Jump to content

Battlefield 3

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Kanske är ett longshot, men kanske det är grafikkorts-problem? Två av mina vänner hade något problem med BF3 att det laggade ihop. De hittade någon lösning att man kan underklocka grafikkortet, och då fungerade det utmärkt.

En vän till mig sa att jag skulle testa det också. Då kommer vi till problemet att jag inte vet hur man gör när man över/underklockar något.

:confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är grafikkortet ett GTX 560 Ti OC så är det nästan garanterat att du behöver underclocka ditt kort till 850 mhz. (bör ligga på 900).

1. Ladda ner

http://www.nvidia.com/object/nvidia_system_tools_6.06.html

2. Öppna programmet och leta upp performance-fliken.

3. Hitta så att du kan underklocka kortet.

Kan inte programmet själv utan har bara hjälpt en kompis innan.

Redigerad av Adrian G
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Done. Boomer är borttagen från listan på grund av egen begäran.

Vi som spelar BF3 är

Battlefield 3 PC:

Wu Zi Mu: Ylex

SilentViper: Gurkan02

Kobbe: Kobbe_gve

Adrian G: Creppekrullig

Sniper: Bearzerk

Mark: MarkyPV

Felshoe: Felshoe

MrNoNja: Nonanin

ZcruweN: McGg

StellHell: StellHell

Eudoros: Tendens725

ExploSive: Tumadree

Kebab: Antehoff

Siana: NymNi

Plaisir: SavedCarpet

Ante_Freeman: KungBagarN

Battlefield 3 PS3:

Karatemorfar: ChristianMattson

RavenE: RavvenE

Comfy: Comfaj

StellHell: StellHell

Battlefield 3 Xbox 360:

Sniper: Sniper

Simonracer: Sgt Elochai

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nog aldrig haft så här mycket problem med ett spel förut. Jag har försökt joina en server i över 40 minuter, och kommer inte ens in i enda.

Spelet har varit ute i snart en månad, och de säger att de håller på med fixar.

Visst, de har spottat ut lite fixar, men inget som hjälper oss med connectionproblem.

Jag har alltid haft det, sen spelet släpptes. Speciellt när jag är i party med polare.

Men nu, är det värre, kan inte joina alls.

Säger inte att spelet är skit, eftersom det finns massor av folk som kan spela spelet bra.

Men det finns bra många med samma eller liknande problem som mig, också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synd att lagget har börjat komma tillbaka nu igen :/ Körde på webhallens egna servrar gick väl bra dem första minuterna sen kom det massiva lagget till och från och såg hur gubbar flög runt ibland på mappen.

Samma på en annan server joinade spelade ca 2min sen tja ja ytterliggare lagg.

Konstigt, jag har aldrig upplevt något sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan plaisir vilken tur ni hade igår på conquest när vi lirade Op metro men kul att spela med dig :).

Adrian_G, Mark eller nån varför kan jag inte använda dogtags som jag har tagit från andra? Hade knivat en och fick en sån där "drpepper" dogtag sen lite andra men kan inte använda dem sitter ju bara ett häng lås när man kollar alla sina dogtag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det vände lite när en annan kompis joinade. Jag fick press på mig att inte va så usel. Haha.

Sjukt roligt i spela med folk man känner igen. Gurkan sköt mig konstant och allt va grymt.

( som ni märker spelar jag inte sånthär så ofta. Blir det nu dock :) )

Haha jo men gick lite sådär när vi hade övertaget men felet var att alla campade vid sista flaggan vid er vilket gjorde att ni kunde avancera framåt mot nästa dem andra flaggorna då vi sprang bara runt vid sista flaggan fram och tillbaka.

Ja det var faktiskt lite spännade när vi hade ca 60 och vi typ 30 eller vad det var. Sen var ni på 20 och vi på 10 men riktigt kul men synd att det laggade till och från för mig :/

Ett plus för mig att jag börjar bli bättre och min K/D börjar bli bra men sakta och säkert. Har en W/L ratio på 2.07 91 vinster och 44 förlorade matcher. Har f.ö börjat spela som Support nu.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan plaisir vilken tur ni hade igår på conquest när vi lirade Op metro men kul att spela med dig :).

Adrian_G, Mark eller nån varför kan jag inte använda dogtags som jag har tagit från andra? Hade knivat en och fick en sån där "drpepper" dogtag sen lite andra men kan inte använda dem sitter ju bara ett häng lås när man kollar alla sina dogtag.

Du kan bara använda de dog tags som du själv låser upp genom rewards.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ni förklara en sak har spelat BF3 hela morgonen/eftermiddagen och nu laggar det satan på en del server får springa nu ca 1min nästan för att vapnet ska komma fram. Vad kan det bero på? För det är inte mitt nät funkar felfritt hela dan kollat hur mycket datorn använder när jag spelar online.

Ca 3.50GB ram av 8GB processor användning mellan 58-63 bara och fysiskt minne ligger typ bara på 30% vid spelandet. Så det kan inte heller vara datorn eller nätet som sagt nätet har funkat fint hela dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor