Mark Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 (redigerad) Hej, varför har vi ingen dubstep-tråd på forumet? Här tycker jag att vi kan tipsa om grymma låtar/artister! Jag skulle vilja ha lite tips på grym dubstep i stil med Flux Pavilion och Mt. Eden Dubstep. Jag är inte så förbaskad insnöad på genren, men det är nog dubstep och house jag lyssnar mest på just nu! EDIT: Jag är öppen för alla förslag, posta det ni gillar och brukar lyssna på! Redigerad 23 juni, 2011 av Mark 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 Chrispy gör grymma remixes. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 (redigerad) Finns en del fet dubstep här, blandat med annat mysigt elektroniskt. Man ska komma ihåg att Spotify bara har en av Skrillex totalt fyra EP's. Det finns vääääldigt mycket bra ljud att lyssna på i de andra. Feed Me's Pink Lady är också den jävligt bra. Redigerad 23 juni, 2011 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 För er som gillar att följa artister/grupper på twitter: (Är väl lite av en personlig favoritlista också) @FuntCaseUK - FuntCase (Circus) @emalkay - Emalkay @Fluxpavilion - Flux Pavilion (Circus) @UKFMusic - UKF, har stor dubstepkanal på youtube. (www.youtube.com/ukfdubstep) @Skrillex - Skrillex @Modestep - Modestep, kör även en radioshow varje söndag runt klockan 10 (Church of dubstep) @doctorpcircus - Doctor P (Circus) Andra grymt bra artister/grupper: 16Bit (Speciellt FRZR9000 och Skullcrack) KOAN Sound, relativt ny och up-and-coming. Noisia, gör en del annan musik än dubstep också. Kan också passa på att länka lite nya låtar: Kom upp på spotify för bara ett par dagar sedan. Vet inte riktigt hur ny den är, håller inte riktigt koll på Skrillex längre, men han levererar som vanligt. Slänger upp min spotify-lista också, uppdaterar den så fort något bra från ukf/trackitdown/beatport dyker upp på spotify: 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 23 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 (redigerad) Skrillex är grymt bra! Men jag har snart lyssnat sönder alla hans låtar ^ är ju dock hur jävla grym som helst! Redigerad 23 juni, 2011 av Mark 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 Do want: Modestep på spotify. För övrigt kommer deras rework/VIP/remix av Sunlight bli galen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 Har postat den förr, men den här kan jag lyssna på hundra miljoner gånger i rad tror jag. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 Har egentligen bara lyssnat ordentligt på en dubsteplåt, som jag dessutom lagt på minnet. Det är den här: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 Har postat den förr, men den här kan jag lyssna på hundra miljoner gånger i rad tror jag. Väldigt bra ja! Och Dupstep-playlisten jag länkade i någons statusuppdatering (Den uppdateras minst en gång i veckan): Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 Lyssnar knappt på dubstep längre, men när jag gör det, så är det oftast Skream som gäller. Hans debut är fortfarande den bästa skivan i genren, tycker jag. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 23 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 Modestep var ju helt jävla insane! Tack för tipset! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 23 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2011 Modestep var ju helt jävla insane! Tack för tipset! De verkar rätt häftiga live också. Kör med instrument istället för att bara köra turntables och mixer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 24 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2011 Tror att dubstep ligger i farozonen för att bli alldeles för... genomskinligt? Tipz: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 25 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2011 Sunlight 2011 är galen, går inte att sitta still. Skrillex & Nero-remixen på Promises kommer också bli fet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 4 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2011 Dubbelpost, men: 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 11 juli, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Dubbelpost, men: Har spelat den där hela jävla veckan, den är så grymt förbannat skön! 3:00 <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Tror att dubstep ligger i farozonen för att bli alldeles för... genomskinligt? Tipz: Håller med om det, efter några låtar inser man att allt är sammma sak. För mig funkar det än så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Guld: http://www.youtube.com/watch?v=lh_sMaX31AA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 12 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2011 (redigerad) Jag tankade alla UKF dubstep låtarna. Fuck. Yes. Current favourites: Doctor P - Big Boss Flux Pavilion - I Can't Stop Ninjastep - Production Line Skrillex - Kill Everybody (BARE NOIZE REMIX) Redigerad 12 juli, 2011 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 12 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2011 Ninjastep - Production Line Trombondubstep? Lol! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts