Kebab Skrivet 23 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2012 (redigerad) Vilket vapen är stabilast och har bästa accuracy i Supportklassen just nu? Tycker min skit vobblar lite väl upp o ner RPK har lägst vertikal rekyl men M27 har lägst spridning på skotten. Här har du dem jämförda sida vid sida. Inte så väsentlig skillnad om du frågar mig. Redigerad 23 maj, 2012 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2012 Heat seekers går att undvika om du direkt efter att de är avfyrade av fienden vänder 180 grader och flyger mot dem. Inte in i dem, men relativt nära. Då klarar de inte av att svänga om igen utan sprängs i luften senare. Ja, det stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 24 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2012 Ja, det stämmer. Däremot är det omöjligt för mig att sänka plan om jag använder AA och skjuter AA-missiler mot dem då missilerna sprängs några meter bakom planet trots att personen inte avfyrar flares. Den buggen uppstod efter den senaste stora patchen. Kan ju vara fixat vid det här laget dock, jag har inte spelat på ett tag nu.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2012 Om Guided är OP redan som det är så tycker jag verkligen inte att man ska få använda rocket pods också. Heat Seekers klarar man sig ju utan, det är kulsprutan som gäller Henkimannen, kulsprutan. De skickliga piloterna verkar ha hittat ett sätt efter senaste patchen där de undviker Heat Seekers utan att ens deploy:a flares, så de är tämligen värdelösa just nu. Möjligtvis att ha för att spränga helikoptrar. Störtdykningar är simpelt. Man flyger bara rakt upp och ut från slagfältet, sedan vänder man i en halvloop och åker nästan rakt ned i backen. Något som jag gjorde innan jag lärde mig att vända runt på ett smidigt sätt var att först cirkulera utanför slagfältet ganska högt upp. Då kan man använda freelook till att hitta tanks och så vidare. Det är ännu enklare för dig som lirar normal. Sedan när du har koll på åt vilket håll du ska så sticker du uppåt och utåt från slagfältet. Vänder om och behöver bara dyka i samma vinkel som du har när du siktar mot tanken. Håll dessutom in throttle downn för att maximera tiden du kan dyka. Är man tillräckligt högt så hinner man skjuta sina rocket pods > kulspruta > nya rocket pods innan man verkligen måste lyfta för att inte tokkrascha i backen. Jag spelar bara hardcore sen jag började på Assault-klassen i inbillningen att jag skulle ranka upp snabbare med medkit och revive till såna som är nere, men jag spelar ändå bara fordon halva tiden så... Jag retar mig ordentligt på air radar. Antingen är den användbar men försummar andra upgrades, eller så är den alldeles för plottrig och visar bara checkpoints så fiendeplanen försvinner. Den visar heller inte längre varken friendly-plan ("vad var det där som susade förbi?") eller tanks, vilket är värdelöst. Det står till och med i laddningsskärmarna att "spotting enemy tanks help your airborne allies respond to the threat" eller liknande, men nä. Men trots radarns vara eller icke vara så tycker jag faktiskt inte jag har de problemen ni beskriver om flygplan. Jag är rätt bra pilot och att bara ha cockpitvy besvärar ju förstås men det är inte avgörande. Det är uppsättningen som är det. Man är mycket bättre med heat seekers mot flyg men då får man aldrig några poäng/hjälper sitt eget lag eftersom man inte kan göra nåt mot tanks med bara kulspruta. Guided missile är det som gäller (utom möjligen rocket pods) och då är man, i jämförelse med heat seekers, ganska hjälplös mot andra flyg om man inte spenderar halva tiden med att akta ryggen istället för att hjälpa sina markkamrater. 162 kills/215 fordon förstörda på 16 timmar är kanske inte det bästa men inte fy skam heller. 13 fordon per timme är faktiskt en del. Det verkar bara som att de servrar jag spelar på numera nästan bara innehåller Colonel rank 20 och uppåt, så man dör rätt snabbt. Det var länge sen jag såg nån under rank 30... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 24 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2012 Just nu kör jag M249 med foregrip, IRNV och supressor. Tycker ändå att det är skitsvårt att skjuta folk på längre håll sen efter patchen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 24 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2012 Vilket vapen är stabilast och har bästa accuracy i Supportklassen just nu? Tycker min skit vobblar lite väl upp o ner Dom har förstört alla belt-fed lmgs enligt mig. helt omöjliga om man inte kör bipod eller är i extrem närstrid, men då finns det mycket bättre val. Brukar köra MG36. Jävligt skön, synd bara att dice bugga den lite och inte fixat på ett par månader. (Ingen extended mag.) Fattar inte varför det ska ta sån brutal tid? Vilket företag som helst måste ju fatta, Oj vi gjorde ett fel i senaste patchen! Låt oss fixa det nu! Idioter.. Och det är ju inte bara ett fel som kom med patchen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2012 Däremot är det omöjligt för mig att sänka plan om jag använder AA och skjuter AA-missiler mot dem då missilerna sprängs några meter bakom planet trots att personen inte avfyrar flares. Den buggen uppstod efter den senaste stora patchen. Kan ju vara fixat vid det här laget dock, jag har inte spelat på ett tag nu.. Det är fixat. Tydligen så kan de fixa vissa grejer genom att "patcha servrarna", så de gjorde det istället för att skicka en ny patch till oss spelare. Just nu kör jag M249 med foregrip, IRNV och supressor. Tycker ändå att det är skitsvårt att skjuta folk på längre håll sen efter patchen. De har gjort om både foregrip och suppressor, och båda till det sämre när det gäller avståndsskytte. Suppressor sänker den vertikala rekylen liiite, men gör numer mycket sämre skada på håll. Du kan se på grafen här att suppressor gör att skadeverkan avtar rätt mycket i början. Redan på 24 meter krävs det fem skott för att döda någon (förutsatt att man inte träffar något skott i huvudet) medan m249 utan suppressor kräver fem skott först vid nästan 40 meter. Lägg sedan till att foregrip ökar spridningen på skotten, vilket blir väldigt märkbart på håll. Jag antar att de har ändrat LMG:s för att de ska vara mer verklighetstrogna; för att support ska börja använda bössan som det är tänkt genom att smälla upp sin bipod och börja mata på skott åt fiendens håll. Brukar köra MG36. Jävligt skön, synd bara att dice bugga den lite och inte fixat på ett par månader. (Ingen extended mag.) Fattar inte varför det ska ta sån brutal tid? Vilket företag som helst måste ju fatta, Oj vi gjorde ett fel i senaste patchen! Låt oss fixa det nu! Idioter.. Och det är ju inte bara ett fel som kom med patchen. För att inte tala om RPK och M27 som plötsligt kan ha 200 skott i ett magasin som egentligen bara rymmer 40 kulor... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2012 (redigerad) Just nu kör jag M249 med foregrip, IRNV och supressor. Tycker ändå att det är skitsvårt att skjuta folk på längre håll sen efter patchen. Foregrip + extended mag + red dot sight + SUPR specialization = allt du behöver för att vara effektiv som support. Glöm precision, supportklassen är gjord för att översvämma fiender med kulregn. Spreja på så kommer du få både kills och supression assits, ska du se. Case and point: Redigerad 24 maj, 2012 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2012 Jag spelar bara hardcore sen jag började på Assault-klassen i inbillningen att jag skulle ranka upp snabbare med medkit och revive till såna som är nere, men jag spelar ändå bara fordon halva tiden så... Att spela Assault på HC för att få mer poäng låter rätt korkat i och med att folk bara har 60 i liv, jämfört med 100 i normal. Samtidigt som jag har för mig att ett medkit healar lika snabbt i HC som det gör i normal. Folk kör dessutom mer defensivt i HC eftersom man måste tänka sig lite för innan man förflyttar sig från ett skydd till ett annat. Vilket i regel borde göra att du får färre folk att ressa. Men det har jag ingen statistik över så den ska du inte citera mig på. Men trots radarns vara eller icke vara så tycker jag faktiskt inte jag har de problemen ni beskriver om flygplan. Vilka problem syftar du på nu? Att man kan undvika AA/HS utan flares? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2012 Vad poängen rasar in när det är dubbel XP. Har rankat upp två gånger idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2012 Här kommer filmen vi ALLA väntat på! Det här är en film i stuk med "Shit Lajjan Says" så för er som gillade den filmen så hoppas jag att även den här filmen faller er på läppen. A GOOF Production har den djupaste äran att få presentera sitt senaste klipp: 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2012 Här kommer filmen vi ALLA väntat på! Det här är en film i stuk med "Shit Lajjan Says" så för er som gillade den filmen så hoppas jag att även den här filmen faller er på läppen. A GOOF Production har den djupaste äran att få presentera sitt senaste klipp: Haha, skämskudden framåt! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2012 Haha, skämskudden framåt! "Neeej jag har minor!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2012 Fick just Helicopter Proficiency Medal efter 20 timmar i heli. Letar efter den rätt snygga dogtagen men den dyker inte upp. Kollar statistiken och hej hopp gummisnopp, räknaren är nollad och varken medalj eller dogtag finns att skåda. Jippi! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 29 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2012 Fick just Helicopter Proficiency Medal efter 20 timmar i heli. Letar efter den rätt snygga dogtagen men den dyker inte upp. Kollar statistiken och hej hopp gummisnopp, räknaren är nollad och varken medalj eller dogtag finns att skåda. Jippi! Det är ju något fel med det där idag. Dom jobbar på det tydligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2012 Det är ju något fel med det där idag. Dom jobbar på det tydligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2012 Haha jisses, det här är ju inte sant! http://www.facebook.com/battlefield/posts/10150854223782672 Hur går det till? Hur kan det bli såhär? Tur att Famas är det sämsta vapnet genom FPShistorien just nu, så det är inte allt för många som använder den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2012 Haha jisses, det här är ju inte sant! http://www.facebook.com/battlefield/posts/10150854223782672 Hur går det till? Hur kan det bli såhär? Tur att Famas är det sämsta vapnet genom FPShistorien just nu, så det är inte allt för många som använder den. Lurigt att det uppstod "bara sådär", utan någon patch eller liknande som kan ha styrt till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 31 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2012 På tiden förihelvete. Patchen kommer nu 4de juni. http://blogs.battlefield.com/2012/05/bf3-june-update-announce/ Lite guldkorn: M26an är nu normal igen. Reduced suppression effect. Skulle väl gissa på en 40% sänkning kanske? Jag gillart iaf, om dom nu inte peta bort kanske 10% vilket är för lite. Man fäller ut Bipoden fortare. Det är i alla fall ett tröstpris på dom förstörda belt-feds. Alla clip LMG's får extended mag. Undrar vad det blir på m27 samt rpkn.. Om det är 200 så tycks Battlefield2143 kommit ikapp oss med sin packningsteknik. Ser inget om att dom fixat tanks. Tar fortfarande för mycket skada av jets/helis/rpgs.. Men jag är nöjd! Kan väl även nämna Premium som det snackats MYCKET om. För priset av 500kr (HUA usch.) Så får du ALLA dlcs på köpet. 2 veckor innan release. Du får även 10+ camos. unika vapen skins. Har även nämnts att man får förtur i köer till servrar.. Tycker inte riktigt om det to be honest. möjlighet till Stat-reset. Och lite mer mumbojumbo BS There you go! Fake Edit: Varför ser jag inget om dual ammo box buggen för? När man kan kasta granater konstant? Darnit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2012 På tiden förihelvete. Patchen kommer nu 4de juni. http://blogs.battlefield.com/2012/05/bf3-june-update-announce/ Lite guldkorn: M26an är nu normal igen. Reduced suppression effect. Skulle väl gissa på en 40% sänkning kanske? Jag gillart iaf, om dom nu inte peta bort kanske 10% vilket är för lite. Man fäller ut Bipoden fortare. Det är i alla fall ett tröstpris på dom förstörda belt-feds. Alla clip LMG's får extended mag. Undrar vad det blir på m27 samt rpkn.. Om det är 200 så tycks Battlefield2143 kommit ikapp oss med sin packningsteknik. Ser inget om att dom fixat tanks. Tar fortfarande för mycket skada av jets/helis/rpgs.. Men jag är nöjd! Kan väl även nämna Premium som det snackats MYCKET om. För priset av 500kr (HUA usch.) Så får du ALLA dlcs på köpet. 2 veckor innan release. Du får även 10+ camos. unika vapen skins. Har även nämnts att man får förtur i köer till servrar.. Tycker inte riktigt om det to be honest. möjlighet till Stat-reset. Och lite mer mumbojumbo BS There you go! Fake Edit: Varför ser jag inget om dual ammo box buggen för? När man kan kasta granater konstant? Darnit. Hade hoppats att de skulle göra fall damage än lite snällare. Annars ser det bra ut. Angående Battlefield premium så är det sagt att det ska kosta $50 dollar, så förhoppningsvis blir det under 400 kronor. Fast ingenting är bekräftat ännu, men jag är faktiskt positivt inställd till detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts