DizzY Skrivet 2 juli, 2014 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2014 börja se denna för några månader sen, kom ikapp ganska fort ju då det enbart är tio avsnitt per säsong. första säsongen fick jag verkligen kämpa mig igenom, aldrig varit med om en tråkigare seriestart förut, först avsnitt 7 eller 8 så fånga det mitt intresse helt. resterande avsnitt o säsonger har jag gillat, men jag placerar verkligen inte denna serie på min top3 lista, kanske top 5.. säsongavslutet va riktigt härligt men det kändes väntat att han skulle överleva genom hela säsongen så de drog mest ut på allting. Sen hoppas jag att nästa säsong kommer bjuda på mer ifrån kalishia eller va hon nu heter, man får se helt för lite därifrån imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 12 april, 2015 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2015 Fyra avsnitt av säsong 5 har läckt tydligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 april, 2015 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2015 Fyra avsnitt av säsong 5 har läckt tydligen. Jag har hört att de emellertid är i skräpkvalitet så jag väntar nog på bättre grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 12 april, 2015 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2015 Jag kollade nyss alla fyra. Det fungerade att se på, men det blir nog att kolla varje avsnitt igen när det kommer ut i bra kvalité ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 april, 2015 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2015 Jag kollade nyss alla fyra. Det fungerade att se på, men det blir nog att kolla varje avsnitt igen när det kommer ut i bra kvalité ändå. Jag tittade just lite fort på Popcorn Time, och mjo det såg hyfsat ut. Fast jag vet inte om jag vill mata igenom alla avsnitt snabbt för då får man vänta igen på resten. Känns bättre att fördela upp det så man har något att se fram emot varje vecka. Sedan om jag klarar att hålla mig efter jag ser första avsnittet återstår att se... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 13 april, 2015 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2015 Drog igenom alla fyra avsnitten igår och tyckte dem var helt okej/sådär. Det är första gången jag kollar serien efter att ha dragit igenom böckerna och dem har verkligen ändrat mycket hittills under denna säsongen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 5 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2015 Ingen som kollar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 5 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2015 Tycker säsongen har varit hyfsat svag hittills fram till det senaste avsnittet som var jävligt bra! Vet inte om det är för att jag läst böckerna och ogillar alla saker dem ändrat eller vad det är men jag diggar inte den här säsongen speciellt mycket just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2015 SUG MIN STORA FETA JÄVLA KUK 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2015 SUG MIN STORA FETA JÄVLA KUK Min reaktion också, typ. Fast Twitch chat och 4Chan hade sedan länge spoilat vad som skulle hända så jag var väl lite mentalt förberedd. Bara 298 dagar kvar tills s6! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 17 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2015 SUG MIN STORA FETA JÄVLA KUK Valar morghulis. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 21 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2015 Blir väldigt intressant att se vad som händer nu i serien! Tycker dock det var rent generellt en väldigt svag säsong där det kanske inte hände super mycket faktiskt. Även om det blev bättre och bättre på slutet känns det som det va lite onödiga saker som hände i början. Till exempel Jamie's trip för att hämta hem Myrcella tyckte jag va lite onödig tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 21 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2015 Blir väldigt intressant att se vad som händer nu i serien! Tycker dock det var rent generellt en väldigt svag säsong där det kanske inte hände super mycket faktiskt. Även om det blev bättre och bättre på slutet känns det som det va lite onödiga saker som hände i början. Till exempel Jamie's trip för att hämta hem Myrcella tyckte jag va lite onödig tid. Allting som hände i Dorne kändes väldigt Xena - Krigarprinsessan; allmänt låg budget, tvivelaktiga plotlines, dålig koreografi i stridsscenerna, etc. Det kändes inte som det höll upp till resten av Game of Thrones. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 21 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2015 (redigerad) Allting som hände i Dorne kändes väldigt Xena - Krigarprinsessan; allmänt låg budget, tvivelaktiga plotlines, dålig koreografi i stridsscenerna, etc. Det kändes inte som det höll upp till resten av Game of Thrones. Ja, precis. Den delen tycker jag dom kunde helt ha kunnat skippat för det va ingeting där som egentligen ledde till någon bra story som man kan få se längre fram. Tycker nog faktiskt rent generellt att storyn säsong fem har blivit sämre och sämre för dom verkar ha helt enkelt brister i att hitta vad dom ska fokusera på och hur dom ska utveckla storyn. Man hade ju kunnat lösa det där genom helt enkelt skicka en fågel eller någonting istället tycker jag nog faktiskt. Redigerad 21 juni, 2015 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 22 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2015 Ja, precis. Den delen tycker jag dom kunde helt ha kunnat skippat för det va ingeting där som egentligen ledde till någon bra story som man kan få se längre fram. Tycker nog faktiskt rent generellt att storyn säsong fem har blivit sämre och sämre för dom verkar ha helt enkelt brister i att hitta vad dom ska fokusera på och hur dom ska utveckla storyn. Man hade ju kunnat lösa det där genom helt enkelt skicka en fågel eller någonting istället tycker jag nog faktiskt. Tanken var väl att hela grejen skulle leda upp till Myrcella's död, vilket i sin tur kommer leda till (varning för vilda gissningar) att Cercei mördar Trystane för att hämnas, och att krig mellan Lannisters och Martells bryter ut, såhär lagom i tid för vintern. Men ja, det hade ju varit kul om de kunnat sköta det hela mycket bättre, och haft bättre produktion överlag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jo77 Skrivet 25 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2015 Satfläsk vad de två sista avsnitten i S5 var. Jon Snow knew nothing. Har ni hört den här? Sjukt likt introt från GoT väl? Non Octo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 25 april, 2016 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2016 Första avsnittet i S6 var väldigt mediokert om ni frågar mig. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 26 april, 2016 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2016 Dorne-grejerna fortsätter vara seriens sämsta story arc. Vid det här laget känns det som att det hade varit bättre om de aldrig tog upp det. Men vem vet, det kanske leder någonstans i slutändan? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 april, 2016 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2016 Just now, xstreem skrev: Dorne-grejerna fortsätter vara seriens sämsta story arc. Vid det här laget känns det som att det hade varit bättre om de aldrig tog upp det. Men vem vet, det kanske leder någonstans i slutändan? Vrider mig av cringe varje gång Sand Snakes dyker upp. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 27 april, 2016 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2016 Kruxet med allt i Dorne är att det är så oerhört dåligt skrivet. Dialogen är tafflig och karaktärerna är tunna. Verkligen segt, tråkigt och pinsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts