eXotic Skrivet 22 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2013 http://battlelog.battlefield.com/bf3/en/battlereport/show/55933993/1/237952412/ http://battlelog.battlefield.com/bf3/en/battlereport/show/55935192/1/237952412/ http://battlelog.battlefield.com/bf3/en/battlereport/show/55936154/1/237952412/ http://battlelog.battlefield.com/bf3/en/battlereport/show/55938622/1/237952412/ Det gick oförtjänt bra att spela lite SQDM såhär på kvällskvisten. Sista rundan så var det vi fyra som lekt brallorna av motståndarna mot en ensam level 25-kille. När vi lekt lite med honom så tyckte jag rejält synd om honom och hoppade över till hans squad. Då började det genast gå bättre för honom, man kan inte tro att han hade 1 - 7 eller något sådant när jag bytte. Det blev sjukt spännande på slutet, vi lyckades vända och vinna med fyra tickets eller så. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2013 Har "äntligen" fått igång nätverket i lägenheten, tänkte fira det med att lira lite och möts av det här: Snacka om first world problems. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2013 (redigerad) Alla nya assignments släpptes precis, och en är riktigt intressant! M39 Specialist - Get 50 kills with the M39 - Kill 10 enemy flag carriers in CTF * M39 EMR Tactical Camo * M39 EMR Woodland Oak Camo SCAR-L Specialist - Get 100 kills with the SCAR-L - Capture the flag 3 times in CTF * SCAR-L Desert Stripe Camo * SCAR-L Digital Woodland Camo G53 Specialist - Get 50 kills with the G53 - Destroy 20 vehicles as a engineer * G53 Navy Blue Digital Camo * G53 Woodland Stripe Camo QBB-95 Specialist - Get 100 kills with the QBB-95 - Get 50 ammo resupplies as support * QBB-95 Berkut Camo * BB-95 Airman Camo MK3A1 Specialist - Get 20 kills with the MK3A1 as assault - Get 20 kills with the MK3A1 as engineer - Get 20 kills with the MK3A1 as recon - Get 20 kills with the MK3A1 as support * MK3A1 Airman Camo * MK3A1 Woodland Oak Camo Defender of the Earth - Destroy 5 air vehicles using AA jeeps * FLY SWATTER (Dogtag) Scar Spangled Banner - Return 5 CTF flags - Capture 2 CTF flags - Win 1 round of CTF * STANDARD BEARER (Dogtag) Fatal Drop - Kill 1 enemy soldier from airdropped IFV - Destroy 1 enemy transport vehicle from airdropped IFV - Destroy 1 enemy IFV from airdropped IFV * LOOK UP (Dogtag) Road Warrior - Destroy 20 vehicles - Get a road kill with the dirtbike * ROAD WARRIOR (Dogtag) All About Precision - Score 20 headshots with pistols * M1911 S-TAC * S-TAC (Dogtag) Redigerad 4 mars, 2013 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2013 Alla nya assignments släpptes precis, och en är riktigt intressant! Och en är riktigt jävla ointressant! SCAR-L Specialist - Get 100 kills with the SCAR-L - Capture the flag 3 times in CTF * SCAR-L Desert Stripe Camo * SCAR-L Digital Woodland Camo Jag har redan 580 kills med den bössan och det är fan 80 för många! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2013 Och en är riktigt jävla ointressant! SCAR-L Specialist - Get 100 kills with the SCAR-L - Capture the flag 3 times in CTF * SCAR-L Desert Stripe Camo * SCAR-L Digital Woodland Camo Jag har redan 580 kills med den bössan och det är fan 80 för många! Haha, jag tänkte direkt på ditt SCAR-L-förakt när jag såg den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2013 Verkar som man får ta det försiktigt när man som tank stöter på en av de nya AA-jeeparna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 mars, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2013 Såg en video nu om BF3 Pixel enemy hade tydligen hittat ett easter egg som kan tyda på ett nytt BF 2142/2143 http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130306/anspelar-dice-pa-att-battlefield-2142-ar-pa-gang Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2013 Fick precis Destroy 20 vehicles as a engineer 1/20 på en TDM-bana. Jag spelade aldrig som Engineer. Hmm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2013 Fick precis Destroy 20 vehicles as a engineer 1/20 på en TDM-bana. Jag spelade aldrig som Engineer. Hmm. Spawn beacons/T-UGS och liknande räknas som fordon i assignments. De hade kanske inte räknat med detta och att man således kan ha sönder fordon med vilken klass som helst. Alltså att de aldrig kodade in i assignment:en att man måste vara engineer när man förstör fordon. Men vad vet jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2013 Spawn beacons/T-UGS och liknande räknas som fordon i assignments. De hade kanske inte räknat med detta och att man således kan ha sönder fordon med vilken klass som helst. Alltså att de aldrig kodade in i assignment:en att man måste vara engineer när man förstör fordon. Men vad vet jag. Det jag mest var fundersam var över att jag aldrig var engineer, trodde inte att det skulle räknas om jag till exempel sprängde en tank med C4. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2013 Det jag mest var fundersam var över att jag aldrig var engineer, trodde inte att det skulle räknas om jag till exempel sprängde en tank med C4. Jo, jag förstod det. Samma sak hände mig nyss, förresten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2013 (redigerad) 45/23 på min första Air Superiority-match är väl helt okej antar jag Ställer mig dock fortfarande tveksam till genren. Isbanan går ju absolut inte att spela på, det finns bara luftrum och ingen mark att gömma sig bland. Operation Riverside däremot, den gillade jag rätt bra Redigerad 9 mars, 2013 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 mars, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2013 Verkar som vi kommer få lite mer info om BF4 den 26 mars http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130309/battlefield-4-kan-visas-upp-26-mars Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2013 Vilken jäkla inflation det har blivit med poäng och Service Stars i flygplan nu. Jag har ökat två SS i flygplan påbara några timmar och har 30 000 kvar till SS 10. Med Air Superiority innebär det typ trekvart. Sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2013 Finns det någon changelog för senaste patchen förresten? Har inte provat än men jag är nyfiken på stingerns styrka och ECM-jammerns funktion numera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2013 Efter att ha bränt igenom 11 servicestjärnor och fyra levels på nästan enbart Air Superiority så tänkte jag skriva lite av vad jag lärt mig. Saker som jag tänkt på, och som jag märkt har gett bättre resultat än om jag gjort på ett annat sätt. Inte för att jag anser mig vara en bra jetpilot, faktum är att jag kände att Air Superiority skulle bli ett game mode jag verkligen inte skulle komma att gilla när Dice avslöjade det. Utan för att det kanske kan hjälpa andra, både folk som redan är bra på att flyga jet, och folk som inte tycker de är så bra på det. Jag visste att jag är en medioker jetpilot, jag klarar av att hålla rätt hastighet och snurra upp en del piloter jag möter. Men jag blir gång på gång uppsnurrad av bra piloter när jag möter någon 1on1, så pass snabbt att det bara ser löjligt ut. Jag trodde att jag skulle bli förlöjligad med så många jets runt mig. Men Air Superiority handlar inte alltid om vem som dogfightar bäst, det handlar faktiskt ganska sällan om vem som dogfightar bäst. Det handlar om att ha koll på sin omgivning, var allierade - men framför allt fientliga - jets håller hus, och hur jag smidigast glider in i baken på någon utan att själv få en jet uppkörd i min egen. Så, om det är någon här som känner samma sak som jag gjorde innan jag började nöta; så hoppas jag att mina tankar och idéer om Air Superiority kommer väl till hands. Basic flygarkunskap: Innan jag börjar tipsa om Air Superiority-specifika saker så vill jag gå igenom de vanliga grunderna till att flyga jet. Det kommer väl till hands när man vill skaka av sig någon, eller behöver komma ifatt någon för att dundra in nådastöten. 310 - 315 är magiska nummer. Du vill hålla din hastighet där emellan när du ska svänga skarpt för att komma ifatt någon, eller för att skaka av sig någon. Det här hanterade jag rätt bra innan jag började lira AS. Men, jag var på tok värdelös när det kom till att hålla den hastigheten vid andra manövrer än bara svänga, så som loop, scissoring och barrel roll och de andra mer avancerade manövrarna. Det var på grund av det som jag blev förlöjligad av bra piloter som klarade av att hålla rätt hastighet samtidigt som de manövrerade mer avancerat än jag. Jag har däremot märkt att man kommer rätt långt i AS bara genom att kunna hålla hastigheten när man svänger, man behöver sällan de mer avancerade manövrerna. Jag blir förvånad hur jag gång på gång utmanövrerar många jets bara genom att svänga skarpt, jag behöver sällan ta till loop eller scissoring för att skaka av mig en jet. Vilket är tur då jag fortfarande inte behärskar någon av dem till hundra procent. Så, lär dig att hålla 310 - 315 när du svänger. (Tar kanske en halvtimme på en tom server att träna in det.) Loop. När vi ändå är smått inne på det här med loop. Ta aldrig till en loop om du inte behärskar din fartkontroll. Varje gång jag småskjuter någon i baken för att få honom att vika av åt något håll (Större måltavla när de vinklar upp planet) så slår mitt hjärta volter av lycka om de väljer att bränna av en loop. För den som kommer bakom har ett stort övertag, utan att själv behöva behärska loopen, om den som initierar loopen inte behärskar fartkontrollen. Oftast hinner jag både disable:a och förgöra motståndaren innan han ens kommit till toppen av loopen. Utan att själv göra en perfekt kontrollerad loop. Jag vet inte varför, men på något vis har den som jagar en stor fördel i en loop om båda politerna är halvtaskiga på att genomföra den. Air Superiority-tips: Cockpit-vyn kommer vara ditt främsta hjälpmedel i AS. Jag nämnde i inledningen att det viktigaste inte är att kunna dogfighta bra, utan att vara medveten om sin omgivning, och det är här cockpit-vyn är till stor nytta. För du förstår, att Air-radar kommer du vilja byta bort rätt snabbt. Den är inte till lika stor hjälp i AS som den är i CQ eller Rush, för Dice har av någon anledning gjort den lika inzoomad som den vanliga minimapen är, ungefär. Du kommer därför inte att kunna använda din karta till att leta jets speciellt mycket, utan kommer få lita dig till din förmåga att övervaka spelplanen genom att kika runt i cockpit. Det är otroligt viktigt att man kikar runt så fort man får en lugn stund. För att avgöra var dina vänner är, för att avgöra var dina fiender är, vilka flaggor som snart är i farozonen, vilka flaggar som du ledigt kan åka till utan att någon fiende gör livet surt för dig, osv, osv. Det är dessutom oerhört viktigt för att bedöma en situation innan du ger dig in i den. Tänk dig att du ser en lagkamrat, som blir jagad av en jet. Guldläge att vika in bakom fienden och mosa ned honom, det kommer gå enkelt eftersom han är så fokuserad på din lagkamrat. Men i AS är det sällan 1on1-fighter, risken är stor att det kommer en andra fiendejet bakom, eller kanske till och med en tredje! Genom att snabbt kika runt så du ser längre bak i flygbanan så kan du snabbt bedöma om det kommer fler jets, och på så sätt avgöra var det passar bäst att bryta in. Jackpot är helt klart när två - tre fiendejets jagar din lagkamrat och du snyggt flikar dig in bakom den sista av motståndarna, spränger upp honom med din kanon och snabbt tightar svängen för att få nästa jet på kornet. Känslan när man lyckas bränna av en sådan grej är oslagbar! Main cannon vs Heat seekers är en debatt som pågår på forum världen över just nu. Många är dödströtta på att bli konstant låsta, och gnäller över att det inte är någon match i att få kills med heat seekers. Jag säger: Ha heat seekers equippade, men försök träna på att bli bra med main cannon. Den sänker ett plan snabbare än missilerna om du är bra på att leda skotten. Det kräver visserligen att man behärskar fartkontroll och att leda skotten under ett och samma moment. Det är trixigt ibland, men det belönas så sjukt mycket när man väl får in tekniken. Fram till dess att du känner dig tillräckligt säger för att enbart ta ned jets med main cannon så är heat seekers ett bra hjälpmedel. Lås, skjut en missil, vänta till flares är avverkade, skjut nästa missil, avsluta jobbet med main cannon. På det här viset tar du ned motståndaren även om du inte är helt spot on med main cannon. Om den du skjuter på använder ECM? Bättre! Lås, vänta tills ECM slutat verka, lås igen, skjut båda missiler, gratis disable. Om du dessutom smäller in några kulor under tiden som ECM är igång så kanske du får destroy när dina två missiler träffar. Om du ser någon som ECM:ar någonstans i din närhet, så ta en rövare för fan. Lås in honom så fort det gått fem sekunder, hiva iväg båda missilerna så fort du kan, det ger åtminstone 50 gratispoäng för att han blir disabled. Har du tur så kraschar han vart efter och helt plötsligt har du en gratis kill. Om du blir låst då? Jag tar upp mina erfarenheter när det kommer till att skaka av sig lås lite längre ned. Hur blir man bra med main cannon? Det är lite knivigt i början, och det är svårt att säga hur. Det enda man egentligen kan göra är att nöta, känna sig för hur långt framför ett plan man måste sikta beroende på avståndet mellan dig och honom. I närstrider så är det enormt värt att lära sig när man ska burst-skjuta, och när man kan mörsa på utav bara fa-an med kanonerna. Hamnar man i den positionen då man kan hålla ned avtryckaren och veta att alla kulor kommer träffa så tar det inte ens en sekund innan din motståndare är borta. Men som sagt, att manövrera bra är viktigt för att kunna bli bra med main cannon, så lär dig det först. Tills dess använder du heat seekers som hjälpmedel. Åk inte runt i mitten för fan, vad du än gör! Okej, jag överdrev lite. Men ju mer tid du spenderar i mitten av banan, desto större är risken att du får en låsning eller en pilot som är duktig på att köra upp kanoner i röven på dig. För att överleva längre så bör du hålla dig mer ut till kanterna, och veta (medveten om sin omgivning) när du kan dyka in i mitten för att ta ned en motståndare eller gena till en flagga som skriker efter att bli cappad. Åk inte omkring planlöst i mitten av banan, det slutar sällan speciellt bra. Jag disable:ade någon! Säg att du disable:ar en motståndare, i röken som han avger så tappar du för ett ögonblick bort honom. Vad göra?` Det finns två sätt att se på det hela. Är du en K/D-person så kommer du förmodligen välja metod 1, är du en W/L-person så kommer du förmodligen välja metod 2. 1. Leta upp, jaga ifatt, och slakta honom. Varför anser jag det här vara ett K/D-beteende? Jo, för att den halvminuten - minuten du spenderar på att jaga runt ett skadat flygplan, spenderar du inte på att distrahera det fullt fungerande flygplanet som är på väg att sno vår flagga. Du spenderar heller inte den tiden på att åka bort mot motståndarnas obevakade flagga och cappa den. Du spenderar tiden på att jaga ifatt ett skadeskjutet flygplan för att vara säker på att få +1 kills. Det låter kanske som jag tycker det är negativt, men det gör jag inte. Jag försöker bara visa hur det är ett K/D-beteende istället för ett W/L-beteende. 2. Låt honom vara, leta upp något nytt att göra. Jag tror ni förstår varför jag anser det vara ett W/L-beteende. Om du låter honom vara så kommer du kunna spendera tiden på att jaga ned nästa plan, skydda en flagga eller cappa en ny. Du har redan fått poäng för att du disable:ade honom. Dessutom får man ungefär hälften av gångerna kill:en vart efter ändå, när han kraschat eller har åkt runt så pass länge att planet sprängs. Om det inte sker så får man åtminstone minst 70-isch poäng i kill-assist när en kompis skjuter ned honom. Men det absolut viktigaste: Om han flyger omkring som disabled utan att bli nedskjuten, eller krascha, hela tiden ut tills han sprängs. Då går det ungefär en minut då motståndarlaget har en jet mindre i luften, det är som ett powerplay! Han kommer inte kunna uträtta ett skit, oftast, så det är bara bonus om han vinglar omkring halvt skadad i luften under en minut. Om man dessutom kan göra det snyggt, disable:a en jet, glida vidare till nästa jet och göra samma sak. Så har motståndarna två spelare som inte gör någon nytta för laget. Det kan man ta till vara på faktiskt. OBS! Det finns två undantag: 1. Normal, spelar du normal så kan din motståndare ha extinguisher. Om han får använda den så är han tillbaka snabbare i matchen än väntat, det är inte bra. Skjut gärna ned dina disable:ade motståndare i normal. 2. Om ni har två eller fler flaggor, ingen flagga blinkar, och du har koll på att ingen flagga är inom farozonen för att snart bli cappad av en motståndare (Medveten om din omgivning) så är det bara att köra på. Slakta honom! Åk mot vänner! Har du satt dig i skiten? Du åkte rakt mot en flagga, eller roamade runt i mitten av banan helt planlöst, och innan du visste ordet av så hade du tre fientliga jets i arslet. Pila bort mot dina vänner så fort du bara kan, i samband med att du åker in bland dina vänner så kan du börja försöka skaka av dig motståndarna. Vad det här gör är att någon av de fientliga flygplanen kanske blir avskräckt från att köra rätt in i en svärm av dina kompisar och viker av för att attackera från en annan vinkel. Då är han borta, två kvar. En av dina vänner får syn på det ena fientliga flygplanet som är fullt koncentrerad på att jaga dig. Din kompis som är jetproffs anser att det är en lätt måltavla, dyker in och skjuter ihjäl fienden på två röda. Om din kompis inte är jetproffs så lyckas han oftast åtminstone distrahera fienden så han kommer av sig lite. Det sista planet lyckas du utmanövrera på egen hand, kanske. Men chansen är bra mycket större att utmanövrera en fiende, än att utmanövrera flera. Så försök att involvera dina vänner i din fight så överlever du längre. VVV - Våga Vara Värdelös! Ja, inser du att du inte är så bra på att flyga flygplan och skjuta ned motståndare. Det gör ingenting, för som jag sa tidigare: Det är inte det laget med bäst dogfighters som vinner matchen, det är heller inte det laget med flest kills som vinner matchen. Det är laget med spelare som har bäst koll på sin omgivning, och laget som håller flest flaggor som vinner matchen. Känner du att du kanske inte lyckas utmanövrera jets tillräckligt ofta för att kunna åka mot en flagga på egen hand, vinna dogfighten och cappa flaggan. Då kan du ta fördel av att du har koll på din omgivning, åka mot en obevakad flagga och cappa den ostört. Det är otroligt mycket värt i slutändan. Jag har sett folk som går 0 - 16 som blivit MVP, det är dessutom vanligt att lag med sådana killar vinner matcherna. För de fokuserar enbart på att cappa flaggor så man håller tre flaggor nästan matchen igenom. Medan resten av laget åker runt i mitten, rackar upp kills som satan men gör egentligen inte speciellt mycket för laget. VVS - Våga Vara Självisk! Nu kommer jag gå emot allt jag sagt om teamplay och att göra sitt mesta för att laget ska vinna matchen. Men, våga vara självisk. Ser du en vän som håller på att ta ned en motståndare? Han kanske har satt några kulor i plåten på fienden, tillräckligt mycket för att det ska ryka. Han kanske till och med är disabled! Bränn av en salva mot fienden! Träffar du så får du minst kill assist, har du tur så råkar du utdela den avgörande stöten och du får en gratis kill! Ser du en disable:d fiende komma glidande genom ditt hårkors, dundra av en kanonsalva och sänk honom. Gratis kill, gratis poäng! För dina lagkamrater kommer inte bry sig ett smack om huruvida du får kills eller inte. De kommer med glädje placera de sista två kulorna på fienden som du har dogfightat efter i fem minuter och precis ska tilldela nådastöten. Så var ett svin, det har du gjort dig förtjänt av. Ta tillbaka de kills som dina lagkamrater berövat dig. Det är inte mer än rätt. Men gå inte hals över huvud bara för att sno en kill, det vore tråkigt om du jagar samma motståndare, så att du och lagkamraten råkar krocka i luften. Det vinner ingen utom motståndarlaget på. Mapspecifika tips: Sabalan Pipeline I de flesta matcher så åker de flesta jets mot A. Vad du vill göra är att sikta på B - C. När du cappat den ena så cappar du sedan den andra. Jag har märkt att speciellt C är en flagga som det sällan händer något kring. Vissa matcher har det laget som cappat C fått behålla den resten av matchen utan att någon i andra laget försökt cappa tillbaka den. B har lite mer trafik, men oftast klarar du, och kanske två eller tre vänner, av att hålla B själva. A är ett clusterfuck utan dess like! Alla jets verkar hålla hus runt antennen och hur folk lyckas skilja på fiende och allierad i den bisvärmen kan jag knappt förstå. Min favoritstrategi på Sabalan är att patrullera mellan B - C, och när jag ser att någon lösgör sig från bisvärmen för att cappa någon av de andra flaggorna så åker jag snabbt dit och tar ut honom. Det blir heller aldrig tråkigt, det är en hel del trafik även vid B. Så det finns alltid att göra, men det är betydligt mer kontrollerat vid B än vid A. Kiasar Railroad Det enda jag egentligen har att säga är att A är lite motsvarigheten till Sabalans C-flagga. Oftast så pågår striden över sjön, vid B och C. Det är få som håller till uppe på land och slåss om A-flaggan. Kan man cappa den så kommer man förmodligen få hålla den en längre stund innan man behöver försvara den aktivt. Setup: Jag nämnde i början att du kommer välja bort Air Radar. Vad ska du ha där? Det finns en hel del bra grejer att använda på den platsen. Stealth, Belt Speed, Beam Scanning och Maintenance. Stealth och Belt Speed säger sig självt varför det är bra att ha. Extra tid innan folk kan låsa och mindre tid mellan bursten på main cannon är guld värt. Maintenance kan vara ett alternativ i normal, om man är tillräckligt bra på att dogfighta folk och hålla dem borta från sig själv. Men jag skulle nog välja den sist av de fyra alternativen. Varför Beam Scanning? Faktum är att det är folk med Beam Scanning som jag har mest problem med. Ibland när jag poppar ECM så fort jag hör locktonen, så lyckas fienden på något vis gå igenom med låsningen och dessutom avfyra missilerna. Varje gång det händer så är det någon med Beam Scanning som har låst på mig. Jag vet inte om det är latency eller om Beam Scanning ignorerar ECM på något vis. Så det kan vara värt för er som vill använda er av heat seekers att testa Beam Scanning. En ECM-användare är i princip en gratis disable om han inte vet hur man undkommer missilerna. I missilkategorin är det inte mycket att orda om, ladda dina Heat seekers. Om du inte vill utmana dig själv och ta ned jets med rocket pods. I kategorin Flares eller ECM så tycker jag det är värt att lära sig använda ECM. Flares distraherar missiler bättre än ECM, men ingen i dagens läge skjuter iväg båda sina missiler på en gång när de märker att låsningen går igenom. Du kommer alltså bara kunna distrahera en missil, och det är bara en tidsfråga innan nästa kommer. En tidsfråga som är riktigt kort, flares håller bara i en, kanske två, sekunder innan det är säkert att avfyra nästa missil. Med ECM bryter du låset och har fem sekunder på dig att skaka av dig motståndaren innan han kan låsa om ännu en gång och avfyra sina missiler. Man kan dessutom distrahera missiler med ECM om man gör det rätt. Säg att du har använt din ECM, du har inte lyckats skaka av dig din fiende innan ECM slutat verka. Han lyckas låsa på dig precis innan din ECM laddat klart och nu har du två missiler som jagar dig. Störtdyk, din ECM kommer förhindra att missilerna träffar dig under de fem sekunderna som den är aktiv. Men missilerna kommer fortfarande söka efter dig och så fort ECM:en slutar verka så kommer du bli träffad. Det som händer under tiden din ECM är aktiv är att missilerna cirkulerar runt dig. Om du då flyger nära marken, eller förbi objekt så som torn eller något, så kommer missilen slå i marken eller valfri struktur och explodera. Spelar du på normal så kan det även vara diskutabelt att använda extinguisher. Många låter båda missilerna träffa, sedan reparerar de och flyger iväg för att generera livet igen. Mitt sista generella tips är att reagera på en låsning på samma sätt som du reagerar när någon skjuter dig med main cannon. När du blir skjuten av någon så försöker du direkt skaka av dig honom så han inte kan skjuta dig mer. Men när någon låser så är det lätt att känna att hotet är förbi när man ECM:at. Men det är den inte, man är skyddad i fem sekunder, har man inte gjort något speciellt då så är man nästan garanterad att få höra en ny ton så fort ECM:en slutat verka. Min favoritmanöver är att i samband med att jag poppar ECM så vänder jag planet upp-och-ned, bromsar max, för att sedan göra en tight halvloop ned mot marken så jag vänds i motsatt riktning mot vart jag var på väg. Ser jag planet som låste mig när jag är klar med loopen så kastar jag på efterbrännaren och åker förbi honom innan han hinner låsa igen. Efter det är det dags att manövrera för att hamna bakom honom. Ser jag inget plan efter halvloopen så är det dags att börja manövrera, för risken finns att han följde efter dig nedåt och försöker få lås på dig/skjuta dig igen. Anledningen till att jag väljer att dyka nedåt är för att de flesta andra inte gör det. De flesta åker vänster eller höger, och en del stollar åker rakt upp. Men inte många åker nedåt, och det är den här manövern jag haft mest tur med vad gäller att skaka av sig fiendeplan. Många som åker efter dig har inte koll på hur långt det är till marken heller, de kanske åker i 400 blås med efterbrännaren fullt aktiv, sedan börjar de dyka innan de har hunnit bromsa ned hastigheten tillräckligt. Han kanske till och med inte bromsar alls, och då finns chansen att han krutar rätt ned i backen och går i bitar. TL;DR Du behöver inte vara världens bästa dogfighter för att göra nytta för ditt lag i Air Superiority. Mina tips gör dig inte till en bättre pilot. Men det kan kanske hjälpa till att maximera nyttan du gör för ditt lag, och även hjälpa dig att överleva längre. Det jag skrivit ned är saker som jag tänkt på under tiden jag spelat, och saker jag märkt fungerar bättre än andra. http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/57553541/237952412/ 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 18 mars, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2013 BF4 bekräftat kommer visas upp nästa vecka! Göra en ny tråd om BF4 eller använda denna tråd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2013 BF4 bekräftat kommer visas upp nästa vecka! Göra en ny tråd om BF4 eller använda denna tråd? Ny tråd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 19 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2013 Det enda jag känner i detta spel nu för tiden är antingen fan va dåligt lag vi har. Eller fan vad dåligt lag dom har. Det känns inte som att det existerar någon jävla balansering i spelet. Stöter även på dessa som hackar i form av att ge sina vapen 100 damage.. (frame för frame på film så ser man att ett skott = 100% till 0%.) Sen har dom inte tänkt långt på klassbalanseringen. Wanna win? play Assault. Vilket är det som förstör spelet mest av allt. Känner inte mycket hopp för Bf4 just nu. Spelar Bc2 i väntan på bättre tider. Mycket bättre spel på alla plan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2013 Det här är fan en raritet alltså. http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/57816254/237952412/ (Kolla "Best weapon".) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.