eXotic Skrivet 4 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2012 För er som lirar ofta med mig, eller ja, så ofta som jag lirar. Så vet ni att jag har gnällt på att jag inte är lika bra på att vinna gun fights i BF som jag är på COD. Efter att ha spelat BF på konsol under den här helgen så kan jag konstatera att det är inte jag som är sämre på att sikta och skjuta på BF, utan det är jag som är sämre på att sikta och skjuta på PC. (Eller snarare så att folk är bättre på att sikta på PC än de är på konsol.) För under helgen radade jag upp bra stats på bra stats, trots att jag inte lirade på ett annorlunda sätt än jag gör när jag lirar på PC. Det var första gången jag kände samma känsla i BF som jag känner i COD. Att när jag ger mig in i en gun fight så är jag säker på att jag kommer gå segrande ur den så länge jag har 100% liv från start. På PC känner jag mig alltid sjukt osäker och vet aldrig om jag kommer vinna gun fighten eller inte. När jag var som bäst (BC2) så kändes det ändå som det var ungefär 50/50 om jag skulle leva eller dö. Man kanske skulle ta och konvertera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 4 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2012 Man kanske skulle ta och konvertera. Nein, det tänker du inte alls göra! Du får väl koppla in dosan till datorn. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2012 För er som lirar ofta med mig, eller ja, så ofta som jag lirar. Så vet ni att jag har gnällt på att jag inte är lika bra på att vinna gun fights i BF som jag är på COD. Efter att ha spelat BF på konsol under den här helgen så kan jag konstatera att det är inte jag som är sämre på att sikta och skjuta på BF, utan det är jag som är sämre på att sikta och skjuta på PC. (Eller snarare så att folk är bättre på att sikta på PC än de är på konsol.) För under helgen radade jag upp bra stats på bra stats, trots att jag inte lirade på ett annorlunda sätt än jag gör när jag lirar på PC. Det var första gången jag kände samma känsla i BF som jag känner i COD. Att när jag ger mig in i en gun fight så är jag säker på att jag kommer gå segrande ur den så länge jag har 100% liv från start. På PC känner jag mig alltid sjukt osäker och vet aldrig om jag kommer vinna gun fighten eller inte. När jag var som bäst (BC2) så kändes det ändå som det var ungefär 50/50 om jag skulle leva eller dö. Man kanske skulle ta och konvertera. Hur kommer det sig att det står på Battlelog att du spelar på PS3, men inte att du har två olika soldater? Kollar på Comfys battlelog till exempel: http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/comfaj Om man jämför med din Battlelog så ser man bara din PC-soldat. Fast det du låser upp på PS3 syns på din wall... :hmm: Nein, det tänker du inte alls göra! Du får väl koppla in dosan till datorn. Tror inte att han kommer ha så stor chans med kontrollen om jag ska vara ärlig. Men det finns undantag, såg en montage-video i BC2 (PC) där en kille använde handkontroll och det var bara när han kollade omkring sig som man fattade det i och med det "smootha" snurrandet, i övrigt var han riktigt exakt och träffsäker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2012 (redigerad) Nein, det tänker du inte alls göra! Du får väl koppla in dosan till datorn. Haha nej, det kommer inte göra mig bättre på att sikta. Aim assist existerar ju inte på PC. Sedan är det inte det att jag är bättre på att sikta med handkontroll än med mus. Utan att jag är bättre med handkontroll än andra med handkontroll och sämre med mus än vad andra är med mus. Om du förstår hur jag menar. Hur kommer det sig att det står på Battlelog att du spelar på PS3, men inte att du har två olika soldater? Kollar på Comfys battlelog till exempel: http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/comfaj Om man jämför med din Battlelog så ser man bara din PC-soldat. Fast det du låser upp på PS3 syns på din wall... :hmm: Ehm, ingen aning. Jag hade inte ens koll på att konsolerna var kopplade till battlelog över huvudtaget. Edit: Jo? När jag loggar in så står det att jag har både en PC-gubbe och en PS3-gubbe. Redigerad 4 mars, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 4 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2012 Edit: Jo? När jag loggar in så står det att jag har både en PC-gubbe och en PS3-gubbe. Jag ser båda två. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2012 Ehm, ingen aning. Jag hade inte ens koll på att konsolerna var kopplade till battlelog över huvudtaget. Edit: Jo? När jag loggar in så står det att jag har både en PC-gubbe och en PS3-gubbe. Nu ser jag det med, men det var faktiskt inte så innan. -_- -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 4 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2012 Efter att ha övat hela helgen på diverse stora och små servers så behärskar jag äntligen jetplanen. Kan ge mig in i dog fights och ta mig ur dem rätt bra. Nästa steg blir att lära mig attackera mål på marken. Har än så länge bara lyckats sätta en stridsvagn ur stridbart skick, men det löser sig när jag låser upp rocket pods om några poäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2012 Efter att ha övat hela helgen på diverse stora och små servers så behärskar jag äntligen jetplanen. Kan ge mig in i dog fights och ta mig ur dem rätt bra. Nästa steg blir att lära mig attackera mål på marken. Har än så länge bara lyckats sätta en stridsvagn ur stridbart skick, men det löser sig när jag låser upp rocket pods om några poäng. Newsflash: Rocket pods är värdelösa. Man måste sätta samtliga i magasinet för att ta ut en tank, och om man vänder har de redan antingen reparerat eller läkt. En raket ger bara 10-15 i skada, så satsa på autoloader och machine gun istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 4 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2012 (redigerad) Newsflash: Rocket pods är värdelösa. Man måste sätta samtliga i magasinet för att ta ut en tank, och om man vänder har de redan antingen reparerat eller läkt. En raket ger bara 10-15 i skada, så satsa på autoloader och machine gun istället. Själv kör jag alltid med Rocket Pods. Fungerar utmärkt, tar ut tanks hur lätt som helst. Protip: När du inte är mitt uppe i en dogfight, flyg runt i förstapersonsvy i flygplanet och scouta runt på backen efter fordon. När du spottat en tank ser du till att komma så högt upp du kan (utan att ta i osynliga taket) och göra en tvärvändnig. Då har du gott om tid att rätta till siktet så du kan sätta hela salvan med raketer. Då kommer den bli disablad och då kan du switcha till machine gun och nuka ner det som är kvar av tanken. Redigerad 4 mars, 2012 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2012 Skrattet! Kolla in kanalen, han har bara lagt upp massa BF3-filmer där det händer roliga saker. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 5 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2012 Skrattet! http://www.youtube.c...h?v=UEV6fffW-dg Kolla in kanalen, han har bara lagt upp massa BF3-filmer där det händer roliga saker. Haha, skön kanal! Lira lite? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2012 Haha, skön kanal! Lira lite? Skulle gärna, men kan inte. Har tenta-p. Försökte få tag på båda er varje dag förra veckan i princip, men antingen så var ni inte online eller så svarade ni inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 5 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2012 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 mars, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2012 No Kemping feggit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2012 Skrattet! Kolla in kanalen, han har bara lagt upp massa BF3-filmer där det händer roliga saker. Låter som kobbe. Gillar verkligen hans garv. Även fast jag har haft mycket roligt med det så är det bra att de ska ändra på C4:an igen... Helt idiotiskt egentligen att den ligger kvar efter att man har spawnat på nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 7 mars, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2012 Till alla BF3 fans så har dem gått ut med ny nyhet att ett epack väntas i Sommar med nya vapen dogtags o annat. Om jag läste rätt så kommer banorna vara i en massa korridorer. Epacket heter Close Quarters Close Quarters Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2012 Till alla BF3 fans så har dem gått ut med ny nyhet att ett epack väntas i Sommar med nya vapen dogtags o annat. Om jag läste rätt så kommer banorna vara i en massa korridorer. Epacket heter Close Quarters Close Quarters Låter som ett map pack som skulle passa mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 7 mars, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2012 Ytterligare två expansionpack har tillkänne givit nu Battlefield 3: Armored Kill: Armored Kill kan bli fordonskrigarens favorit med nya stridsvagnar och storväxta kartor. Battlefield 3: End Game Den sista expansionens innehåll sägs det inget om i nuläget. Från FZ: Expenderar tre gånger om Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 7 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2012 Till alla COD fans så har dem gått ut med ny nyhet att ett epack väntas i Sommar med nya vapen dogtags o annat. Om jag läste rätt så kommer banorna vara i en massa korridorer. Epacket heter Close Quarters Close Quarters Ännu mer skitbanor inkommande, väldigt kul.. Snöbanor och djungel/skogsbanor tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 7 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2012 Ännu mer skitbanor inkommande, väldigt kul.. Snöbanor och djungel/skogsbanor tack. Att kriga i skogen med en massa pansar och infanteri hade varit fett! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts