eXotic Skrivet 10 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2012 Hur är BF3 till konsolerna? Är det lika kul som PC eller känner man av att spelet är ned skalat? Spelade BC2 på xbox och gillade det så skulle nog gilla BF3 då också. Har du aldrig lirat på PC så finns det ingen chans att du känner att spelet är nedskalat eftersom du inte har något att jämföra med. Inte heller jag märkte på något speciellt sätt att det är mindre folk på konsolbanorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2012 Hur är BF3 till konsolerna? Är det lika kul som PC eller känner man av att spelet är ned skalat? Spelade BC2 på xbox och gillade det så skulle nog gilla BF3 då också. Jag kan iofs känna att jag skulle vilja ha möjligheten att skriva/chatta med mina medspelare eftersom det är rätt få (typ max fem på hela laget) som har headset och PM-möjligheterna är rätt omständliga på PS3. Dessutom skulle jag gärna ha lika många CQ-checkpoints på PS3 som på PC. Max antal checkpoints är 4 vad jag vet, men PC har väl 6? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 10 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2012 Hur är BF3 till konsolerna? Är det lika kul som PC eller känner man av att spelet är ned skalat? Spelade BC2 på xbox och gillade det så skulle nog gilla BF3 då också. Jag har lagt ner 110~ timmar på Bf3 på konsol. Och så har jag testat det på PC nu i en vecka. Och det jag gillar mer med pc är 64 players och chat window. Det är ungefär allt. Jag spelar det gärna på vilket som, men om man hade chansen att välja skulle jag välja PC. Men dom är helt okej på konsol också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 10 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2012 Hur är BF3 till konsolerna? Är det lika kul som PC eller känner man av att spelet är ned skalat? Spelade BC2 på xbox och gillade det så skulle nog gilla BF3 då också. Till ps3 så funkar tdm och rush rätt bra. Men conquest är ju inte mycket och spela med så få spelare, tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 10 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2012 Till ps3 så funkar tdm och rush rätt bra. Men conquest är ju inte mycket och spela med så få spelare, tycker jag. Jag tycker då annorlunda! Eftersom spelet inte går ut på att döda folk (förutom team/squad death match) så tycker jag det är ganska kul. Jovisst man möter inte folk överallt. Men det är ju inte det som är grejen, då skall man ju inte köra CQ över huvud taget. Man får inga stora mängder kills men säkert 20~ per omgång. Rush funkar jättebra med 12 vs 12. Deathmatch kör jag inte för det blir så brutalt tråkigt efter en rond eller två Fråga! Vad är "ert" kit? Om ni nu har något ni spelar mer än dom andra såklart. Själv är jag den som springer fram när alla sitter kvar och så klämmer jag ut 200 skott ur min SAW och tömmer allt! (Kanske funkar 1 av 5 gånger men det är alltid kul att leka Rambo! ) sen brukar jag jaga folk att ge Ammo. Känns alltid kul att hjälpa folk (eftersom alla klagar som fasen på Supporter som inte ger folk en Brobox ). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2012 (redigerad) Jovisst man möter inte folk överallt. Men det är ju inte det som är grejen, då skall man ju inte köra CQ över huvud taget. Om man håller till vid de populära flaggorna (A-flaggan på Canals och B-flaggan på Damanvand Peak är de jag först kommer att tänka på.) så stöter man på folk i princip hela tiden. Förutom om man pressar fram och spawn trap:ar på Damavand Peak, men då är det ju bara hänga med fram till A/C-flaggan och mata skott på folk som desperat försöker ta tillbaka mark. Spawn trap är rätt lätt på Metro också. När jag tänker efter så tycker jag att de flesta CQ-banor spelar ut rätt bra på konsol. Det är väl de som är helt öppna och utomhus som det kan kännas lite folktomt på ibland. Fråga! Vad är "ert" kit? Om ni nu har något ni spelar mer än dom andra såklart. Själv är jag den som springer fram när alla sitter kvar och så klämmer jag ut 200 skott ur min SAW och tömmer allt! (Kanske funkar 1 av 5 gånger men det är alltid kul att leka Rambo! ) sen brukar jag jaga folk att ge Ammo. Känns alltid kul att hjälpa folk (eftersom alla klagar som fasen på Supporter som inte ger folk en Brobox ). När jag började lira BF3 så växlade jag mellan Assault och Engineer. När vi lirade Rush så var jag Assault som attacker och Engineer som defender. Eftersom man vill spara så mycket tickets man bara kan när man är anfallare, som defender kände jag att behovet av att återuppliva team- och squadmates inte var lika stort, utan lekte loss med RPG och SMAW på tanks istället. På senare tid har jag däremot uteslutande lirat CQ och till en början skiftade jag mellan Assault och Engineer, eftersom man både måste spara tickets och dessutom ta ut fordon. Men på senare tid har jag uteslutande lirat Assault, det känns som jag ger mer till laget när jag återupplivar folk än vad jag gör när jag spränger en tank. Enda gången man svär lite över att man inte är Engineer är när man sitter och trycker bakom en sten och har en tank som siktar mot en från andra sidan. Redigerad 10 mars, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 10 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2012 Har det till PC redan, men min dator är från stenåldern så spelet flyter ju inte så super bra. Har funderat på att skaffa det till xbox för att ha att spela så länge datorn är som den är. Men då vet jag, får se om jag skaffar det. Annars kanske det är liv i BC2 fortfarande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2012 Fråga! Vad är "ert" kit? Om ni nu har något ni spelar mer än dom andra såklart. Själv är jag den som springer fram när alla sitter kvar och så klämmer jag ut 200 skott ur min SAW och tömmer allt! (Kanske funkar 1 av 5 gånger men det är alltid kul att leka Rambo! ) sen brukar jag jaga folk att ge Ammo. Känns alltid kul att hjälpa folk (eftersom alla klagar som fasen på Supporter som inte ger folk en Brobox ). Jag är alltid understödsrollen i spel. Jag ser inget speciellt nöje i att ha ett maskingevär och bara skjuta så mycket som möjligt för att få kills. Därför spelar jag alltid som Engineer eller Recon för tillfället, men bara tills jag fått Service Star på Recon också (jag har redan på Engineer). Recon är kul pga MAV och Spawn Beacon, för man får en strategisk roll som de andra förlitar sig på väldigt mycket. Det är guld värt att sätta upp en beacon bakom fiendens linjer, när man rekat en säker väg dit genom sin MAV. Rush på Operation Metro till exempel, där går det knappt att klara sig utan spawning points inne i byggnaden och MAV gör sig nyttig både ute på fältet (på båda sidor) och när det ska anfallas/försvaras. Speciellt CQ i Metro när man vill kontrollera checkpoint B. SOFLAM använder jag gärna, men det är så få man kan kommunicera med så det tappar sitt syfte lite. Nu när jag har CITV till tanks kan jag lasermåla saker ändå så det är ingen idé att slösa en gadgetplats för ett verktyg som ingen använder. Engineer gillar jag nog bäst för att man får diverse raketgevär och minor att ta ut tanks med. Om det inte vore för att EOD bot är så värdelös, hade jag använt den mycket oftare till Rush också. Jag ska väl köra Assault och Support så småningom, men först när Recon är "färdig". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2012 För alla er som inte skaffat B2K än så finns det för 74,50 SEK på Origin nu! Jag håvade hem ett ex, så jag kan lira lite B2K med mina squadmates, de klagade så dant senast när jag inte hade expansionspaketet. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 13 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2012 (redigerad) Jag unlockade USAS-12 igår. Haters gonna hate. Redigerad 13 mars, 2012 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2012 (redigerad) Haters gonna hate. Faktiskt. Om inte den (eller åtminstone 12-FRAG-ammon) nerfas är jag beredd att rentav ringa support och be dem ändra. EDIT: Ännu en skön snubbe som lägger upp BF3-videos. Slutet är för underbart! Jag kunde inte fatta vad det var för språk så jag var rentav tvungen att fråga. Gissa först själv, kolla sen toppkommentarerna. Redigerad 13 mars, 2012 av Henkibojj 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2012 Faktiskt. Om inte den (eller åtminstone 12-FRAG-ammon) nerfas är jag beredd att rentav ringa support och be dem ändra. Ja, det är ett enda USAS clusterfuck på konsol, det exploderar oftare än inte när man är i en gun fight. Tråkigt att patcharna kommer så otroligt långt efter till just konsolerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2012 Dubblar en gång här! (Försök stoppa mig om ni kan.) Dice släppte en video som visar det nya paketet lite bättre. Här är en länk till hela blogginlägget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 13 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2012 (redigerad) Some confirmed weapons for ya'll! Spas-12! Blev riktigt glad när jag såg det! Folk är dock osäkra på vilken modell av spasen det blir, kan bli en autoshottie eller en Pump action ACW-R. Engineer*. Kan bli bra, den som lever får se! MTAR-21. Engineer*. Liten Bulpup puffra. LSW. Support*. Ser ganska bra ut, roligt med lite mer mobila vapen till Support LSAT. Som han säger i videon, är ett kompakt LMG. Lär vara i Support klassen. Ser onekligen ganska grymt ut (Dessa två vapen kan vara samma! Vi får se när DICE släpper infon. AUG. Gissar på Assualt. Var helt ok i BC2 så det kan bli kuligt att testa! Scar-L. Ingen aning om vilken klass det blir. L86A1. Support*. Jag har känsla av att jag kommer gilla den! *Personen som använder vapnet är den klassen. Måste inte betyda att det är till den klassen (All-kit vapen) Källa: Det kommer finnas Conquest och Rush på dessa banor! Jag kommer förmodligen inte köra dom så mycket men det är i alla fall lite positivt. Varsågod! Edit: Henkibojj, det var länge sedan jag skrattade så mycket åt ett battlefield klipp! Eller Norskarnas härliga språk! Älskar bonusklippet! Tack :'D Redigerad 13 mars, 2012 av simonracer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 13 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2012 Är det här en expansion som kommer att kosta eller släpps den gratis för alla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 13 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2012 Är det här en expansion som kommer att kosta eller släpps den gratis för alla? Gissar på att det inte kommer vara gratis. Jag menar, varför ge bort saker? Dom måste ju mjölka ut alla pengar vi har On a complete other note! http://bf3blog.com/2012/03/battlefield-3-patch-currently-in-certification/ Patchen är klar! ÄNTLIGEN! Kommer förmodligen komma inom en vecka. Beror enbart på Sony och Microsoft nu. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 13 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2012 Gäspar stort åt den stora expansionen. Sömnpiller 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 14 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2012 Sådärja. Här har vi alla vapen som kommer med detta DLC. M417 kan bli ett jävla trevlig battlerifle Spasen och L86an kommer också användas flitigt. Får hoppas det inte blir några idiotiska assignments för att få dom. Helst ingen (Play on this track for 2 hours) på dessa skitbanor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2012 Sådärja. Här har vi alla vapen som kommer med detta DLC. M417 kan bli ett jävla trevlig battlerifle Spasen och L86an kommer också användas flitigt. Får hoppas det inte blir några idiotiska assignments för att få dom. Helst ingen (Play on this track for 2 hours) på dessa skitbanor Varför i hela friden har L86A1 ett handtag där bak? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2012 Varför i hela friden har L86A1 ett handtag där bak? Det är ju bilder på de riktiga vapen, om du missade det. Är väl om man har den i moutat läge och vill hålla annorlunda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts