Jump to content

Battlefield 3


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Men va, 37? Det är ju svinlätt att få ned någon från 37 med kulsprutan. Uhm, vet i tusan om jag kommer använda den när jag väl låser upp den nästa år någon gång.

Tror att den är mer värd när man kör på softcore, för då får man ju sakta men säkert tillbaka maskin-hälsan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att den är mer värd när man kör på softcore, för då får man ju sakta men säkert tillbaka maskin-hälsan.

Det är sant, relativt värdelös i hardcore med andra ord.

Om man inte lirar som engineer och tack vare extinguisher får tillräckligt med kontroll för att landa och reparera planet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men va, 37? Det är ju svinlätt att få ned någon från 37 med kulsprutan. Uhm, vet i tusan om jag kommer använda den när jag väl låser upp den nästa år någon gång.

Fast grejen är att folk släpper taget om en när de får se "Vehicle disabled 100p" och man själv kan pressa in extinguisher och flyga utanför banan ett tag.

Sen kanske det är nåt annat värde än 37 på hardcore, jag vet inte.

Tror att den är mer värd när man kör på softcore, för då får man ju sakta men säkert tillbaka maskin-hälsan.

Det är sant, relativt värdelös i hardcore med andra ord.

Om man inte lirar som engineer och tack vare extinguisher får tillräckligt med kontroll för att landa och reparera planet.

Man kan styra planet till fullo vid 37, men man brinner som en galning så vem som än har möjlighet att skjuta ned plan kommer rikta siktet mot en, om man tänkt landa.

--

Fick Service Star på Jet i exakt samma poängsvep som jag blev Colonel. Det var en mäktig syn att ha hela cockpitvyn blockerad av enorma stjärnor och dogtags :rolleyes:

Nu har jag SS på tanks, jets, scout, attack, Recon och Engineer och är Colonel :D Finns inte mycket nytt att hämta ur originalspelet tror jag. Jag köper B2K när jag blivit SS på både Support och Assault också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast grejen är att folk släpper taget om en när de får se "Vehicle disabled 100p" och man själv kan pressa in extinguisher och flyga utanför banan ett tag.

När ett plan blir disabled så fortsätter jag att följa det till jag lyckats spränga det helt och hållet, eller till dess att han kraschat. Om han inte hoppar ut förstås, då riktar jag uppmärksamheten mot något annat direkt.

Dessutom vet jag själv att fiendeplan aldrig släpper mig bara för att jag är disabled, om jag fortsätter att kontrollera planet så följer han upp med en ny skur av kulsprutan till dess att mitt plan sprängs.

Man kan styra planet till fullo vid 37, men man brinner som en galning så vem som än har möjlighet att skjuta ned plan kommer rikta siktet mot en, om man tänkt landa.

Undrar om det är olika på softcore och hardcore, för när man blir disabled på hardcore så börjar planet wobbla och kränga utav bara tusan. Det går fortfarande att flyga om man följer med i krängningarna, men det är betydligt svårare.

Sedan ska man självklart inte landa rakt på en M-COM-station, utan långt utanför banan där infanterister inte får vara. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar om det är olika på softcore och hardcore, för när man blir disabled på hardcore så börjar planet wobbla och kränga utav bara tusan. Det går fortfarande att flyga om man följer med i krängningarna, men det är betydligt svårare.

Sedan ska man självklart inte landa rakt på en M-COM-station, utan långt utanför banan där infanterister inte får vara. :P

Jomen 37 är lägsta siffran för att fortfarande vara enabled och då går det att styra helt. 36 och nedåt blir gradvis svårare. Poängen med Extinguisher på Normal är att man kan åka utanför banan och läkas, medan man på hardcore antagligen måste landa först och sedan laga själv.

Men om fordon inte lagar sig själva på Hardcore, vad är då poängen med Maintenance som finns till så gott som alla fordon?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jomen 37 är lägsta siffran för att fortfarande vara enabled och då går det att styra helt. 36 och nedåt blir gradvis svårare. Poängen med Extinguisher på Normal är att man kan åka utanför banan och läkas, medan man på hardcore antagligen måste landa först och sedan laga själv.

Men om fordon inte lagar sig själva på Hardcore, vad är då poängen med Maintenance som finns till så gott som alla fordon?

Det finns ingen användning för den, precis som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jomen 37 är lägsta siffran för att fortfarande vara enabled och då går det att styra helt. 36 och nedåt blir gradvis svårare. Poängen med Extinguisher på Normal är att man kan åka utanför banan och läkas, medan man på hardcore antagligen måste landa först och sedan laga själv.

Men om fordon inte lagar sig själva på Hardcore, vad är då poängen med Maintenance som finns till så gott som alla fordon?

Ah, vad tusan. Jag glömde bort att vi snackade om att extinguisher reparerade till 37. My bad!

Angående ditt andra inlägg, nej, inte ens repair tool-hastigheten ändras. Så på HC är den totalt värdelös att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt, men hur kan ni vara så värdelösa på jets? Klarar man av helikopter borde det väl inte vara nån konst att flyga ett plan heller? :ermm:

Du får gärna säga "du" till mig. :rolleyes:

Nej, jag vet inte. Lärde mig inte bemästra helikoptern på 400+ speltimmar i BC2, och det tog nästan 300 i BF3 innan jag fick in snitsen. Antar att jag kommer behöva lika lång inlärningstid med jets... :P

Jag vet faktiskt vad jag gör för fel, men lyckas inte vänja mig av med det; jag gasar som en jävla tok, som om jag körde något annat fordon. Det gör ju att jag har mycket sämre kontroll på läget, och framför allt att jag svänger mycket klumpigare. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt, men hur kan ni vara så värdelösa på jets? Klarar man av helikopter borde det väl inte vara nån konst att flyga ett plan heller? :ermm:

Värdelös och värdelös.

Låt oss anta att de första gångerna man flyger jet har man ingen bra teknik. Man har svårt att navigera och lokalisera var man är, främst hur högt ovanför marken man är. Man har ingen bra svängteknik, vet inte vilken den optimala hastigheten för att svänga är. I början har man dessutom fullt upp med att hålla sig i luften, så man hinner inte med att söka luftrummet genom att röra på huvudet i cockpit. (Ja, vi spelar fortfarande bara HC.)

Ta dessa aspekter i åtanke och det tar ett tag innan man faktiskt lyckas vinna dogfights, och blir således oftast nedskjuten de första gångerna man flyger jet. Vilket också leder till att man inte får sina första kills med jet förrän efter någon timme eller så, då man lyckats behärska alla tekniker, låst upp lite saker och överlag fått mer vana vid att hitta motståndarens jet och kunna hamna bakom honom istället för tvärt om.

Så. Med tanke på det som jag just skrev, gjorde jag en snabb kalkylering. Siffror säger visserligen inte hela sanningen, men det är ändå kul att jämföra.

Du har spenderat 11,17 timmar i ett jetflygplan, och har under den tiden håvat in 96 kills.

Jag har spenderat 2,18 timmar i ett jetflygplan och har under den tiden skrapat ihop 23 kills.

Ditt snitt landar på 8,59 kills/h i jetflygplan.

Mitt snitt landar på 10,55 kills/h i jetflygplan.

Som sagt, siffror säger inte allt. Men jag anser fortfarande att den första timmen/de första timmarna man flyger så får man väldigt få kills och att kills/h därför borde öka gradvis ju längre man spelar.

Edit: Att flyga jet och att flyga helikopter är ju också stora skillnader, de beter ju sig helt olika i luften. Bara för att man vet hur man kontrollerar en helikopter betyder det ju inte att man helt plötsligt vet hur man bäst flyger en jet. Förstår inte alls hur du drar paralleller mellan helikopter och jet.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte precis coop genvägen så jag skulle få alla dom vapnena. Men såg nu att det bara var min ps3 profil som fick detta och inte min pc gubbe :( spelar ju inget mera på ps3

Vart inget tog bara mycket längre för det o komma upp på min pc gubbe :mf_doof:

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

så man hinner inte med att söka luftrummet genom att röra på huvudet i cockpit. (Ja, vi spelar fortfarande bara HC.)

Där kan vi nog ha en stor del av förklaringen. Innan man får Air Radar är det knepigt redan från start, och om man inte får titta utanför planet är det svårt. Om det dessutom är ett sådant problem med att överleva i planen på HC blir det knappast enklare eftersom det inte är särskilt förlåtande inlärningskurva på det hela.

Så snart jag har SS på Support (vilket verkar bli snart) ska jag köra Assault till SS, och då kanske jag lika gärna ska börja köra HC-servrar. Har testat nån gång och det var lite spännande :)

Edit: Att flyga jet och att flyga helikopter är ju också stora skillnader, de beter ju sig helt olika i luften. Bara för att man vet hur man kontrollerar en helikopter betyder det ju inte att man helt plötsligt vet hur man bäst flyger en jet. Förstår inte alls hur du drar paralleller mellan helikopter och jet.

Tänkte mest eftersom de flesta har problem med helikoptrar men inte flygplan. Ser hur många som helst som lyfter och verkar köra spaken i botten för de kraschar innan de kommit utanför basen ens. Riktigt jäkla irriterande när det är folk som haffar den vid spelstart också, och som hänger på låset till spawnen när de inte har en aning om hur man styr. De borde bannlysas till Fire From The Sky (co-op) tills de klarat den på Hard ett antal gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...