vara vänlig att förklara, jag kritiserar er inte alls, men ni som lyssnar på den här typen av musik. Vad är det som tilltalar er? Kan ni sitta och lyssna och bara njuta av musiken? Tycka att särskilda ljud och stycken i en låt är bra? Eller gillar ni bara att dansa till den? FÖr jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att sitta och lyssna på dubstep. Funkar inte i min hjärna. Kanske är det avsaknaden av text och sång som rör till det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2012 Kan ni vara vänlig att förklara, jag kritiserar er inte alls, men ni som lyssnar på den här typen av musik. Vad är det som tilltalar er? Kan ni sitta och lyssna och bara njuta av musiken? Tycka att särskilda ljud och stycken i en låt är bra? Eller gillar ni bara att dansa till den? FÖr jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att sitta och lyssna på dubstep. Funkar inte i min hjärna. Kanske är det avsaknaden av text och sång som rör till det Nu lyssnar jag inte jättemycket på Dubstep men kan ju svara ändå eftersom att majoriteten av låtarna på min spellista säkerligen låter som oljud för dig. De flesta tillfällen när jag lyssnar på musik är det för att jag vill slappna av eller koncentrera mig, och då klarar jag nästan aldrig att ha text och sång i låten. Det slutar med att jag sitter och koncentrerar mig på låttexten istället; när jag jobbar och lyssnar på musik innebär det att jag får mindre gjort och när jag ska sova innebär det att jag får svårare att sova. Så ja, jag kan sitta och lyssna och bara njuta av musiken. Skulle däremot aldrig få för mig att dansa till majoriteten av musiken på min spellista. Då ska man ha musik man kan sjunga med till och ännu viktigare musik som alla omkring en känner till. Dans är en gruppaktivitet, musiken är enligt min mening den mindre viktiga delen av dans så det gör inget om det är musik jag inte lyssnar på till vardags. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2012 Kan ni vara vänlig att förklara, jag kritiserar er inte alls, men ni som lyssnar på den här typen av musik. Vad är det som tilltalar er? Kan ni sitta och lyssna och bara njuta av musiken? Tycka att särskilda ljud och stycken i en låt är bra? Eller gillar ni bara att dansa till den? FÖr jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att sitta och lyssna på dubstep. Funkar inte i min hjärna. Kanske är det avsaknaden av text och sång som rör till det Musik utan fokus på text och sång har för mig personligen betydligt längre livstid, det är generellt mer eller mindre oundvikligt att sång blir cheesy, krystat eller rent av löjeväckande. Jag ger dessutom mer credit till artister som gör oväntad musik obunden av instrument som på sätt och vis har "instruktionsmanualer". "Konventionell musik" imponerar mig sällan, men det gäller ju samtidigt en alldeles för stor del av den elektroniska musiken också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts