Jump to content

Battlefield 3

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Sitter fast på sniper coop uppdraget med en kompis :P

Ljudet i micen är lite delayat :P

Går det att smyga sig igenom första området? Eller är det tänkt att man ska bli upptäckt? :ermm:

Edit: uppdraget heter typ " Drop em like (något)"

Det går alldeles utmärkt att smyga en ganska bra bit! Tills dess att en

fiendesniper syns på andra sidan floden. Då är man upptäckt automatiskt.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade några timmar med Ante och Blajjan idag. Det var mina första timmar i BF, och jäklar vad skoj det är. :D

Det är väl precis lika bra som man trott och hoppats på, i alla fall vad jag minns såhär i efterhand.

Speciellt roligt att vi lirade 18 Rush-matcher och vann 12. Så jag har helt okej W/L-ratio för stunden. :)

Edit: Fast kika inte på min K/D-ratio, den är pinsamt dålig. Får hoppas att den blir bättre när jag börjar låsa upp vapen och ascoola sikten och sådant där.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade några timmar med Ante och Blajjan idag. Det var mina första timmar i BF, och jäklar vad skoj det är. :D

Det är väl precis lika bra som man trott och hoppats på, i alla fall vad jag minns såhär i efterhand.

Speciellt roligt att vi lirade 18 Rush-matcher och vann 12. Så jag har helt okej W/L-ratio för stunden. :)

Edit: Fast kika inte på min K/D-ratio, den är pinsamt dålig. Får hoppas att den blir bättre när jag börjar låsa upp vapen och ascoola sikten och sådant där.

Blajjan? Blir bara värre och värre. :(

Äsch, jag tycker att du skötte dig bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag är kär i Engineers M4A1 :D

Den är helt underbart bra. Synd är det dock att den buggar ut (tror jag nämnt det innan i denna tråden, ej säker) när man byter lag. (Börjar man runda som ryss får man M4A1, börjar man som jänkare får man AKS-74u(blöö)) :(

-

Nu när Skyrims öppninghelg är över och de flesta har blivit riktigt duktiga här kanske vi kan ta en spelkväll mot slutet av denna vecka? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är helt underbart bra. Synd är det dock att den buggar ut (tror jag nämnt det innan i denna tråden, ej säker) när man byter lag. (Börjar man runda som ryss får man M4A1, börjar man som jänkare får man AKS-74u(blöö)) :(

Bugg? Det ska väl vara så att ryssarna och jänkarna har olika startvapen? Lite senare sen så låser man ju upp AKS-47u på den amerikanska sidan och M4A1 på den ryska sidan, så man kan ha respektive vapen oavsett vilken sida man är på.

Förövrigt så tycker jag bättre om AKS-47u än M4A1. :P

Edit: Oj, läste om din post och såg att man fick fel vapen vid fel lag. My bad.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när Skyrims öppninghelg är över och de flesta har blivit riktigt duktiga här kanske vi kan ta en spelkväll mot slutet av denna vecka? :D

Jag är på! :)

-

Jag vet inte om ni märkte (Lajjan, Kebab, eXotic och Wu Zi Mu) att jag joinade servern ni spelade på en stund igår, men gick så sjukt dåligt att jag ragequittade och joinade en annan server :angry::angry:

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nej det noterade jag aldrig. Jag såg att du spelade, men trodde att det var med några andra eftersom Origins notifiering bara säger "Spelare123 spelar nu Battlefield 3". :P

Var du i vårat lag, eller motståndarnas? :shifty:

Var i erat lag, tror jag :P

-

Hur noga är ni med eran K/D Ratio? Jag får sån sjuk prestationsångest om jag hamnar under 1.7 (ligger på drygt 1.8 nu). I BC2 hade jag fruktansvärd KDR, och det vill jag förbättra i BF3. Har en polare som snart ligger på 2.0 i KDR, så vi har en liten tävling han och jag. Vem som lyckas få högst, och ligga kvar där dvs.

Blir så sjukt förbannad om jag märker att jag inte kommer hamna på plus i ett game :(

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kikar också väldigt ofta hur jag ligger till i K/D-ratio. Inte mitt under ett game, för då springer jag bara omkring och slaktar så gott jag kan. Men mellan matcherna så kollar jag alltid om jag gick plus eller minus, och direkt efter avslutad spelsession så kollar jag hur min K/D-ratio ser ut.

I BF så suger jag uppenbarligen på gunfights, och har gjort det i båda spelen jag spelet, så jag är relativt nöjd så länge jag ligger över 1. Till skillnad mot COD där jag siktar på att nå 3. :P

W/L är jag också noga med, hade sjukt bra W/L-stats efter första kvällen, men det har sjunkit stabilt sedan dess, och nu är jag nere på 1.35, vilket visserligen är helt okej, men bra mycket bättre kan det bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor