Jump to content

Battlefield 3

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Motherfucking servicestjärna i jet! Vem hade kunnat ana detta för några månader sedan? :D

I bow down to you.

Har totalt 2 kills med jets. Och då sammanlagt med min tid på Xbox och PC. (Col. rank 12 på Xbox.)

Har precis rensat källaren! Hittade en gammal Logitech Joystick! :D

Den är nu back in action och hjälper mig när jag försöker mig på flygande saker.

Känner mig redan mycket säkrare i luften med den, satte precis samma config som det var på Xboxkontrollerna.

Blir ett par timmar nu på tomma servrar för att lära sig manövrera dom :)

Hittade även stats på LSAT.

Varför har den samma damage som M249/m27 osv. 25-18 i damage.

Skiljer ju 150rpm jämnfört med M249an också.. Varför? ge den 34 i damage som tex PKP'n istället.

Eller ännu bättre. 30 till 22 damage, fast gör den mycket mer mobil, á la pre-patch m249!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En service star för var 100:e kill. Vilket innebär att du har nästan fyra stycken på två stycken jet.

Nej nej, med fordon får man servicestjärna varje gång man kommer upp till en viss poäng, så som klass-servicestjärnorna funkar. Med jets är det 35000 poäng. Med webbläsartillägget Better Battlelog installerat kan du enkelt se hur många stjärnor du har i en viss fordonsklass. Marky är just nu på sin åttonde i jet.

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nej, med fordon får man servicestjärna varje gång man kommer upp till en viss poäng, så som klass-servicestjärnorna funkar. Med jets är det 35000 poäng. Med webbläsartillägget Better Battlelog installerat kan du enkelt se hur många stjärnor du har i en viss fordonsklass. Marky är just nu på sin åttonde i jet.

Whoa, tack för rättelsen och tipset! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, verkar som att vi inte tillhör W. Europe Daylight Time, utan ligger en timme före. Det innebär i så fall att Close Quarters släpps först klockan 11:00, om man kan lita på vad Origin säger såklart.

Nåväl, jag tänker testa både vid 10:00 och vid 11:00. Dumt av DICE att inte ge någon exakt tid kan man tycka, att sitta och gissa sig fram känns rätt onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, verkar som att vi inte tillhör W. Europe Daylight Time, utan ligger en timme före. Det innebär i så fall att Close Quarters släpps först klockan 11:00, om man kan lita på vad Origin säger såklart.

Nåväl, jag tänker testa både vid 10:00 och vid 11:00. Dumt av DICE att inte ge någon exakt tid kan man tycka, att sitta och gissa sig fram känns rätt onödigt.

Jaha idag säger den 10.00 västeuropa, sommartid. Igår sa den 19.00 västeuropa, sommartid. Hoppas på 10 (w00t) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, lira inte CQ-banorna med fler än 24 spelare. Det första jag joinade var en server för 32 spelare. Det var årets clusterfuck. Värre än Metro 64!

Sedan joinade jag en server med 16 man, det var nästan lite tempofattigt någon av banorna. Men annars var det en bra nivå. Vet i tusan om både 24 och 16 passar bäst på kanske två eller tre banor, och på den/de sista så är det för lågt/högt tempo.

Någon som fattar vad jag menar?

Edit: Det verkar som att så länge man kommer inom topp 5 på Gun Master så räknas det som vinst på Battlelog. Jag spelade en runda där jag joinade mitt i, och jag är säker på att jag inte hann ifatt topp 3 men den räknas ändå som seger på Battlelog.

Edit igen: Hmm, undrar just om man kan hitta någon Close Quarters-server med 64 man. :shifty:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, lira inte CQ-banorna med fler än 24 spelare. Det första jag joinade var en server för 32 spelare. Det var årets clusterfuck. Värre än Metro 64!

Sedan joinade jag en server med 16 man, det var nästan lite tempofattigt någon av banorna. Men annars var det en bra nivå. Vet i tusan om både 24 och 16 passar bäst på kanske två eller tre banor, och på den/de sista så är det för lågt/högt tempo.

Någon som fattar vad jag menar?

Edit: Det verkar som att så länge man kommer inom topp 5 på Gun Master så räknas det som vinst på Battlelog. Jag spelade en runda där jag joinade mitt i, och jag är säker på att jag inte hann ifatt topp 3 men den räknas ändå som seger på Battlelog.

Edit igen: Hmm, undrar just om man kan hitta någon Close Quarters-server med 64 man. :shifty:

Skapas samma former av flaskhalsar som i Metro under CQ där det blir nästan omöjligt att ta sig fram?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte så att du får en win om snubben som vinner är på ditt lag då?

Redigerad av Gurgel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skapas samma former av flaskhalsar som i Metro under CQ där det blir nästan omöjligt att ta sig fram?

Nejdå, banorna är väldigt varierande på det viset. Tänk dig COD-banor, eller kanske CS-banor. Där finns det flera vägar att ta sig från ena änden till den andra vilket gör att man lätt hittar en väg utan fiender om man vill.

Dessutom är det inte samma långa fighter om ett och samma ställe som på till exempel Metro eller Bazaar. Det beror på på två saker som jag kan tänka på:

1. Striderna är plötsliga och korta i Close Quarters, det är sällan man färdas mer än tre pers samtidigt när man förflyttar sig. Så när man stöter på fiender är de oftast ensamma eller max tre pers. Någon av sidorna vinner nästan alltid skottlossningen omedelbart.

2. Om ingen av sidorna vinner första skottlossningen så faller oftast någon tillbaka för att ladda om. Då brukar den andra sidan passa på att rusha den förstnämnda sidan för att vinna kampen och ta kontroll över den delen av banan. Varför detta inte händer så ofta i Metro beror delvis på punkt 1 (Få spelare på varje sida av skottlossningen.) och delvis på att sträckan man måste springa för att komma till andra sidan är så kort. I Metro eller Bazaar är det sjukt svårt att kuta från sina vänner in hörnet där fienderna sitter. För när man väl är framme har alla laddat om, eller så är de sjukt många där bakom. :P

3. Random spawn points. Du kan inte spawna på flaggor, vilket gör att om dina squadmates dör så har du ingen bestämd spawnpoint. Du får då randomspawna någonstans på kartan. Det gör att det blir en hel del rotation på spelet.

Jag låt aldrig vid ett och samma ställe och bara sköt mot fiender på andra sidan korridoren i flera minuter. Faktum är att jag förmodligen sprang mer än jag gör på någon annan bana. En match sprang jag mellan B- och C-flaggan som en maratonlöpare för bevaka båda två så gott jag kunde. :P

Allt springande kan förmodligen också bero på att ingen känner banorna ordentligt och inte har utvecklat någon speciell strategi för att kunna hålla fast motståndarna i en zon. Jag kan tänka mig att det optimala i framtiden blir att försöka hålla två flaggor och sedan försöka hålla fast motståndarna vid den sista flaggan. Men med random spawnnpoints kanske det inte lyckas alls.

Är det inte så att du får en win om snubben som vinner kommer etta då?

Händer inte det alltid? Eller har jag missuppfattat hur du menar nu?

Edit: Såg precis din redigering, och det kan säkert stämma mycket väl! Får vara mer uppmärksam i framtiden och se om det du säger stämmer. :)

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor