Kebab Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Nae, det räcker att man har limited edition för att få T88 LMG. Fast jag är 100% säker att jag inte har haft det vapnet från början. Kanske sedan B2K släpptes? Hur ofta växlar ni mellan klasserna? Jag märker att jag nästan hela tiden kör med samma klass med samma vapen där jag låst upp alla sikten. Vågar inte köra från ruta ett med ett nytt vapen och låsa upp sikten för jag är rädd att bli mosad och förlora min väl upparbetade k/d-ratio. Tips? Under mina första hundra speltimmar så ändrade jag inga vapen, körde med M416 som assault, M240B som support, A-91 som engineer och 1911 silenc. som pistol, men jag insåg att jag förr eller senare kommer vilja ha en servicestjärna i alla vapen så jag kan lika gärna börja nu. Jag tycker det är riktigt roligt att testa på alla möjliga vapen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Insåg precis hur sjuukt mycket man har att göra i BF3. Finns ju en miljon saker att låsa upp. Fråga: Tar det väldigt lång tid för er att komma in på en server? Jag tror att jag hade hunnit gå ut och köpa munkar och komma tillbaka igen från det att jag trycker på join server tills dess att jag är inne. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Insåg precis hur sjuukt mycket man har att göra i BF3. Finns ju en miljon saker att låsa upp. Fråga: Tar det väldigt lång tid för er att komma in på en server? Jag tror att jag hade hunnit gå ut och köpa munkar och komma tillbaka igen från det att jag trycker på join server tills dess att jag är inne. Första gången på dagen brukar det ta lite extra tid, men annars ligger det säkert på två-tre minuter. Vilket ju är ganska långt, men man vänjer sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Fast jag är 100% säker att jag inte har haft det vapnet från början. Kanske sedan B2K släpptes? Har faktiskt ingen aning. Jag skrev in en kod jag fick med i fodralet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Fast jag är 100% säker att jag inte har haft det vapnet från början. Kanske sedan B2K släpptes? Under mina första hundra speltimmar så ändrade jag inga vapen, körde med M416 som assault, M240B som support, A-91 som engineer och 1911 silenc. som pistol, men jag insåg att jag förr eller senare kommer vilja ha en servicestjärna i alla vapen så jag kan lika gärna börja nu. Jag tycker det är riktigt roligt att testa på alla möjliga vapen. Så jag lirar, brukar byta efter en eller två service stars, tycker spelet håller längre när man lär lära sig nya vapen. Har faktiskt ingen aning. Jag skrev in en kod jag fick med i fodralet. Vet inte om ni har skrivit det tidigare i tråden men alla fick tillgång till Physical Warfare package med B2K 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 3 januari, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Så jag lirar, brukar byta efter en eller två service stars, tycker spelet håller längre när man lär lära sig nya vapen. Vet inte om ni har skrivit det tidigare i tråden men alla fick tillgång till Physical Warfare package med B2K Var det inte PS3 versionen som fick tillgång till det gratis först? Har för mig det sen att dem släppte det till PC nån vecka efter B2K Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Okej, tack för utförligt och bra svar! Jag kör Assault nu men vilken klass bör jag prova härnäst? Samt vilket vapen (för alla klasser sammantaget) är det mest ultimata enligt er? Just nu kör jag bara med M16A3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Okej, tack för utförligt och bra svar! Jag kör Assault nu men vilken klass bör jag prova härnäst? Samt vilket vapen (för alla klasser sammantaget) är det mest ultimata enligt er? Just nu kör jag bara med M16A3 Support, M249 med frontgrip är kung imo! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Okej, tack för utförligt och bra svar! Jag kör Assault nu men vilken klass bör jag prova härnäst? Samt vilket vapen (för alla klasser sammantaget) är det mest ultimata enligt er? Just nu kör jag bara med M16A3 Egentligen tycker jag att Assault är överlägsen som klass eftersom de har så träffsäkra vapen som går att använda på de flesta avstånd OCH kan återuppliva sina lagkamrater. M320 är också en stark anledning till varför Assault äger. Men personligen så är jag mycket mer för att tokspraya, och därför passar Support mycket bättre för mig. Det är egentligen bara på lite längre avstånd som man hämmas av att lira med ett supportvapen, tycker jag. Spelets bästa vapen är M240B! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Spelade på en Webhallenserver när den helt plötsligt bara försvann. Nu hittar jag den ingenstans. Tråkigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 EDIT: Adrian G, hade du någon särskild taktik när du håvade in alla knivkills där i början när spelet var nytt? Körde du aggressivt eller sprang du runt och letade snipers som satt och tryckte på någon höjd? Knivar fortfarande på med ganska höga siffror varje match, spelar dock inte så mycket längre. Jag brukar oftast hålla till vid höga punkter (t.ex. Hilltop på Caspian Border) och rusa ner för stupen och sen jobba mig upp igen bakom motståndarna. När höga ställen inte är ett alternativ spelar jag taktiskt mot fiendens bas. Tar mig någon minut extra genom att gå in från sidan och sen rusar jag med kniven dit jag vet att motståndare brukar sitta. Annars lägger jag mig ner och väntar/tar över kontrollpunkten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Helvete vad kul det var med Support märker jag först nu! C4 är ju kanonkul att lattja med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 januari, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2012 Ser ut som att dem kommer nerfa en del saker hade helst sett fram emot att dem nerfar den där jävla USAS-12 blir så jävla förbannad på det vapnet! Digital Illusions vill ha respons på några ändringar som de har funderat på att lägga in i Battlefield 3. Ändringarna i vapnen går ut på att försämra de som används mest och som är för bra medan de vapen som inte används så mycket blir lite bättre. Alan Kertz, gameplay-designer på Dice, har skrivit ett inlägg om förslagen på Reddit. – Jag arbetar på några omjusteringar eftersom jag känner att spelaren är begränsad i sina val på grund av att en liten del av all utrustning som finns är mycket bättre i alla kategorier än övrig utrustning. Det betyder tyvärr att den utrustning som överanvänds kommer att försämras medan den som inte används kommer att förbättras, skriver Alan Kertz. Förslagen är inte alls spikade. De är idéer som ska stötas och blötas med communityn. – Jag lovar inte att det här kommer att implementeras i spelet och jag lovar inte att det kommer att komma en uppdatering. Det jag vill ha är respons på mina förslag och en diskussion. De föreslagna ändringarna är: Foregrip: Planen är att göra träffsäkerhetsbonusen olika beroende på vilket vapen som den sätts på. Detta eftersom utrustningen i nuvarande form är för kraftfull på vissa vapen. Bipod: Här föreslås en förbättring av rekyldämpning och spridning av kulorna eftersom stativet måste sättas upp innan det används. Suppressor: Förslaget är att försämra den här utrustningen en aning eftersom den inte ger någon egentlig nackdel jämfört med till exempel Heavy Barrel. Heavy Barrel: Den här utrustningen ska få ökad maxräckvidd och bättre träffsäkerhet för att bättre balansera den jämfört med Suppressor. Flash Suppressor: Kertz menar att den här utrustningen generellt sett är dålig och underanvänd. Därför vill han förbättra rekyldämpningen. Vad tycker du? Är ändringarna bra eller dåliga? Källa: FZ http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120104/dice-radfragar-communityn-om-vapenbalanseringar/?ensureReadWrite=1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 Haha! Hade en riktigt kalasrolig match där jag gjorde klassikern och la C4 på min jeep och sprängde lite tanks. Folk blev rätt arga.. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 Mellan varje runda och det ska ladda om kartan/byta så fastnar de på ladda :S Någon med samma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 Kan inte sluta tjata om C4, men saatan vad effektivt det är att köra med C4 på Rush. Plantera på bombspot, gömma sig, spränga dom som försöker planta och sen göra det på repeat. Kan verka fegt och campigt men om man det blir ju omöjligt för fienden att planta bomben vilket gynnar laget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 Mellan varje runda och det ska ladda om kartan/byta så fastnar de på ladda :S Någon med samma? Ja, det har jag läst mycket om! Jag är som tur är beskonad från det där... Oftast. Kan inte sluta tjata om C4, men saatan vad effektivt det är att köra med C4 på Rush. Plantera på bombspot, gömma sig, spränga dom som försöker planta och sen göra det på repeat. Kan verka fegt och campigt men om man det blir ju omöjligt för fienden att planta bomben vilket gynnar laget. Visst är det trist med folk som gnäller på att spelarna i defender-laget campar? Vad annars ska man göra liksom, det är ju det som är meningen när man spelar rush. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 Kan inte sluta tjata om C4, men saatan vad effektivt det är att köra med C4 på Rush. Plantera på bombspot, gömma sig, spränga dom som försöker planta och sen göra det på repeat. Kan verka fegt och campigt men om man det blir ju omöjligt för fienden att planta bomben vilket gynnar laget. Äsch, camping är bara ett annat ord för tactical defense Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2012 Trodde jag skulle dö av tillfredsställelse igår när jag flög runt med MAV (även kallad troll-bot i mina kretsar) på Gulf of Oman. Det låg en sniper på det höga huset vid poolen och jag tog fart för att köra över honom. Tror inte jag hade tillräckligt med fart, för istället för att döda så råkade jag knuffa ner honom. :D :D Han överlevde, men fattade ingenting, så han sprang direkt runt huset och började klättra uppför stegen igen. Ni som har klättrat där vet att det tar lååååång tid att ta sig upp. Jag avvaktade tills han hade kommit ungefär 3/4 upp sedan tog jag fart och knuffade ner honom igen. :D :D Även den gången hann han fälla ut fallskärmen, och även denna gång började han klättra uppför utan att förstå någontin. Jag tänkte göra samma sak igen, men låta honom klättra ända upp den gången. Råkade visst köra över honom istället. Oooops. Bara i Battlefield! Förresten så är Soflam + Javelin en stört bra kombo ifall ni inte har testat det redan! Gick från 0 till 45 kills med Javelin på sammanlagt en timmas speltid. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 7 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2012 Hur tusan använder man de andra raketgevären man låser upp? Det händer ingenting när jag vill avfyra dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts