Plaisir Skrivet 7 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2012 Hur tusan använder man de andra raketgevären man låser upp? Det händer ingenting när jag vill avfyra dem. Det första (det enda jag låst upp) funkar bara mot flygfän. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 7 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2012 Det första (det enda jag låst upp) funkar bara mot flygfän. Jaha. Vad dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2012 Jaha. Vad dåligt. Ja, och till på köpet är de helt jävla odugliga. Man ser så gott som aldrig någon som använder dem eftersom de nerfade dem i senaste patchen (och de var inte särskilt bra innan heller). Nej, ska man skjuta ner flygfarkoster så är SOFLAM + Javelin det enda effektiva alternativet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 7 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2012 Ja, och till på köpet är de helt jävla odugliga. Man ser så gott som aldrig någon som använder dem eftersom de nerfade dem i senaste patchen (och de var inte särskilt bra innan heller). Nej, ska man skjuta ner flygfarkoster så är SOFLAM + Javelin det enda effektiva alternativet. Tänker mest på att jag vill ha ett raketgevär som fungerar mot både flyg och pansar. Känns dumt att behöva välja vilket fordon man vill kunna bekämpa.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2012 (redigerad) Tänker mest på att jag vill ha ett raketgevär som fungerar mot både flyg och pansar. Känns dumt att behöva välja vilket fordon man vill kunna bekämpa.. När du har skrapat ihop 82000 engineer-poäng så låser du upp Javelin. :yes: I början tycker man nog att den är rätt kass (det tyckte jag), men man lär att använda den efter ett tag! Och som sagt var, ifall en SOFLAM eller en tank med CITV markerar ett flygfä så kan man skjuta på dem med, och då är det sällan de tar sig undan. Ett annat alternativ är att springa runt med stinger och minor, då kan du bekämpa både flygande och landgående farkoster. Redigerad 7 januari, 2012 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2012 Fan då, jag blir ju skjutsugen bara av att läsa i den här tråden och ändå har jag bara sett typ fem spelvideos. Om man börjar med detta och knappt ger sig förrän man tagit "allt" (läs: i princip Platinum), har man då försummat både sitt liv, sömn, mat och studier eller går det att hålla sig undan detta? Hur beroendeframkallande är det egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2012 Fan då, jag blir ju skjutsugen bara av att läsa i den här tråden och ändå har jag bara sett typ fem spelvideos. Om man börjar med detta och knappt ger sig förrän man tagit "allt" (läs: i princip Platinum), har man då försummat både sitt liv, sömn, mat och studier eller går det att hålla sig undan detta? Hur beroendeframkallande är det egentligen? Se över dina prioriteringar. BF3 känner jag kommer hålla jävligt länge, även om du spelar dagligen. Jag brukar bara dra ett par matcher i veckan och ja.. kommer således ha mycket längre tid kvar innan jag nått "slutet", inte spelmässigt men IRLmässigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2012 Fan då, jag blir ju skjutsugen bara av att läsa i den här tråden och ändå har jag bara sett typ fem spelvideos. Om man börjar med detta och knappt ger sig förrän man tagit "allt" (läs: i princip Platinum), har man då försummat både sitt liv, sömn, mat och studier eller går det att hålla sig undan detta? Hur beroendeframkallande är det egentligen? Man får bestämma sig för vad man har för mål för "platinum", eftersom det inte riktigt finns någn maxgräns för exempelvis hur många servicestjärnor man kan få för ett vapen/en klass... Vill man ha ALLA medaljer och låsa upp ALLA dogtags så kommer man få lägga helt sjukt mycket tid på spelet. Det finns runt 75 vapen och alla (utom några, men det är buggat tror jag) har en dogtag som man låser upp vid 100 kills med det vapnet, och jag tror att även den man får vid 500 kills finns till samtliga vapen. Vidare får man dogtags i samband med att man tar medaljer. Det finns runt 400 stycken. Vill man roffa åt sig alla medaljer så finns det lite olika krav, men för de flesta så gäller det att man har fått 30 eller 50 ribbons inom ett visst område och som jag nämnde på förra sidan så är vissa rent löjligt svåra att få. För att få lite perspektiv på det hela så kan du här se mina medaljer och ribbons. Det verkar som att jag har flest speltimmar av oss forumiter, och jag har inte kommit särskilt långt trots att jag numer har börjat satsa på att plocka så många som möjligt. http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Antehoff/awards/234594625/pc/ Det är fan tur att jag aldrig lirade Pokémon. Hur som helst så tycker jag helt klart att du ska skaffa dig spelet ifall du är sugen på ett FPS som inte är lika hetsigt som COD och där lagarbete lönar sig. Spelet är i mitt tycke inte beroendeframkallande på det dåliga sättet, eftersom jag alltid känner mig helt mosig och tröttnar efter att ha spelat i fyra-fem timmar i sträck. Visst blir det några timmar varje kväll, men jag kan inte fatta att man fastnar i det så pass att annat skulle lida. Personligen vet jag att jag kommer spela det här spelet väldigt länge och har därför tänkt att sluta spela med de vapen som jag har fått 500 kills med och istället börja på ett nytt. Men jag tror inte att jag kommer lyckas ta allt ens på 2000 speltimmar. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2012 Man får bestämma sig för vad man har för mål för "platinum", eftersom det inte riktigt finns någn maxgräns för exempelvis hur många servicestjärnor man kan få för ett vapen/en klass... Vill man ha ALLA medaljer och låsa upp ALLA dogtags så kommer man få lägga helt sjukt mycket tid på spelet. Det finns runt 75 vapen och alla (utom några, men det är buggat tror jag) har en dogtag som man låser upp vid 100 kills med det vapnet, och jag tror att även den man får vid 500 kills finns till samtliga vapen. Vidare får man dogtags i samband med att man tar medaljer. Det finns runt 400 stycken. Vill man roffa åt sig alla medaljer så finns det lite olika krav, men för de flesta så gäller det att man har fått 30 eller 50 ribbons inom ett visst område och som jag nämnde på förra sidan så är vissa rent löjligt svåra att få. För att få lite perspektiv på det hela så kan du här se mina medaljer och ribbons. Det verkar som att jag har flest speltimmar av oss forumiter, och jag har inte kommit särskilt långt trots att jag numer har börjat satsa på att plocka så många som möjligt. http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Antehoff/awards/234594625/pc/ Det är fan tur att jag aldrig lirade Pokémon. Hur som helst så tycker jag helt klart att du ska skaffa dig spelet ifall du är sugen på ett FPS som inte är lika hetsigt som COD och där lagarbete lönar sig. Spelet är i mitt tycke inte beroendeframkallande på det dåliga sättet, eftersom jag alltid känner mig helt mosig och tröttnar efter att ha spelat i fyra-fem timmar i sträck. Visst blir det några timmar varje kväll, men jag kan inte fatta att man fastnar i det så pass att annat skulle lida. Personligen vet jag att jag kommer spela det här spelet väldigt länge och har därför tänkt att sluta spela med de vapen som jag har fått 500 kills med och istället börja på ett nytt. Men jag tror inte att jag kommer lyckas ta allt ens på 2000 speltimmar. Nåväl, allt-ALLT måste jag ju inte ta men det skulle sticka mig i ögonen om jag spelar för att det är roligt och dessutom känner att det är möjligt att få alla trophies (för PS3). (100% troféer i ett spel, DLC exkluderat, ger en platinum.) Lyckligtvis verkar man inte behöva ta några medaljer enligt listan, så att spendera X timmar i fordon Y eller i klass Z kommer jag inte behöva göra. Alla ribbons däremot, men det sägs ju inte vara omöjligt. Alla Co-op-uppdrag på Hard vet jag förstås inte hur omöjligt det är, men sålänge det inte är Warhawks "nå högsta ranken efter 30 000 speltimmar" det handlar om så får det väl gå, då Skönt att höra att det inte är särskilt beroendeframkallande, då kan man nog våga sig på det. Och ja, det är coop jag oftast vill spela i spel så jag har redan räknat med BF3 istället för samtliga COD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 7 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2012 Åh fy fan, måste få ventilera min ilska. En snubbe ur fiendelaget tar sig till våran maincamp när vi inte har några flaggor kvar, sätter sig en en helikopter och skjuter ihjäl en med supermaskingeväret i den så fort man spawnar och gör detta oavbruet i flera minuter. Fy fan vad jag vill slå in hans ansikte 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 11 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2012 Något jag stör mig på är den jävla färg buggen som blir lite då och då. När man blir skadad och sen får tillbaka livit så är allt fortfarande vitt o grått -.- En annan sak är ju de direkt det går de minsta bra för en så spammas ju chatten direkt med att alla fuskar 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2012 USAS12 med frags är ju rent löjligt alltså, snacka om enkla kills på småbanor. Och då har den ändå blivit nerfad en gång redan! Jag har inte sett dem som något problem när andra har använt dem, men nu fattar jag varför folk blir så förbannade på en. Vilket givetvis gör det hela ännu roligare. Har gått från en till 38(!) shotgun-ribbons sedan igår kväll! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 12 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2012 USAS12 med frags är ju rent löjligt alltså, snacka om enkla kills på småbanor. Och då har den ändå blivit nerfad en gång redan! Jag har inte sett dem som något problem när andra har använt dem, men nu fattar jag varför folk blir så förbannade på en. Vilket givetvis gör det hela ännu roligare. Har gått från en till 38(!) shotgun-ribbons sedan igår kväll! Du skulle provat det på TDM innan dom nerfa den. Service star på 2 rundor 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 13 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2012 wtf? BF4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2012 wtf? BF4 tydligen funnit uppe sedan 2011-11-13 EA har till och med sagt att det blev bf4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2012 Rank 45+9 nu, satan vad det går undan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2012 Fick hem spelet idag och kör kampanjen innan jag spelar online. Att köra på Hard utan aim assist är jäkla knepigt. Jag kan ta att man dör ofta men när man inte ens kan ta sig in i målbyggnader på tjugonde försöket är det bara taskigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 17 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2012 (redigerad) Rank 45+9 nu, satan vad det går undan! Jävlar då har du lvlat om mig! Lär börja geeka igen. Redigerad 17 januari, 2012 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 17 januari, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2012 Hur får man tillbaka suget igen för att lira har inte spelat nu på 2-3 månader o känner till och från att jag vill men ändå inte. Kan det ha att jag har nöttat spelet för mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 17 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2012 Hur får man tillbaka suget igen för att lira har inte spelat nu på 2-3 månader o känner till och från att jag vill men ändå inte. Kan det ha att jag har nöttat spelet för mycket? Spelet släpptes för tre månader sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts