L_Voll Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Vad skulle ni göra om ni fick en hundra miljoner kronor? Tror jag skulle få så jäkla mycket ångest. Sedan skulle jag spendera, men grejen är att även fast det är hur mycket pengar som helst är det så lätt att göra av med. Köp ett lyxhus för alla pengar och sen har du inte råd att bo där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 (redigerad) Hade investerat en del, sedan slutat mitt jobb och tagit familjen med mig till Afrika eller nått och användt pengarna till att bygga skolor, köpa mediciner etc. Hade också gett 100.000:- var till alla aktiva medlemmar här på forumet. Varför? Bara för att jag kan... Redigerad 16 juni, 2011 av Vice. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Jag hade köpt en lya i något skatteparadis och stannat där. Bara levt. Inget jobb, ingen press. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Jag hade lagt in alla pengar på ett sparkonto, slutat mitt jobb, och levt på räntan. Höhö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Jag hade letat efter bästa möjliga ränta och levt på den. Bara 1% i ränta skulle ge 1 000 000 om året vilket skulle vara mer än vad som behövts. Dock så lär man få rätt så jävla bra ränta! Hade nog rest och köpt ganska mycket, främst typ bilar och skotrar. Gjort allting jag tror är roligt men som är för dyrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Jag hade köpt sanslöst mycket knark, levt snabbt och sen dött hårt. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Först hade jag dragit iväg på några resor, behöver se världen lite mer. Hade säkert betalat min bästa väns och tjejens resa och tagit med dem också. Sedan hade jag skaffat ett schysstare boende, fast ingen brutal lyxvilla utan något lagom för mig liksom. Hade slängt in majoriteten av pengarna på ett sparkonto och sedan hade jag tagit ett par miljoner och investerat i små egna projekt - olika hemside-idéer bl a. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 (redigerad) Hade skaffat mig en duglig tvåa som inte kostar allt för mycket. Skänkt tio miljoner till välgörenhet. Satt in en hel del på ett sparkonto. Edit: Oj, såg nu att det var hundra miljoner och inte bara en. Redigerad 16 juni, 2011 av Pixiegnom 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Skrivit ut mig ur arbetsförmedlingen, ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Supit ihjäl mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Köpt stora bolag med bra rullning på pengarna som går med vinst och bli mycket rikare. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Köpt stora bolag med bra rullning på pengarna som går med vinst och bli mycket rikare. Ditto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Hade skänkt lite grann till nära och kära fast främst till mamma,pappa,syster och deras familj sen till mellersta bror. Bjudit mamma på nå lyx kryssning satt in i diverse fonder och sparat en del till framtiden. Ja det finns så mycket man kan göra och listan kan bli hur lång som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Beror väll lite på.. Jag hade försökt köpa bolag, jag med. Och köpt saker som jag vill ha, dock inte allt jag vill. Hade nog köpt saker i omgångar om vi säger så! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2011 Anlita någon som kan siffror, investera i någon ball affärsidé och sen leva av det resten av livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 17 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2011 (redigerad) Skulle troligen leva ett ganska vanligt liv, med vetskapen att jag inte behöver oroa mig för ekonomin. Köpa lite grann skulle jag göra också, och investera lite grann. Redigerad 17 juni, 2011 av Bebben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2011 Jag hade skänkt en hel del till familj, vänner och till fonder och stiftelser som arbetar med frågor jag sympatiserar med. Jag hade kanske startat en helt egen tankesmedja för att påverka politiken och opinionen. Sen hade jag köpt en paradvåning (inte ett hus, för mycket jobb) i Schweiz eller Monaco och flyttat dit. Resten hade jag sparat eller investerat i intressanta projekt och bolag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 17 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2011 Jag hade investerat i en målvak, två mittbackar, två ytterbackar, en defensiv innermitt, två yttrar och en striker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 17 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2011 Köpt min mor ett hus, anlitat folk som fick investera i företag och försökt få pengarna att växa så jag slipper jobba helt och hållet. Sen köpt leksaker! Åh vad tanken är god! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2011 Ni som skulle ha slutat jobba, vad skulle ni göra annars? Ni kan knappast "bara vara" 16 timmar om dagen 365 dagar om året. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts