Weener Skrivet 7 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2012 Jag hade velat ha en bana som påminner om snölandskapet dom befinner sig i Inception! Vore riktigt fett. Sen en bana med riktigt tät djungel där man smyger fram, alternativt plöjer fram med tank. Kanske en bana där man fajtas bland bergen och har varsin bas på två klipper mittemot varandra och slåss om något i mitten 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 7 mars, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2012 Close quarter gameplay: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 (redigerad) Close quarter gameplay: e1njH0g_xxY Fy fanken vad trist med CQC. Jag tycker inte ens att Caspian Border och Operation Firestorm är stora nog Vad kostar B2K? Är det värt det? Är det större banor där? Redigerad 8 mars, 2012 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 (redigerad) Close quarter gameplay: e1njH0g_xxY fy_pool_day Redigerad 8 mars, 2012 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Fy fanken vad trist med CQC. Jag tycker inte ens att Caspian Border och Operation Firestorm är stora nog Vad kostar B2K? Är det värt det? Är det större banor där? B2K är underbart i mitt tycke. Strike at Karkand: Jävligt skön att köra pga lite mer infantrybaserade än dom andra (Som omväxling!) Wake Island/Gulf of Oman: Är la motsatsen, i varje hörn har du en pipa från en tank tittandes på dig Sharqi Peninsula: Är nog en blandning mellan infantry och vechiles, lite 50/50 =) Allt det som jag syftade på är spelat på Conquest då det är mycket roligare än Rush i BF3 i mitt tycke Ett till ord om detta så otroligt besvikande DLC som skall komma. Jag vill inte ha mer CQB, eller mer Vechile maps. Jag vill ha variation på miljöer. Tänk så underbart om dom slängde in liknande Port Valdez/Isla Inocentes/Valparaiso/Laguna presa/Arica Harbor med flera. I BF3 är banor som jag gillar(bortsätt från DLC): Caspian/Firestorm/Kharg Island, and that's pretty much it.. Får lägga ner BF till i höst då ett DLC som kan spelas kommer ut. Tycker att folket skulle få rösta på Battlelog forumet och se vad folket egentligen vill ha. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 (redigerad) B2K är underbart i mitt tycke. Strike at Karkand: Jävligt skön att köra pga lite mer infantrybaserade än dom andra (Som omväxling!) Wake Island/Gulf of Oman: Är la motsatsen, i varje hörn har du en pipa från en tank tittandes på dig Sharqi Peninsula: Är nog en blandning mellan infantry och vechiles, lite 50/50 =) Allt det som jag syftade på är spelat på Conquest då det är mycket roligare än Rush i BF3 i mitt tycke Ett till ord om detta så otroligt besvikande DLC som skall komma. Jag vill inte ha mer CQB, eller mer Vechile maps. Jag vill ha variation på miljöer. Tänk så underbart om dom slängde in liknande Port Valdez/Isla Inocentes/Valparaiso/Laguna presa/Arica Harbor med flera. I BF3 är banor som jag gillar(bortsätt från DLC): Caspian/Firestorm/Kharg Island, and that's pretty much it.. Får lägga ner BF till i höst då ett DLC som kan spelas kommer ut. Tycker att folket skulle få rösta på Battlelog forumet och se vad folket egentligen vill ha. Fast det är ju inte bara Close quartes, eller vad det nya DLC:t än hette som kommer. Det ska ju släppas ett till ungefär samtidigt om jag fattat rätt. Armored Kill, som bland annat kommer innehålla den största banan i BF någonsin. Det har ju inte släppts några miljöscreens på det än vad jag vet så där kanske det kommer lite nya miljöer. Edit: det verkar som att nästa patch kommer snart: https://twitter.com/#!/zh1nt0/status/177719992429707264 Jag har inte hängt med riktigt vad gäller patch releases så jag vet inte riktigt vad som väntas. Någon nerf eller buff ni känner till, eller tror kommer att ske i nästa patch? Edit igen: Här är alla DLC som blivit bekräftade hittills. http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2012/03/07/battlefield-3-close-quarters-announced.aspx Redigerad 8 mars, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Jag har inte hängt med riktigt vad gäller patch releases så jag vet inte riktigt vad som väntas. Någon nerf eller buff ni känner till, eller tror kommer att ske i nästa patch? Mängder, mängder, mängder av grejer som ska fixas/tweakas i patchen! Nästan vartenda vapen ska få nya stats beroende på vilka attachments man kör med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Fast det är ju inte bara Close quartes, eller vad det nya DLC:t än hette som kommer. Det ska ju släppas ett till ungefär samtidigt om jag fattat rätt. Angående Nästa DLC (vechiles och stora maps) Skall komma i höst tror jag det står. Så det är ett halvår av CQB eller samma gamla banor. Men som jag sa, jag vill ha Variation på banorna, nu finns Stadsbanor och (typ)ökenbanor, Samt en skogsbana. Djungel/skog och snö ska vi ha. Skiter i om det är mer vehicles eller inte. vill bara ha fler roliga banor vilket detta dlc INTE kommer ge folk som tycker om Battlefield. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Mängder, mängder, mängder av grejer som ska fixas/tweakas i patchen! Nästan vartenda vapen ska få nya stats beroende på vilka attachments man kör med. Sweet! Mycket intressant läsning. Angående Nästa DLC (vechiles och stora maps) Skall komma i höst tror jag det står. Så det är ett halvår av CQB eller samma gamla banor. Men som jag sa, jag vill ha Variation på banorna, nu finns Stadsbanor och (typ)ökenbanor, Samt en skogsbana. Djungel/skog och snö ska vi ha. Skiter i om det är mer vehicles eller inte. vill bara ha fler roliga banor vilket detta dlc INTE kommer ge folk som tycker om Battlefield. Oj, jag kunde ha svurit på att jag läste att även Armored Kill skulle komma i sommar. My bad. Men för din skull får vi som sagt hoppas att Armored Kill innebär lite nya miljöer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Angående Nästa DLC (vechiles och stora maps) Skall komma i höst tror jag det står. Så det är ett halvår av CQB eller samma gamla banor. Men som jag sa, jag vill ha Variation på banorna, nu finns Stadsbanor och (typ)ökenbanor, Samt en skogsbana. Djungel/skog och snö ska vi ha. Skiter i om det är mer vehicles eller inte. vill bara ha fler roliga banor vilket detta dlc INTE kommer ge folk som tycker om Battlefield. tät djungel fungerar sällan bra i spel eftersom träd är dåliga i spel eller kräver mycket resurser och dessutom ser det skit ut på dåliga datorer. Anledningen till att de släpper mindre banor är för att hålla kvar folk som spelar COD, just eftersom COD får mer konkurrens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Suppressor är så jävla värt! Spelade precis en CQmatch på Canals, höll till i fiendeland nästan hela matchen utan att de fick tag på mig. Det var borta vid A-flaggan, började med att spela 2 - 2 där borta på grund av att jag försökte ta flaggan. Men efter det tänkte jag att det inte var någon idé då ingen annan i laget ens verkade försöka ta några flaggor. Så jag sprang omkring nära vattnet och smög upp bland fiender som siktade mot spawnande lagkamrater. Lyckades få 10 kills innan jag till slut blev dödad, precis samtidigt som skärmen att vi förlorat kom upp. Om jag bara hade hållit mig någon sekund till. Slutet var så sjukt, det var ganska många som förstod ungefär var jag höll till. Så efter jag hade hoppat fram och dödat en kille och sedan tagit skydd så såg jag en tank som kom emot mig. Fanns inget att göra så jag hoppade ned i vattnet, och medan jag simmade bort längs med strömmen så såg jag på min minimap att säkert sex - sju pers var på väg mot det stället jag precis hade stått på. Klättrade kaxigt upp lite längre bort och hoppade fram med min ljuddämpade M1911, (Skotten var slut i mitt mainvapen) jag trodde verkligen det var kört när jag kikade fram bakom containern och såg tre gubbar + en tank sikta mot mig. Men jag hann döda den närmsta killen och dyka ned i kanalen utan att ens bli träffad! Fast sedan sköt någon mig i ryggen med en AK. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2012 (redigerad) Haha, jag är verkligen skitdålig på att flyga jet. Men jag har snart låst upp flares! Utan att ha dragit en enda vehicle kill, kill assist eller ens vehicle disabled. Redigerad 9 mars, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2012 Haha, jag är verkligen skitdålig på att flyga jet. Men jag har snart låst upp flares! Utan att ha dragit en enda vehicle kill, kill assist eller ens vehicle disabled. Wtf, sitter du och landar checkpoints eller spottar fiender till dödsdagar? Själv låste jag upp Extinguisher till scouthelikoptrar igår. Världens bästa grej, säger jag Fick min första laserkill idag också. Synd på bristen av samarbete hos folk. Det är inte direkt som i de videos man kollar upp där kommunikation är A och O. Stör mig också på alla idioter som vid matchens början är snabba som fan på att spawna i attackhelikoptrarna när de inte ens kan flyga. Vafan, ska man prompt sätta sig i viktiga fordon man inte kan hantera får man väl åtminstone göra det nånstans mitt i matchen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 9 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2012 Jag har blivit hyfsat bra under veckan! Senast igår blev jag fuskanklagad av en person som var level 50 men helt utan skills i luften, så jag lyckades sänka honom hur många gånger som helst. Har låst upp brandsläckaren också, men den är inget vidare. Använder hellre flares. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2012 (redigerad) Wtf, sitter du och landar checkpoints eller spottar fiender till dödsdagar? Jag har 240 poäng. Fyra spot-assists och så flög jag lågt över banan en gång och lyckades tajma min svepning över en flagga i exakt samma sekund som mina lagkamrater säkrade den så jag fick 200 assistpoäng på flaggan. Galet flyt, minst sagt. Felsoe: Jag önskar att jag kunde bli bra på dog fights. Jag kan hantera flygplan utan problem, att göra manövrar är ingenting jag har svårt med. Men att hamna bakom andra plan och att dessutom hänga med när dessa flygplan gör undanmanövrar är mitt stora problem. Att skaka av sig förföljare är mitt andra stora problem, har någon hamnat bakom mig så är det inte ofta jag kommer undan utan att bli dödad. Redigerad 9 mars, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 9 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2012 Jag har 240 poäng. Fyra spot-assists och så flög jag lågt över banan en gång och lyckades tajma min svepning över en flagga i exakt samma sekund som mina lagkamrater säkrade den så jag fick 200 assistpoäng på flaggan. Galet flyt, minst sagt. Felsoe: Jag önskar att jag kunde bli bra på dog fights. Jag kan hantera flygplan utan problem, att göra manövrar är ingenting jag har svårt med. Men att hamna bakom andra plan och att dessutom hänga med när dessa flygplan gör undanmanövrar är mitt stora problem. Att skaka av sig förföljare är mitt andra stora problem, har någon hamnat bakom mig så är det inte ofta jag kommer undan utan att bli dödad. Se till att alltid ha 3rd person view så länge du inte har sikte på någon så får du ett mycket bredare synfält. Speciellt när du jagar någon eller själv blir jagad. Annars är väl det bästa och mest uppenbara tipset att aldrig flyga i en riktning och ännu mer aldrig rakt uppåt. Det är i sådana lägen man har störst risk att bli nedskjuten. Dels är det väldigt lätt att hålla siktet på någon som flyger långt åt samma håll, och dels är träffytan hos någon som flyger rakt upp hela jäkla planet. Använder du dessutom efterbrännaren vid rätt tillfällen så kan du gå från att vara jagad av en person till att jaga honom på rätt kort tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2012 Se till att alltid ha 3rd person view så länge du inte har sikte på någon så får du ett mycket bredare synfält. Speciellt när du jagar någon eller själv blir jagad. Annars är väl det bästa och mest uppenbara tipset att aldrig flyga i en riktning och ännu mer aldrig rakt uppåt. Det är i sådana lägen man har störst risk att bli nedskjuten. Dels är det väldigt lätt att hålla siktet på någon som flyger långt åt samma håll, och dels är träffytan hos någon som flyger rakt upp hela jäkla planet. Använder du dessutom efterbrännaren vid rätt tillfällen så kan du gå från att vara jagad av en person till att jaga honom på rätt kort tid. Jag känner till allt det där redan. Skillnaden är väl bara rutin och teknikträning antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 10 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2012 Jag känner till allt det där redan. Skillnaden är väl bara rutin och teknikträning antar jag. Haha okej då. Ja, förmodligen är det så. Personligen har jag en jädrans massa problem i och med att jag måste skifta från piltangenterna till musen så fort jag får in siktet på någon. Jag har gått miste om väldigt många poäng tack vare min oförmåga att styra med musen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2012 PC-spelare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 10 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2012 Hur är BF3 till konsolerna? Är det lika kul som PC eller känner man av att spelet är ned skalat? Spelade BC2 på xbox och gillade det så skulle nog gilla BF3 då också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts