Jump to content

Battlefield 3

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Varför i hela friden har L86A1 ett handtag där bak?

Har provat skjuta tung kulspruta (KSP58) under min tid i lumpen och när jag tänker tillbaka på det och försöker visualisera ett scenario när det finns ett bakmonterat handtag så känner jag bara obehag. Skjutställningen känns helt fel.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick världens chans för en kul grej idag men jag tog den inte. Får försöka nästa gång.

Jag körde som gunner i en attackhelikopter och på en annan attackhelikopter. Piloten bailar för hans heli är disabled. Det jag borde ha gjort vore att baila själv, hoppa in mid-air i hans helikopter och smälla igång Extinguisher så jag kunde köra iväg med den själv :mf_doof:

Nån som gjort liknande bravader?

--

Vad är er toppkombo för helikoptrar förresten? Jag har låst upp rätt mycket nu och tycker att kombinationen...

STEALTH

EXTINGUISHER

HEAT SEEKERS

-

MAINTENANCE

IR FLARES

GUIDED MISSILE

...borde funka bäst. Som pilot ser man gärna att man inte låses på så lätt och om man blir skjuten hjälper inte flares. Alltså blir Stealth+Extinguisher nästan samma sak som vad som helst+Flares. Air radar är praktiskt men man kan ju faktiskt leta manuellt också, så den kan man gladeligen offra.

Som gunner behöver man inget särskilt i upgrade-platsen, men Maintenance tycker jag hjälper bra eftersom man som gunner ändå inte kan göra så mycket åt saker. IR flares är bra att ha som backup (ifall piloten är klantig) och Guided missile is the shit.

Fördelen med Stealth-Extinguisher//Maintenance-Flares är att man, om man kör ensam som pilot, kan trycka igång flares om man vill (genom att byta plats) och om det inte hjälper så kan man kicka igång helin med Extinguisher :)

(EDIT: Fan vad långt det blev. Jag trodde jag hade slutat med sånt :> )

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henki, jag vet inte vilken knapp det är på PS3, men du ska kunna ta över förarplatsen utan att hoppa ur fordonet ;) Fast det får man visserligen inga stilpoäng för...

Man byter plats med kryss. Men jag uppfattade det som att det var fiendehelikopterns förare som bailade. Det är svårt att switcha till hans förarplats. :(

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henki, jag vet inte vilken knapp det är på PS3, men du ska kunna ta över förarplatsen utan att hoppa ur fordonet ;) Fast det får man visserligen inga stilpoäng för...

Man byter plats med kryss. Men jag uppfattade det som att det var fiendehelikopterns förare som bailade. Det är svårt att switcha till hans förarplats. :(

Yes. Bail! Bail time!

Jag fick världens chans för en kul grej idag men jag tog den inte. Får försöka nästa gång.

Jag körde som gunner i en attackhelikopter och på en annan attackhelikopter. Piloten bailar för hans heli är disabled. Det jag borde ha gjort vore att baila själv, hoppa in mid-air i hans helikopter och smälla igång Extinguisher så jag kunde köra iväg med den själv :mf_doof:

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag hade världens skönaste helikopterrunda tidigare idag.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/36470452/4/395456382/

Körde defender i Rush på Damavand Peak och satte mig från första sekund i Z-11W och märkligt nog fick jag aldrig nån som varken spawnade på mig eller snodde helin de få (4) gånger jag dog.

21 kills fick jag iallafall och körde helikopter oavbrutet i 22 minuter :D Börjar låsa upp rätt avancerade prylar nu, det är härligt. MBT har jag service star på sen ett tag och till alla flygtyper har jag Below Radar som nästa upplåsning :)

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har dem nerffat M320 nånting? för jag har märkt hur värdelös den är egentligen nu. Körde med den i en hel runda för att låsa upp sista vapnet för Assault klassen. Sköt mot en grupp på 4 pers i mitten av dem samt sidan inte fan dog dem. Dem förlorade mellan 30-50 HP bara o har märkt att dem dör bara om man träffar dem direkt alltså att granaten kommer mot deras kropp.

Men hade lite tur när jag fick in den precis o lyckades döda 3 pers på en och samma skott. Så har dem nerffat damagen på M320? Menar den borde väl vara mer kraft fullare o inte ska man behöva skjuta iväg 2 skott för en person ska dö?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har dem nerffat M320 nånting? för jag har märkt hur värdelös den är egentligen nu. Körde med den i en hel runda för att låsa upp sista vapnet för Assault klassen. Sköt mot en grupp på 4 pers i mitten av dem samt sidan inte fan dog dem. Dem förlorade mellan 30-50 HP bara o har märkt att dem dör bara om man träffar dem direkt alltså att granaten kommer mot deras kropp.

Men hade lite tur när jag fick in den precis o lyckades döda 3 pers på en och samma skott. Så har dem nerffat damagen på M320? Menar den borde väl vara mer kraft fullare o inte ska man behöva skjuta iväg 2 skott för en person ska dö?

Bara bra om den skadar mindre, hatar det skit vapnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ha varit så att personerna du sköt på hade Flak jacket, då gör M320 mycket mindre skada när man inte träffar rakt på.

Bara bra om den skadar mindre, hatar det skit vapnet.

Nja, den är ganska störande på typ Metro, men i övrigt så tycker jag att den är hur bra som helst! Riktigt nice på Seine Crossing då man kan skjuta sönder husen så att det ramlar ner en massa skit på motståndarna. :mf_doof:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ha varit så att personerna du sköt på hade Flak jacket, då gör M320 mycket mindre skada när man inte träffar rakt på.

Nja, den är ganska störande på typ Metro, men i övrigt så tycker jag att den är hur bra som helst! Riktigt nice på Seine Crossing då man kan skjuta sönder husen så att det ramlar ner en massa skit på motståndarna. :mf_doof:

Hur kan man få denna Flak jacket har aldrig sett den bland mina klasser eller perks.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan man få denna Flak jacket har aldrig sett den bland mina klasser eller perks.

Perken som ser ut såhär:

FLAKicon_1233679_0.png

Väldigt underskattad om ni frågar mig. Men det är många som inte använder den så den ska buffas lite i nästa patch.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej.

Kan notera även jag gjorde det som Henki länkade om hur man låser upp saker för jets om man är ensam så låste upp tre saker men nu när jag återvänder till servern så står det bara 750 tickets på bägge lagen o 1 player needed. Så alltså var jag ensam. Om fallet är så att jag inte förlorat nåt hur lång tid tar det innan min battlereport dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan notera även jag gjorde det som Henki länkade om hur man låser upp saker för jets om man är ensam så låste upp tre saker men nu när jag återvänder till servern så står det bara 750 tickets på bägge lagen o 1 player needed. Så alltså var jag ensam. Om fallet är så att jag inte förlorat nåt hur lång tid tar det innan min battlereport dyker upp.

Det har jag däremot ingen aning om. Battle reports brukar ju dyka upp på ens battelog när matchen är avslutad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor