Jump to content

Battlefield 3

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Hur får man tillbaka suget igen för att lira har inte spelat nu på 2-3 månader o känner till och från att jag vill men ändå inte. Kan det ha att jag har nöttat spelet för mycket?

Jag har också tröttnat lite... Eller nej, det har jag inte, men om jag jämför med BC2 så inser jag att de här kartorna är bra tråkiga. Tappar nästan alltid suget vid varje kartbyte och tänker att "fan, inte den här banan". En annan grej som har fått mig att tagga av lite är att det verkar dröja med nästa patch. Det finns en mängd grejer som behöver fixas alltså...

Nåja, jag kom egentligen hit för att skryta lite. Historien om tre ingenjörer och en LAV-25. :mf_doof:

post-8866-0-69966600-1326840824.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en snabb fråga..

När en runda är över, måste man vänta tills nästa omgång laddats och man kommer in i den för att få sina poäng? Eller kan man gå ur spelet när man fått alla sina awards och ser Scoreboardet?

Man kan gå ur i väntan på nästa bana och fortfarande på poängen man samlade in under föregående runda. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kebab seriöst hur mycket har du nördat detta med tanke på min wall i battlelog så ser man alltid nå nytt från dig såsom ribbons medaljer ranker. Skulle inte vilja möta dig i en match lär väl på pisk :>

Har, som Lajnux skrev, spelat i 159 timmar... Vilket fan är rätt mycket när jag tänker efter... :>:P

Två anledningar till att det trillar in mycket medaljer och stjärnor nu är:

1. Jag kör numera med ett vapen i taget för att få 100 kills med alla (till en början, får se hur många jag hinner få 500 med)

2. Jag har kommit till den tidpunkten då flera medaljer som jag inte har satsat på att få, men som ändå sakta men säkert har uppfyllts i ribbon-kvoten, håller på att trilla in. Exempel på det är flag attacker, carbine medal och handgun medal. Vidare så ser jag till att variera mitt spelande så mycket jag kan, så under förra veckan fick jag nog medalj både medical, maintenance, resupply och surveillance.

Och jag är verkligen långt ifrån att vara en enmansarmé. Springer jag på en motståndare ansikte mot ansikte så är det lika ofta jag dör som jag överlever. Anledningen till att det går så "bra" är att jag i 95% av fallen spelar ihop med ett gäng vänner, och i ett spel som Battlefield är det a och o...

Har en snabb fråga..

När en runda är över, måste man vänta tills nästa omgång laddats och man kommer in i den för att få sina poäng? Eller kan man gå ur spelet när man fått alla sina awards och ser Scoreboardet?

Nej, du kan hoppa ur en server när som helst och även få dina poäng och unlocks. Detsamma gäller ifall spelet kraschar eller om du blir kickad. MEN är det servern som kraschar så går man miste om allt. :cry:

Det jag däremot inte vet är vad som händer med poängen man får uppräknat i slutet för exempelvis ribbons och service-stjärnor...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade spelet i eftermiddags på Hard och utan Aim Assist :) Förstår inte varför alla review-sajter klagat på SP-kampanjen; jag tyckte den var skitcool och de sista tre uppdragen satt man som på nålar. Hur grymt som helst att komma tillbaka till tåget Uncharted 2-style och förstå vad man hade där att göra. Jag gillade uppdragen med Dima, de var coolare än Rainbow Six IMO.

Tänkte börja spela MP så småningom men vill köra lite COOP fram tills dess. Nån som är sugen på att köra lite? Jag försöker få "Army of Two" dvs alla på hard.

Och förresten, är det nån mer än jag som tycker att Default-schemat för knapp/spakinställningar är helt fuckade i det här spelet? I alla andra spel har jag bara behövt ändra Invert Look, resten har fått vara kvar. I det här har jag däremot ändrat nästan varenda inställning som finns.

Vertical Look - inverted

Vertical flight - normal

Soldier Buttons - default

Solder Sticks - default

Vehicle Buttons - lefty

Vehicle Sticks - default

Heli Buttons - lefty

Heli Sticks - legacy

Jet Buttons - lefty

Jet Sticks - southpaw

Jag har aldrig rört varken lefty, legacy eller soutpaw i något annat spel men att köra helikopter och jet på det sätt de tänkt sig, går bara inte. Varför ska det vara så svårt att låta oss mappa kontrollerna som man vill? Det krävs ju knappast mer tid för dem att implementera egna rörelsescheman istället för att förinställa 8*4 inställningar :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stridsvagnshora och stolt! Ni som hatar fordon kan väl dra och spela CoD eller nåt. :mf_doof:

Jag tycker inte illa om fordon men på en del banor blir det lite väl mycket övertag för det lag som får flest fordon (för jag har upptäckt att det är skillnad ibland. så det så)

men va fan.. Det är ju en del av utmaningen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VAD I HELVETS JÄVLA KUKFITTAHORA ÄR DETTA FÖR JÄVLA SKIT!

HÄR HAR MAN FÖR I HELVET 13-2 I STATS OCH EN JÄVLA MASSA POÄNG SÅ BLIR MAN KICKAD PGA :

"Game disconnected: you were kicked by an admin. Stated reason: <weapons not> Weenerhoggert got kicked for using M249"

JÄVLA HORA FITTA KUKSUGARFITTOR VARFÖR I HELVETE GÖR DOM SÅ? JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAR VAD ARFG JAG ÄR

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VAD I HELVETS JÄVLA KUKFITTAHORA ÄR DETTA FÖR JÄVLA SKIT!

HÄR HAR MAN FÖR I HELVET 13-2 I STATS OCH EN JÄVLA MASSA POÄNG SÅ BLIR MAN KICKAD PGA :

"Game disconnected: you were kicked by an admin. Stated reason: <weapons not> Weenerhoggert got kicked for using M249"

JÄVLA HORA FITTA KUKSUGARFITTOR VARFÖR I HELVETE GÖR DOM SÅ? JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAR VAD ARFG JAG ÄR

Du förlorade inte poängen. Men jag förstår ilskan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag märkte det en stund efter och skämdes då en smula för mitt rage. Men jag blev hemskt arg.

Haha. Ifall det händer igen så kan jag säga att det egentligen inte är tillåtet att, som admin/serverägare, ha restriktioner för vilka vapen som får användas enligt EA onlines Rules of Conduct.

Server Administrators are in violation of the EA Online Terms and Conditions if they enforce server rules on ranked servers that prohibit or severely limit players from using any roles, kits, weapons, vehicles, or other features of the game while playing on their server.

Examples of such rules that would violate the EA Online Terms and Conditions include:

- Preventing players from being Commander or Squad Leaders

- Preventing players from using certain vehicles such as jets, helicopters, or tanks

- Running knife / pistol-only servers

- Preventing players from using all commander assets (artillery, vehicle drop, UAV or scans). If using the Infantry-only server-side option, this should be clearly stated in the game's loading screen

- Preventing players from using certain weapons or items (such as flash bangs or C4) or enforcing a "pistol only" or "knife only" server rule

Källa: http://help.ea.com/article/battlefield-rules-of-conduct

Det går att rapportera sådana servrar, men jag vet inte om det tjänar något till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Ifall det händer igen så kan jag säga att det egentligen inte är tillåtet att, som admin/serverägare, ha restriktioner för vilka vapen som får användas enligt EA onlines Rules of Conduct.

Det går att rapportera sådana servrar, men jag vet inte om det tjänar något till.

Varför man nu skulle rapportera. Om man inte gillar att man inte får ha ett visst vapen så får man väl köra på en annan server.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför man nu skulle rapportera. Om man inte gillar att man inte får ha ett visst vapen så får man väl köra på en annan server.

Men det är ju så jävla horigt av dom. Visst en noobserver var det såg jag nu men M249 är ju fan det andra vapnet du låser upp med support. Vad tänker dom med? Ska rapportera skiten ur servern och hoppas han får sina fiskar varma!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan till viss del hålla med; allt annat vore hyckleri med tanke på att jag själv har spelat lite på "shotgun only"-servrar och liknande, men som Weener säger så är det jävligt lamt när de förbjuder ett sådant vanligt vapen. Dessutom är det ofta man inte har en aning om vad som är tillåtet på servern. Har man chatten avaktiverad, vilket är en möjlighet som DICE själva har gett oss, har man ingen möjlighet att se vad som gäller på servern och då ska man inte behöva bli autokickad.

Men det är ju så jävla horigt av dom. Visst en noobserver var det såg jag nu men M249 är ju fan det andra vapnet du låser upp med support. Vad tänker dom med? Ska rapportera skiten ur servern och hoppas han får sina fiskar varma!

Rapporteringslänken som är i den här artikeln är död, så jag vet inte riktigt hur man ska gå till väga tyvärr. Tror ärligt talat att DICE/EA inte skulle bry sig om en anmälan ändå. De har en förmåga att lova runt men hålla tunt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan till viss del hålla med; allt annat vore hyckleri med tanke på att jag själv har spelat lite på "shotgun only"-servrar och liknande, men som Weener säger så är det jävligt lamt när de förbjuder ett sådant vanligt vapen. Dessutom är det ofta man inte har en aning om vad som är tillåtet på servern. Har man chatten avaktiverad, vilket är en möjlighet som DICE själva har gett oss, har man ingen möjlighet att se vad som gäller på servern och då ska man inte behöva bli autokickad.

Rapporteringslänken som är i den här artikeln är död, så jag vet inte riktigt hur man ska gå till väga tyvärr. Tror ärligt talat att DICE/EA inte skulle bry sig om en anmälan ändå. De har en förmåga att lova runt men hålla tunt...

Brukar själv bara köra med chattfönstret uppe en runda eller två för att se reglerna sen stänger jag bara av den blir ju allmänt drygt att se den ploppa upp till och från så rent automatiskt så blir det att man glor på den ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor