Jacker Skrivet 10 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2012 Inte så snabbt, va! Battlefield 3 PC: Wu Zi Mu: Whylex SilentViper: Gurkan02 Kobbe: Kobbe_gve Adrian G: Creppekrullig Sniper: Bearzerk Mark: MarkyPV Felshoe: Laeffy MrNoNja: Nonanin ZcruweN: McGg Boomer: Boomerino StellHell: StellHell Eudoros: Tendens725 ExploSive: Tumadree Kebab: Antehoff Siana: NymNi Plaisir: SavedCarpet Ante_Freeman: KungBagarN Lajnux: ih0ax Simonracer: SgtElochai. Comfy: Comfaj Jacker: farksisten Battlefield 3 PS3: Karatemorfar: ChristianMattson RavenE: RavvenE Comfy: Comfaj StellHell: StellHell Battlefield 3 Xbox 360: Sniper: Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 10 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2012 Jag spelar också, på PS3. Nickar Mysig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2012 Fasen vad jag ska lira Recon på söndag, så man kan låsa upp allting någon gång och äntligen få slänga den klassen åt sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2012 Fasen vad jag ska lira Recon på söndag, så man kan låsa upp allting någon gång och äntligen få slänga den klassen åt sidan. Recon är en rätt bra klass i samarbete, men ensam är den rätt värdelös tyvärr. Både SOFLAM, MAV och spawning beacons är livsviktiga i vissa matcher medan de i andra inte duger något till. Att springa omkring med sniper är heller inte särskilt användbart. Om du vill levla fort som fan på recon kan jag tipsa om en hög ticket-server på Metro. Släng upp en U-TGS eller MAV vid hissen på mittenstationen och se Surveillance-bonuspoängen flöda in. Som vapen ska du använda nån PDW. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2012 (redigerad) Recon är en rätt bra klass i samarbete, men ensam är den rätt värdelös tyvärr. Både SOFLAM, MAV och spawning beacons är livsviktiga i vissa matcher medan de i andra inte duger något till. Att springa omkring med sniper är heller inte särskilt användbart. Om du vill levla fort som fan på recon kan jag tipsa om en hög ticket-server på Metro. Släng upp en U-TGS eller MAV vid hissen på mittenstationen och se Surveillance-bonuspoängen flöda in. Som vapen ska du använda nån PDW. Jo, det vet jag. Men att sitta och nöta Metro dag ut och dag in är inte speciellt roligt, och på de större banorna är PDW inte speciellt bra om man inte lyckas ta sig in i närstrid. Däremot så är det roligt att lira SKS/M39 med ACOG eller lägre. SKS hanterar plötsliga närstrider riktigt bra då hip fire accuracy är högre än man tror och för att den skjuter så snabbt. M39 är också bra, högre bullet damage, men skjuter lite långsammare. Så den är inte helt och hållet att lita på i plötsliga närstrider. Edit: Mitt uttalande spelar ingen roll ändå, dubbel XP kommer inte påverka kit-XP. Redigerad 14 maj, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2012 Bästa engineer-vapnet är ju lätt AKS-74u med heavy barrel (inget främre grepp). Gillade A-91 som fan i början, men har nu inte använt den sedan två patchar tillbaka eftersom jag vill ta 500 kills med så många vapen som möjligt. Och eftersom den har patchats i omgångar så vet jag inte längre ifall den är grym eller inte. Nåja, efter att jag tog 500 kills med AKS så har jag känt mig lite vilsen. Lyckades på något obegripligt sätt tragla mig igenom 500 kills med pruttbössan numero dos (G53(T88 ligger etta i den listan)). Där körde jag med flash suppressor och foregrip. Men eftersom jag inte ville lida nästkommande 500 kills så kollade jag noggrant graferna på symthic.com och insåg att QBZ-95 är den som är mest lik AKSen. Ett hett tips! Den gör mig inte besviken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2012 Blev så jävla sur på senaste matchen. 1000 tickets Conquest på Kharg Island och vi började precis vinna trots att vi hade 98 tickets mot 233, men äntligen hade vi full dominans. Såhär långt in hade det gått 2 timmar av en och samma runda och min poäng låg på ca 16000 med nånstans runt 35 kills, 50 deaths (okej, inte fantastiskt men jag låg tvåa i vårt lag iaf). Jag hade världens bästa läge på en tank och skulle just rensa undan de sista ute på fältet tills vi bara hade 200 tickets att blöda ut dem med, eftersom vi hade alla stationer. Sen kickade admin samtliga spelare, efter två timmars match, och blev ensam kvar med 400 poäng, 0 kills och 4 deaths. Fittluder. http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/46159907/4/395456382/ 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2012 Har lite tråkigt, så jag släpper ett av de uppladdade klippen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2012 Det bör kanske nämnas att det där spelades in en sen natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2012 Nä, om man skulle ta och köpa B2K då kanske. Har ju service star på alla fordon (utom AA som jag aldrig suttit i) och kits utom Assault och jag tycker de flesta spellägena börjar bli lite enformiga. Nån som vet ifall det kommer nåt dubbelpack för Close Quarters, alternativt att de sänker priset? 135 spänn är lite mycket för fyra banor, såvida de inte är fenomenalt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 18 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2012 Nä, om man skulle ta och köpa B2K då kanske. Har ju service star på alla fordon (utom AA som jag aldrig suttit i) och kits utom Assault och jag tycker de flesta spellägena börjar bli lite enformiga. Nån som vet ifall det kommer nåt dubbelpack för Close Quarters, alternativt att de sänker priset? 135 spänn är lite mycket för fyra banor, såvida de inte är fenomenalt bra. Mitt acc har nog B2K, kan ju låna ut det om du vill testa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 21 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2012 Nä, om man skulle ta och köpa B2K då kanske. Har ju service star på alla fordon (utom AA som jag aldrig suttit i) och kits utom Assault och jag tycker de flesta spellägena börjar bli lite enformiga. Nån som vet ifall det kommer nåt dubbelpack för Close Quarters, alternativt att de sänker priset? 135 spänn är lite mycket för fyra banor, såvida de inte är fenomenalt bra. jag säger att det är värt det utan att ens tveka. Banorna är underbara. Och du har inte fobi för vehicles heller låter det som! Vilket lär göra köpet ännu mer värt det. Sen är vapnen inte fy skam heller. MG36an är gudomlig. Och nu har jag hunnit spela lite BF på pc så nu ska jag nämna ett par skillnader. Snipers. Skotten viner fan omkring överallt. Assaults... att alla, ALLA alltid ska köra den klassen. Hoppas dom nerfar vapnena lite på den klassen då 80% av mina deaths är från dom. Lite mer snipers och andra campers jämfört med konsol tycker jag. Annars är det väl inget negativt alls. Inte mött någon fuskare än =d Är fortfarande helt vilsen när det kommer till att sikta, men att skjuta burst börjar äntligen gå bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2012 Nä, om man skulle ta och köpa B2K då kanske. Har ju service star på alla fordon (utom AA som jag aldrig suttit i) och kits utom Assault och jag tycker de flesta spellägena börjar bli lite enformiga. Nån som vet ifall det kommer nåt dubbelpack för Close Quarters, alternativt att de sänker priset? 135 spänn är lite mycket för fyra banor, såvida de inte är fenomenalt bra. Det har pratats om något som kallas "Battlefield 3 Premium", som ska innebära att man betalar en engångssumma och får alla kommande DLC:s i förtid. Man ska tydligen få lite annat trams också, typ utbytbara kamouflage till vapnen, men det är bara en bonus om du frågar mig. Det kan helt klart vara intressant, såvida inte priset blir för högt. Borde släppas innan close quarters. Källa: http://battlefieldo.com/threads/bf3-premium-service-is-no-rumor.5503/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2012 (redigerad) WHOA! Tog precis 10 personer med jet på en runda. :o :o Redigerad 22 maj, 2012 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2012 WHOA! Tog precis 10 personer med jet på en runda. :o :o Nice! Har själv fått en del bra rundor, men på sistone dör jag en hel del. Jag tror jag är lite överförtjust i Guided missile så jag blir lite väl försvarslös mot andra jets. Antar att det är Air Radar och inte Autoloader som gäller om man ska kunna försvara sig mot andra flygplan. Ganska tråkigt att man måste välja mellan missiler och bomber på sitt plan, jag hade gärna offrat en uppgradering för att få båda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2012 Nice! Har själv fått en del bra rundor, men på sistone dör jag en hel del. Jag tror jag är lite överförtjust i Guided missile så jag blir lite väl försvarslös mot andra jets. Antar att det är Air Radar och inte Autoloader som gäller om man ska kunna försvara sig mot andra flygplan. Ganska tråkigt att man måste välja mellan missiler och bomber på sitt plan, jag hade gärna offrat en uppgradering för att få båda. Man skulle vara löjligt OP mot tanks och AA om man kunde smälla iväg guided missile, rocket pods och kulsprutan. Jag har själv inte använt missilerna, men med rocket pods och kulsprutan får man ju lätt en tank disabled på ett svep. När man sedan har vänt runt så har han ju inte hunnit speciellt långt så då är det bara ösa på det sista man har för att spränga tanken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2012 Man skulle vara löjligt OP mot tanks och AA om man kunde smälla iväg guided missile, rocket pods och kulsprutan. Jag har själv inte använt missilerna, men med rocket pods och kulsprutan får man ju lätt en tank disabled på ett svep. När man sedan har vänt runt så har han ju inte hunnit speciellt långt så då är det bara ösa på det sista man har för att spränga tanken. Guided missile är ganska OP i sig. Tyvärr är ju nackdelen att man offrar sitt luftförsvar, så man får se till att antingen ha en wingman med heat seekers (och gärna beam scanning), eller att man bara ger sig iväg med missiljets när man redan har luftdominans, alternativt att tanksen ställer till det alldeles för mycket på marken för att fotsoldaterna ska ha nån chans. Guided missile sätter oftast en tank som disabled på första träffen (om de inte har reactive armor, tror jag) och har man tur så är den redan skadad så man får upp till tre kills bara genom att låsa och trycka. Jag är inte så bra på störtdykningar så rocket pods blir att antingen träna på eller fortsätta skita i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2012 Guided missile är ganska OP i sig. Tyvärr är ju nackdelen att man offrar sitt luftförsvar, så man får se till att antingen ha en wingman med heat seekers (och gärna beam scanning), eller att man bara ger sig iväg med missiljets när man redan har luftdominans, alternativt att tanksen ställer till det alldeles för mycket på marken för att fotsoldaterna ska ha nån chans. Guided missile sätter oftast en tank som disabled på första träffen (om de inte har reactive armor, tror jag) och har man tur så är den redan skadad så man får upp till tre kills bara genom att låsa och trycka. Jag är inte så bra på störtdykningar så rocket pods blir att antingen träna på eller fortsätta skita i. Om Guided är OP redan som det är så tycker jag verkligen inte att man ska få använda rocket pods också. Heat Seekers klarar man sig ju utan, det är kulsprutan som gäller Henkimannen, kulsprutan. De skickliga piloterna verkar ha hittat ett sätt efter senaste patchen där de undviker Heat Seekers utan att ens deploy:a flares, så de är tämligen värdelösa just nu. Möjligtvis att ha för att spränga helikoptrar. Störtdykningar är simpelt. Man flyger bara rakt upp och ut från slagfältet, sedan vänder man i en halvloop och åker nästan rakt ned i backen. Något som jag gjorde innan jag lärde mig att vända runt på ett smidigt sätt var att först cirkulera utanför slagfältet ganska högt upp. Då kan man använda freelook till att hitta tanks och så vidare. Det är ännu enklare för dig som lirar normal. Sedan när du har koll på åt vilket håll du ska så sticker du uppåt och utåt från slagfältet. Vänder om och behöver bara dyka i samma vinkel som du har när du siktar mot tanken. Håll dessutom in throttle downn för att maximera tiden du kan dyka. Är man tillräckligt högt så hinner man skjuta sina rocket pods > kulspruta > nya rocket pods innan man verkligen måste lyfta för att inte tokkrascha i backen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 23 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2012 Vilket vapen är stabilast och har bästa accuracy i Supportklassen just nu? Tycker min skit vobblar lite väl upp o ner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 23 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2012 Heat Seekers klarar man sig ju utan, det är kulsprutan som gäller Henkimannen, kulsprutan. De skickliga piloterna verkar ha hittat ett sätt efter senaste patchen där de undviker Heat Seekers utan att ens deploy:a flares, så de är tämligen värdelösa just nu. Möjligtvis att ha för att spränga helikoptrar. Heat seekers går att undvika om du direkt efter att de är avfyrade av fienden vänder 180 grader och flyger mot dem. Inte in i dem, men relativt nära. Då klarar de inte av att svänga om igen utan sprängs i luften senare. Vilket vapen är stabilast och har bästa accuracy i Supportklassen just nu? Tycker min skit vobblar lite väl upp o ner När du skjuter från bipod eller inte? Om du är supressed så blir din accuracy jäkligt kass även om du skjuter från bipod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts