Jump to content

Battlefield 3

SilentViper
 Share

Recommended Posts

83h och rank 37..

Rätt stolt :)

Ganska exakt samma här, tror jag. Jag har inte kört en enda DM eller TDM utan bara kört CQ (80+%) och Rush.

Har inte spelat BF3 eller något annat spel på mer än en vecka. Har bestämt mig för att de 83 speltimmar jag har i BF3 skall kompenseras med 83 h skola eller träning, för jag vet inte hur länge sen det var som jag hade en värre tidstjuv i mitt hem än Battlefield 3. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur sjutton blir man bra på flygplan? Börjar bli jäkligt bra med helikoptern enda problemet som är kvar iallafall det är att flyga genom trånga utrymmen såsom på Caspian border via anthena och den där lilla skogen samt landa på trånga utrymmen och när man väl börjar ta en flagga så är det försöka hålla helikoptern stadigt.

Samt att försöka vända snabbt om man håller på att attackera en pansarvagn och försöka bli mer pricksäker med missilerna men övrigt så börjar jag bli bra. Men problemet är med flygplanen jag har problem med problemet är att när man jagar ett annat plan o när den gör en loop eller flyger ifrån missilerna så är jag helt lost.

Har nån tips på flygplanet om man är i hack i häl o försöker spränga ner ett annat plan istället för att 99% av fallen så tappar jag bort dem. Kör ni med tangentbord o mus eller flygdosa till planen? Tror jag har fått 2-3 kills bara med flygplan. Och har dem 4 första unlocksen så jag kör med Stealth Heat seekers o flares på flygplan. Men fortfarande problem med att jaga andra plan o försöka skjuta ner dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Lajjan bräkte ur sig årets roligaste kommentar förut. Jag skrattade så jag fick tårar i ögonen! :lol:

Föreställ er Lajjan, en kille som har kämpat i två kvällar nu för att låsa upp Thermal Optics till tanks. Han har alltså tagit varenda chans att åka tank på alla banor vi lirat, så pass att han till och med stått och väntat på att den ska spawna. Eller kört upp tanken på banan igen när en idiotisk lagmedlem körde ned den för en slänt så den hamnade utanför banan.

Vi spelar som attackers på Sharqi Peninsula och Lajjan letar tank febrilt genom hela ronden. Direkt vid spawn hinner han inte in i tank, däremot hinner jag in och frågar om han ska hoppa ur och låta honom spawna i tanken. (Eftersom en annan squadmate körde.) Men eftersom det är så tidigt på rundan så tycker Lajjan att det är lugnt. Vårt lag pressar framåt riktigt bra och vi klämmer den första basen nästan direkt. (Två plants av mig, for the record. B) )

Nästa bas går också rätt fort, och Lajjan som vet om att en tank kommer spawnas rusar dit så han är redo att hoppa igen. Men på väg dit blir han brutalt mördad av en kvarvarande fiende, varpå Lajjan blir lite stressad och vill spawna fort igen. När han väl spawnat och rusat mot tankspawn så märker han till sin fasa att där står en fiendetank. En motståndare har alltså snott vår tank i vår bas. Helt otroligt.

Lajjan blir sur, håvar fram sin RPG/SMAW och ger sig fasen på att spränga tanken så att han kan få köra den efter respawn. Han lyckas med att fälla tanken och väntar sedan på att den ska spawna igen.

Under tiden har vårt lag fortsatt den hänsynslösa forceringen och har redan sprängt första stationen på sista basen.

Lajjan får till slut sin efterlängtade tank, hoppar in i den och börjar åka. Men blir skjuten av någon engineer nästan direkt! Jag får höra att hans tank är disabled, så jag säger till Lajjan att jag kan spawna på honom som engineer och reparera tanken.

Sagt och gjort, jag spawnar, hoppar ut för att reparera, och blir skjuten av en sniper.

"Jag är nere, blev skjuten av en sniper."

Lajjan som är beredd att göra allt för att skydda sin kära tank hoppar ur för att ta mitt kit och reparera själv. Då hör jag honom säga det som hela min historia är baserad på.

"Nää, jag blev dödad, och tanken sprängdes! Och vi vann! Fan också! :( "

Det var egentligen den uppgivna och ledsna rösten som fick mig att brista ut i ett gapskratt. Så det gör sig kanske inte så bra i text. Det är i sådana lägen som jag önskar att jag spelade in våra konversationer, för den hade lätt passat i ett youtubeklipp. :D

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Lajjan bräkte ur sig årets roligaste kommentar förut. Jag skrattade så jag fick tårar i ögonen! :lol:

Hahaha! :D

Men du har väl SS i tanks? Kan inte du byta plats till CITV så Lajjan får gunner?

--

Måste rage-a rätt ordentligt på den senaste patchen. Interface är förbättrat och MI-28 Havoc är nu lika bra som en Viper, visst. Men FAAN vad sämst det är med Stinger och IGLA nuförtiden. Jävlar alltså, så sämst. Stingermissiler är numera 1-shot-1-kill mer eller mindre och det gör att både Extinguisher och ECM + Below Radar är två värdelösa funktioner eftersom det inte spelar roll längre. Extinguisher hinner man aldrig använda innan man dött, och det skydd som Below Radar ger mot Air-to-Air-missiler är helt bortblåst därför att det springer omkring en massa jävlar med Stingers på marken som dödar en på direkten. Kunde man inte buffat Stingers med längre range och större pricksäkerhet istället för att dämpa rangen och öka damage? Helikoptrar ska ju vara flygande mastodonter som ska vara hur svåra som helst att ta ut om man inte är skicklig eller är flera stycken.

Tycker det är rätt störande att man inte har bättre filteralternativ i server browser också. Värst är att man kastas in på customservrar när man väljer quick match. Skitsämst. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha nej för tusan, jag är ingen tankrunkare. Jag gör mig bäst som infanterist. :P

Devarevärsta. Jag fick SS på tanks jävligt fort och jag vågar påstå att jag är förbannat bra med det :mf_doof: Jag skrattade högt och elakt senast idag när jag spelade CQ på Caspian. Jag höll på att cappa D (eller försvara), vid bensinstationen, när jag ser att det smattrar .50-cal nedifrån asfaltkullen från A och C. Jag åker fram till krönet, smällde en kanon i pannan på tanken, bytte till Guided Shell, backade undan och fick låsning, smällde iväg den (över krönet), körde turbo fram igen, bytte till kanonen som var färdigladdat och sköt ett saftigt avslutningsskott i fronten på tanken som just redan fått en snygg dubbelsmäll. Kaboom, 450 poäng för Flag Defended, Enemy Killed, Enemy Killed, Vehicle Destroyed och Double Kill. :lol: Själv hade jag förlorat 0 HP. I'm an artist at work, fuck yeah B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Devarevärsta. Jag fick SS på tanks jävligt fort

Mja, det är inte så att jag är dålig med tank. De få gånger jag kört en tank så kan jag både plocka fiendetanks och andra fordon och själv överleva. Det är snarare att jag inte har tyckt att fordon har varit speciellt roliga att använda förrän fram till igår eller förrgår. Tidigare använde jag oftast bara jeep för att snabbt ta mig från punkt A till punkt B.

Jag föredrog att kuta runt som engineer och sänka tanks, det kändes mer tillfredsställande att lyckas utmanövrera en tank som ensam engineer.

Fast de senaste dagarna har jag fått upp ögonen både för helikopter och tank, speciellt när man är två - tre pers och samarbetar för att hålla fordonet vid liv för att få använda den så länge som möjligt och håva in så många kills som möjligt.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, det är inte så att jag är dålig med tank. De få gånger jag kört en tank så kan jag både plocka fiendetanks och andra fordon och själv överleva. Det är snarare att jag inte har tyckt att fordon har varit speciellt roliga att använda förrän fram till igår eller förrgår. Tidigare använde jag oftast bara jeep för att snabbt ta mig från punkt A till punkt B.

Jag föredrog att kuta runt som engineer och sänka tanks, det kändes mer tillfredsställande att lyckas utmanövrera en tank som ensam engineer.

Fast de senaste dagarna har jag fått upp ögonen både för helikopter och tank, speciellt när man är två - tre pers och samarbetar för att hålla fordonet vid liv för att få använda den så länge som möjligt och håva in så många kills som möjligt.

Agreed. Seine Crossing är jäkligt rolig ibland om man använder minor och speciellt RPG på ett listigt sätt. Men tanks är det enda raka på de flesta banor såvida man inte har för avsikt att fånga just objektiv X så snabbt som möjligt. En tank är användbar till det mesta och med Reactive Armor är man osänkbar fram till en viss punkt.

Jag tycker att en av de roliga sakerna med tanks är att man får anpassa hela utrustningen efter bana och situation. Reactive Armor är bra till de flesta sammanhang, men ibland vill man hellre ha en scanner för att se all infanteri. Som gadget växlar jag alltid mellan Smoke och IR vision, där smoke används till stora banor och IR till tunnelbanor (Damavand) eller gånger man vill ha en mer funktionell vy än vad som erbjuds med 60 Hz. Operation Firestorm är ett bra exempel pga all sand som ger knepig kontrast, eller Seine Crossing där man kan se alla minor och annat som dolts i skuggningar över asfalten. Mitt andravapen är alltid Guided Shell på större banor och LMG i trånga utrymmen med mycket infanteri. Jag vet inte vad man ska med HMG till alls, är det för att ta ut tanks mellan kanonskotten? Jag tror inte jag nånsin gjort skada med LMG mot dem och HMG är värdelöst till infanteri.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Agreed. Seine Crossing är jäkligt rolig ibland om man använder minor och speciellt RPG på ett listigt sätt. Men tanks är det enda raka på de flesta banor såvida man inte har för avsikt att fånga just objektiv X så snabbt som möjligt. En tank är användbar till det mesta och med Reactive Armor är man osänkbar fram till en viss punkt.

Jag tycker att en av de roliga sakerna med tanks är att man får anpassa hela utrustningen efter bana och situation. Reactive Armor är bra till de flesta sammanhang, men ibland vill man hellre ha en scanner för att se all infanteri. Som gadget växlar jag alltid mellan Smoke och IR vision, där smoke används till stora banor och IR till tunnelbanor (Damavand) eller gånger man vill ha en mer funktionell vy än vad som erbjuds med 60 Hz. Operation Firestorm är ett bra exempel pga all sand som ger knepig kontrast, eller Seine Crossing där man kan se alla minor och annat som dolts i skuggningar över asfalten. Mitt andravapen är alltid Guided Shell på större banor och LMG i trånga utrymmen med mycket infanteri. Jag vet inte vad man ska med HMG till alls, är det för att ta ut tanks mellan kanonskotten? Jag tror inte jag nånsin gjort skada med LMG mot dem och HMG är värdelöst till infanteri.

Jag har alltid canister shells som andravapen för att ta ut infanterister. Det brukar fungera väldigt bra i och med att svärmen flyger igenom en del väggar också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och det skydd som Below Radar ger mot Air-to-Air-missiler är helt bortblåst därför att det springer omkring en massa jävlar med Stingers på marken som dödar en på direkten.

Below radar skyddar mot ground-to-air också. Dvs flyger du tillräckligt lågt så kan du inte bli låst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det verkligen så? Jag har för mig att BR bara hjälpte mot Air to air. Ifall man slipper undan stingers också finns det inte mycket anledning att flyga på 100+ meters höjd.

Det blev fixat i senaste patchen. Enda anledningarna att flyga över 100meter är väl hus, stolpar, tanks och rpgs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ikväll plockar jag min första service star för en klass. Det är prio nummer ett för mig, efter det satsar jag på att jaga assault rifle medal. Go go go!

Fick min andra service star för recon igår! Nu är det bara assault service star kvar för mig!

Vad heter ni alla? :o Vill ha några bra att spela med!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ikväll plockar jag min första service star för en klass. Det är prio nummer ett för mig, efter det satsar jag på att jaga assault rifle medal. Go go go!

Mission accomplished!

Vad heter ni alla? :o Vill ha några bra att spela med!

Det finns en lista med en del namn i första posten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor