Vice. Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Hej! Fick hjälp med detta för nått år sedan men hittar inte tråden. Så jag får fråga igen. Vill öppna en port. Jag har alltid gjort följande när jag ser att porten är stängd. 1) Komandotolken-Ipconfig Lpv4-adress: XXXXXXXX 2) Skrivit in Ipnummret på Dlink sidan: Klickat på "Save". Sen har det varit öppet. Men efter att jag formaterade datorn funkar inte detta?! Skall jag göra nån inställning i Utorrent? Tack på förhand//Vice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Hej! Fick hjälp med detta för nått år sedan men hittar inte tråden. Så jag får fråga igen. Vill öppna en port. Jag har alltid gjort följande när jag ser att porten är stängd. 1) Komandotolken-Ipconfig Lpv4-adress: XXXXXXXX 2) Skrivit in Ipnummret på Dlink sidan: Klickat på "Save". Sen har det varit öppet. Men efter att jag formaterade datorn funkar inte detta?! Skall jag göra nån inställning i Utorrent? Tack på förhand//Vice Kolla i uTorrent så den inte har slumpat en ny port. Varje gång man installerar uTorrent så gör den nämligen det, eller i alla fall varje gång man formaterar datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 (redigerad) Jag har ungifär samma problem some Vice har en fast port i utorrent och följt min router guide via portforward hur man öppnar en port i våran nya router. Har tryckt på save då startar mitt internet om och det står att min port är stängd fortfarande. Loggar in igen på routern och kan se att porten finns fortfarande där som öppen. Men problemet är att den visar att porten är stängd på en del torrent sidor jag har dubbel kollat också. Redigerad 16 juni, 2011 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Den slumpar inte. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Mjukvarubrandvägg? Windows egna och/eller något antivirusprograms Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Mjukvarubrandvägg? Windows egna och/eller något antivirusprograms Avg antivirus har jag? Brandvägg vet jag inte men det tror jag. men på Uttorent står det gör undantag i branvägg. Hur kollar jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2011 Bara så att du vet, 192.168.0.xxx är standardformatet för interna IP-adresser, så du behöver inte sudda ut det direkt. Ingen kan göra någonting med det ändå. =D 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 17 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2011 Testa andra portar. Det kan väl vara så att eders ISP har stängt vissa portar om de är vanliga för torrentprogram? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2011 Testa andra portar. Det kan väl vara så att eders ISP har stängt vissa portar om de är vanliga för torrentprogram? Du menar att jag skall tex välja 4000 istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2011 Klicka dig in på Firewall Settings på routern och kolla om det är något aktiverat där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts