simonracer Skrivet 18 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2012 Ooh, ja då blir det nog ett köp! Men gäller det verkligen till konsoller? På hemsidan tycks bara alternativet finnas till PC. Maila och fråga! Borde ändå komma till konsol, då jag tror det är fler konsolare som vill köpa det i butik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 18 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2012 Haha, hade precis världens roligaste runda. Körde Rush på Noshar Canals och jag tillsammans med en kille till mötte två andra snubbar. Vi försvarade och jag placerade C4 varenda gång och tog dom gång på gång, fick endel svärord emot mig om att jag använde hack etc etc. Slutade väll med att jag hade 22-2 innan jag gick ut i ren utmattning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2012 Haha, hade precis världens roligaste runda. Körde Rush på Noshar Canals och jag tillsammans med en kille till mötte två andra snubbar. Vi försvarade och jag placerade C4 varenda gång och tog dom gång på gång, fick endel svärord emot mig om att jag använde hack etc etc. Slutade väll med att jag hade 22-2 innan jag gick ut i ren utmattning Haha, att folk är dumma och inte lär sig. Jag gjorde något snarlikt idag när vi lirade. C4:ade A-flaggan på OP 925 för att vi koncentrerade den mesta gunfighten på B-flaggan. När jag hade sprängt A-flaggan 3 - 4 gånger så var det någon i deras lag som blev sur och skrev till mig. Kort därefter lyckades motståndarna ta A-flaggan, så det första jag gjorde när jag kom dit och skulle börja cappa var att slänga en granat där jag tänkt vara. Inte helt oväntat fick jag två stycken "Destroyed enemy explosive" och när laget väl började cappa så såg jag en ensam C4 detoneras på andra sidan rummet utan att lyckas döda en enda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2012 Min M5K och jag! Alltså, vilken jävla dundermaskin! Är just nu uppe på 704 kills and counting. Nummer 87 av 6138 i världen enligt BF3stats.com. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 21 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2012 Alltså, vilken jävla dundermaskin! Är just nu uppe på 704 kills and counting. Nummer 87 av 6138 i världen enligt BF3stats.com. Vad kör du för grejer till den? Nån som har köpt premium? Är det värt? Funderar på att köpa det, vart är bäst att köpa det? Finner man det billigare än 500 kr nånstans? Betalar man 500 kr en gång eller måste man göra det fler gånger? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2012 (redigerad) Vad kör du för grejer till den? Nån som har köpt premium? Är det värt? Funderar på att köpa det, vart är bäst att köpa det? Finner man det billigare än 500 kr nånstans? Betalar man 500 kr en gång eller måste man göra det fler gånger? Lasersikte och extended mags. Det verkar emellertid som att bössan egentligen är riktigt medioker, vilket förvånar mig att höra. Ja, vi är några här på forat som har premium. Lite diskussioner om huruvida det är värt det eller inte finner du på föregående sida. För mig var det ingen tvekan eftersom jag annars hade köpt alla DLC:s separat, vilket hade blivit dyrare. Att man får nya kamouflage och en kniv med kartongöppnare är inga argument för ett köp om du frågar mig. Tror att jag har sett att man kan köpa premium i andra affärer, men att de inte finns "på lager" ännu. Premium är en engångskostnad. Redigerad 21 juni, 2012 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2012 Lasersikte och extended mags. Det verkar emellertid som att bössan egentligen är riktigt medioker, vilket förvånar mig att höra. Enligt statsen så är det ju en sämre MP7. Vilket jag också tycker att den är, den känns och beter sig precis som en MP7 fast aningen klenare. Du verkar däremot ha hittat någon hemlig teknik för att använda den, det är helt sjukt vad du mörsar ned folk! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 21 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2012 Nu har även jag skaffat premium! ADDA MIG ALLA SOM VILL GEJMA LITE XD WeenerHoggert Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2012 Nu har även jag skaffat premium! ADDA MIG ALLA SOM VILL GEJMA LITE XD WeenerHoggert La fan till dig nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2012 Enligt statsen så är det ju en sämre MP7. Vilket jag också tycker att den är, den känns och beter sig precis som en MP7 fast aningen klenare. Du verkar däremot ha hittat någon hemlig teknik för att använda den, det är helt sjukt vad du mörsar ned folk! Mörsch de la mörsch, mannen! Har en känsla av att den gör sig mycket sämre i softcore... Är för övrigt top 1% nu efter att fler personer har kommit upp i hundra kills. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 22 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2012 Vad i helvete!?!?! Jag installerade en ny drivrutin till mitt "GeForce GTX 570", (denna drivrutinMin länk ) Men plötsligt laggar hela jävla spelet, även på Low. WTF!?!?!? Vad ska jag göra nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 juni, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2012 Vad i helvete!?!?! Jag installerade en ny drivrutin till mitt "GeForce GTX 570", (denna drivrutinMin länk ) Men plötsligt laggar hela jävla spelet, även på Low. WTF!?!?!? Vad ska jag göra nu installera om drivrutinen tabort först drivrutinen du la in via enhetshanteraren sen installera om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2012 (redigerad) Vad i helvete!?!?! Jag installerade en ny drivrutin till mitt "GeForce GTX 570", (denna drivrutinMin länk ) Men plötsligt laggar hela jävla spelet, även på Low. WTF!?!?!? Vad ska jag göra nu Läste om någon annan (Det kanske var du, nu när jag tänker efter?) som gjort samma sak. Testa att installera den gamla drivrutinen igen. Haha, jag gick tillbaka och kollade. Visst var det du allt. Redigerad 22 juni, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 22 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2012 Testade att bara installera dom gamla drivrutinerna jag hade nedladddade och nu funkar det igen. Mysko. Fan vad gött det är med Premium ändå. Close Quarters är ju bitvis skitkul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 juni, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2012 Går det att beställa premium nånstan (inte origin) så man får en kod direkt att aktivera det? För en billig peng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2012 Jag har aldrig någonsin spelat Battlefield eller CoD. Jag har spelat Counter-Strike i kanske... 5000 timmar? Give or take, liksom. Jag skulle gärna spela något nytt FPS, men jag har några frågor till er grabbar först. Alla videos jag sett på YouTube är i princip bara jävla flygplan som pangpangar sönder varandra på servrar där det är hur många personer som helst inne samtidigt, på kartor som är hur stora som helst (vilket blir en jävla skillnad gentemot 5v5 på kartor som man kan utan och innan och är relativt små) så jag har inte riktigt förstått vad spelet går ut på. Jag tror att ett av målen i MP är att vakta någon jävla flagga/ta över motståndarnas flagga? Finns det flera modes eller är det det som är hela spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2012 (redigerad) Jag har aldrig någonsin spelat Battlefield eller CoD. Jag har spelat Counter-Strike i kanske... 5000 timmar? Give or take, liksom. Jag skulle gärna spela något nytt FPS, men jag har några frågor till er grabbar först. Alla videos jag sett på YouTube är i princip bara jävla flygplan som pangpangar sönder varandra på servrar där det är hur många personer som helst inne samtidigt, på kartor som är hur stora som helst (vilket blir en jävla skillnad gentemot 5v5 på kartor som man kan utan och innan och är relativt små) så jag har inte riktigt förstått vad spelet går ut på. Jag tror att ett av målen i MP är att vakta någon jävla flagga/ta över motståndarnas flagga? Finns det flera modes eller är det det som är hela spelet? Du låter inte speciellt intresserad egentligen, och är det något spel som liknar CS du är ute efter så är inte BF rätt spel för dig. Vill du ha något som liknar CS så har du Search and Destroy som game mode i COD, vilket inte BF har. Där är man två lag, 5v5 eller 6v6 minns inte riktigt, på små banor där det ena laget ska planta bomb och det andra laget försvara två bombplatser. Ingen respawn. I Battlefield finns det just nu fyra olika game modes, med 11 olika varianter tillsammans. Team DeathMatch - Precis vad det låter som. Två lag, döda motståndarna för att samla poäng, det första laget som når upp till ett visst antal poäng vinner. Conquest - För enkelhetens skull tänker jag förklara CQ med tre flaggor. Två lag börjar med en viss mängd tickets. Varje gång någon spawnar förlorar laget en ticket. Det laget som håller flest flaggor, t ex två flaggor i det här fallet, bränner tickets från motståndarlaget. Håller man alla tre flaggor bränner man tickets ännu snabbare. Det lag som förlorar alla sina tickets först förlorar. Rush - Det game mode i BF som är mest likt CS, fast det är ändå inte speciellt likt. Ett lag är försvarare, det andra laget är anfallare. Det finns två M-COMstationer (Bombplats i CS-term) som det attackerande laget ska spränga. När man sprängd båda stationerna går man vidare till nästa del av banan där det är två nya M-COMstationer att spränga. Detta sker tills laget som attackerar antingen sprängt alla stationer, eller tills det försvarande laget lyckats bränna alla anfallarnas tickets. Tickets förloras direkt när någon dör, inte när någon spawnar. Anfallarna får också en ny uppsättning med tickets när de lyckats spränga en bas och får gå vidare till nästa. Gun Master - Ungefär som Gun game. Man börjar med ett vapen, får två kills med det och går vidare till nästa vapen. Åh, och man spelar i lag här, inte alla mot alla. Just det: Sedan finns det olika variationer på de tre första game mode:sen. Rush och TDM har en squad-variant på sina modes. På Squad Rush lirar man 4v4 och ska bara smälla en M-COMstation i taget. När man smällt två stycken vinner man. Squad TDM är 4v4v4v4. Så, fyra lag med fyra spelare i varje lag. Conquest däremot har en hel mängd olika spelsätt. Men alla är i grund och botten samma som original-Conquest. Redigerad 22 juni, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 22 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2012 @ Gof Tror du att du skulle göra något annat än döda människor? Till exempel ha ett objektiv att skydda/attackera. (Rush/Conquest) Om du ser poängen med det och kan tycka att det låter kul, kör BF. Annars gå till CoD. Tror jag snackar för majoriteten av BF community när jag säger att vi vill inte har mer folk som inte bryr sig om objektivet. Finns för övrigt flera olika variationer av Conquest. Conquest Domination: Är conquest och team deathmatch blandat i en typ. På en liten jävla bana är det också. (Close quarters DLC required.) Conquest Assault: Du får antingen börja med ALLA flaggor eller inga flaggor. Om du får börja med alla flaggor, och ni förlorar alla flaggor så kan du enbart spawnas på din Squad mates. Om dom som börjar utan flaggor dödar er alla när ni inte har några flaggor kvar, blir det instant Win. (Back to karkand DLC required.) Finns även att välja på Large och normal på alla banor inom Conquest. Förutom Domination. Flygplan är inte så jobbiga som du kan tro. Om du kör tank/jet/helikopter kan dom vara jobbiga. Men annars dör du sällan av dom. Helikoptrar därimot. Dom jävlarna kan förstöra en hel dag för dig om föraren är bra. Är inte så vanligt dock. Men testa att köra fordon själv om du nu överväger BF. Lite omväxling från 5000h av att bara döda folk med vapen gör nog gott @SilentViper: Om en veckar ramlar Premium in i affärerna. Annars är det väl en Proxy till något land som gäller. (Google it.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 juni, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2012 Köpte BF premium för ett tag sen 500kr fattigare men det var värt det iallafall låste upp första vapnet AUGen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 juni, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2012 För i helvete varför kryllar det av massa äckliga h*r spelare som campar med fucking DAO vid flaggorna! ÄCKEL SPELARE! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts