Jump to content

Battlefield 3

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Har kört lite B2K nu, och efter varje match så efter det att man får se ribbons och awards så kommer "assignments".

Hur får man "mer" assignments är det bara och kötta med ett tex recon? Eller ska man göra något speciellt?

Vet inte riktigt vad du menar nu men om du syftar på att låsa upp saker till din klass du spelar så är det bara kötta och få XP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kört lite B2K nu, och efter varje match så efter det att man får se ribbons och awards så kommer "assignments".

Hur får man "mer" assignments är det bara och kötta med ett tex recon? Eller ska man göra något speciellt?

Assignments är ungefär som uppdrag.

För att låsa upp saker behöver du klara av en assignment, vilket kan liknas vid "döda 10 personer med LMG och döda en med mortar".

Så det kan vara värt att läsa vad assignmenten kräver för att låsas upp.

Observera att det är min uppfattning av vad de menar, jag har bara läst på forum. Så det är inget officiellt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev sinnesjukt trött på en utav fiendens prickskyttar idag så jag valde sniperkitet bara för att se om jag skulle lyckas pricka tillbaka. Efter ett par magasin fick jag in svinget och fy tusan. Kommer ihåg hur skoj jag hade med prickandet i BC2 och här är det bara roligare. Ett par rundor senare så sitter man med ett fint maxpoäng! :D

Jag blev petad från topp 1000 utan en chans att komma tillbaka. :ledsen smiley: trött på att skryta med kniven, så här har ni headshot istället.

B)

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så skönt att ha kommit ifrån IRNV! Jag kunde inte låta bli att använda den förut eftersom man hade ett sådant sjukt övertag, men jag tyckte hela tiden att det blev ganska tråkigt. Nu när IR-siktet är lite meh-meh så har jag gått tillbaka till PKA-S holo. :yes: Jag blev positivt överraskad i och med den här patchen. Men är det en bugg att motståndarnas minor syns på kartan utan att de har spottats?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så skönt att ha kommit ifrån IRNV! Jag kunde inte låta bli att använda den förut eftersom man hade ett sådant sjukt övertag, men jag tyckte hela tiden att det blev ganska tråkigt. Nu när IR-siktet är lite meh-meh så har jag gått tillbaka till PKA-S holo. :yes: Jag blev positivt överraskad i och med den här patchen. Men är det en bugg att motståndarnas minor syns på kartan utan att de har spottats?

Holographic :wub:

Och om minorna vet jag faktiskt inte, men man kan farma rejält med poäng nu när en engineer lagt ut en minmatta. Bara skjut en och se poängen rulla in med kedjan explosioner! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde inte dem skulle nerfa IRNV så mycket men tycker man fortfarande ser bra på långt håll med den. Hoppas dem nerfar USAS-12 vapnet också fyfan vad jag hatar det FUCKING NOOB vapen. Värre vapen får man leta efter. Man har fan inge chans mot ett USAS-12 vapen du hinner skjuta snabbt men du är död lika fort.

Btw har en fråga till er alla hur ska jag göra jag har Limited Edition och ska ju få B2K gratis men på min battlelog så står det "BUY NOW" kontaktade supporten igår om det också och han/hon bad om min CD nyckel och visade den. Fick till svar att jag har BF3 limited edition och behöver inte oroa mig.

Men för er gtasajtare som jag har på min battlelog så ser jag att ni har det redan för er som har LE. Men inte för mig och jag sa det även till supporten men han/hon kunde inte svara på det utan sa bara oroa dig inte den 13 december så kommer det automatiskt in på din profil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Best Friend Forever

10 Revives

10 Heals

Unlocks: FAMAS

Unlocks: Professional Russian

Professional Russian

100 kills with Assault Rifles

20 kills with Underslung Grenade Launcher

Win 5 rounds of SQDM

Unlocks: L85A2

Fixing it

10 repairs

Kill 1 enemy with repair torch

Unlocks: HK53

Unlocks: It goes Boom!

It goes Boom!

50 AT rocket kills

Destroy 1 enemy vehicle with repair torch

Win 5 rounds of Conquest

Unlocks: QBZ-95B

Let it rain

20 kills with Light Machine Guns

2 mortar kills

Unlocks: QBB-95

Unlocks: Keep your head down

Keep your head down

100 kills with Light Machine Guns

50 Suppression Assists

50 Ammo Resupplies

Unlocks: MG36

Specops

20 kills with Sniper Rifles

5 Laser Designations

Unlocks: QBU-88

Unlocks: Creeping Death

Creeping Death

50 Headshots

50 Spot Assists

5 Knife takedowns

Unlocks: L96

Familiar Territory

Arm 10 MCOMs

Capture 10 flags

Play 2 hours on Karkand

Unlocks: PP-19

Unlocks: Scarred Veteran

Scarred Veteran

10 Kills with PP-19

5 kills in DPC Jeep

10 Kills in BTR-90 IFV

Play 2 hours on Sharqi

Play 2 hours on Gulf of Oman

Unlocks: MK3A1

Ser verkligen fram emot att köra lite assignments! :D

Holographic :wub:

Och om minorna vet jag faktiskt inte, men man kan farma rejält med poäng nu när en engineer lagt ut en minmatta. Bara skjut en och se poängen rulla in med kedjan explosioner! ^_^

Fast så har det ju varit hela tiden! Eller menar du att man kan skjuta på dem med bössan nu? Gött i så fall, var riktigt irriterande att behöva slösa handgranater eller pansarskott på de rackarna.

Trodde inte dem skulle nerfa IRNV så mycket men tycker man fortfarande ser bra på långt håll med den. Hoppas dem nerfar USAS-12 vapnet också fyfan vad jag hatar det FUCKING NOOB vapen. Värre vapen får man leta efter. Man har fan inge chans mot ett USAS-12 vapen du hinner skjuta snabbt men du är död lika fort.

Btw har en fråga till er alla hur ska jag göra jag har Limited Edition och ska ju få B2K gratis men på min battlelog så står det "BUY NOW" kontaktade supporten igår om det också och han/hon bad om min CD nyckel och visade den. Fick till svar att jag har BF3 limited edition och behöver inte oroa mig.

Men för er gtasajtare som jag har på min battlelog så ser jag att ni har det redan för er som har LE. Men inte för mig och jag sa det även till supporten men han/hon kunde inte svara på det utan sa bara oroa dig inte den 13 december så kommer det automatiskt in på din profil.

Förstår inte riktigt vad frågan är, men så länge du äger Limited Edition (du ser i Origin ifall det heter så) så kommer du kunna spela Back to Karkand på releasedagen. Själva kartorna och det kom med senaste patchen, det var därför den var så stor.

Hmm...Inte för att oroa dig, men jag ser faktiskt inte ditt namn i listan där det står "8 friends already bought Back to Karkand". När du loggar in på battlelog, ser du då den här rutan som är nere till vänster?

post-8866-0-62300000-1323271598.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp kebab jag ser den rutan men står BUY NOW för mig och står inte "You own back to karkand, get ready to play it!" Och vet inte varför det står BUY NOW för mig har loggat ut och in supporten visste inte riktigt varför men att jag inte skulle oroa mig sa supporten ialllafall och la till den 13 december så kommer du kunna spela B2K och kommer finnas automatiskt.

För menar det är lite konstigt att det står Buy now för mig när jag liksom har redan BF3 LE och ska få B2K gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp kebab jag ser den rutan men står BUY NOW för mig och står inte "You own back to karkand, get ready to play it!" Och vet inte varför det står BUY NOW för mig har loggat ut och in supporten visste inte riktigt varför men att jag inte skulle oroa mig sa supporten ialllafall och la till den 13 december så kommer du kunna spela B2K och kommer finnas automatiskt.

För menar det är lite konstigt att det står Buy now för mig när jag liksom har redan BF3 LE och ska få B2K gratis.

Jag var tvungen å lägga in en extra serial i Origin för att få Limited Edition vapnen man skulle få direkt i början.

Kanske är samma serial för B2K.

Jag fick alltså ett mail med 2 serials, en för BF3, och när jag tittade lite noggrannare så såg jag att det fanns en extra, när jag reggat den i Origin så fick jag Limited Edition sakerna, förutom B2K som inte släppts än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var tvungen å lägga in en extra serial i Origin för att få Limited Edition vapnen man skulle få direkt i början.

Kanske är samma serial för B2K.

Jag fick alltså ett mail med 2 serials, en för BF3, och när jag tittade lite noggrannare så såg jag att det fanns en extra, när jag reggat den i Origin så fick jag Limited Edition sakerna, förutom B2K som inte släppts än.

Hm har kollat genom alla blad jag fick när jag beställde från game när det hade precis kommit ut. Enda serial nyckeln jag har det är för speccat kit och BF3 Limited Edition alltså serialen för att aktivera spelet men inget B2K serial nyckel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast så har det ju varit hela tiden! Eller menar du att man kan skjuta på dem med bössan nu? Gött i så fall, var riktigt irriterande att behöva slösa handgranater eller pansarskott på de rackarna.

Jodå, det har det säkert, bara "ifall du inte visste". :rolleyes: Vet inte hur mycket kraft man behöver för att spränga dem. Men sålänge det är ett sniper eller assault rifle ska det nog gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor