Boomer Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 http://img829.imageshack.us/img829/3724/pslogo.png4 I och med att Webhallen nu har börjat ta emot förhandsbokningar på Playstation 4 så tyckte jag det var passande med en sprillans ny tråd, dedikerad just till denna mytomspunna konsoll. Varför tror ni de har lagt upp denna vara på sin hemsida? Har de kanske fått lite preliminär information från Sony, och råkat gå ut lite för tidigt med det? Eller är det bara någon tölp som tyckte det var kul att trolla lite. Vad förväntar ni er av konsollen? Mer fokus på Move-liknande produkter? Nytt skivformat? Större samarbete mellan Sonys olika konsoller (NGP, Xperia Play, osv)? Let it flow. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Både PS4 och Xbox 720 på E3? Det kanske trots allt är det rätta läget att announcea nytt från Sony efter deras PSN-skandal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Behövs verkligen en ny konsoll så snart? Det finns väl fortfarande mycket att ta av PS3ans kraft, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Behövs verkligen en ny konsoll så snart? Det finns väl fortfarande mycket att ta av PS3ans kraft, eller? Om rykten stämmer om att Microsoft håller på med en Xbox 3 och att Nintendos nya konsol kommer vara minst lika kraftful som Xbox 360, så måste Sony springa ikapp. Konsollens (PS3:ans) långsamma Bluray-spelare och generellt låga specifikationer (bortsett från processorn) kommer inte att hålla för den nya generationens spel, och därför måste de illa tvunget komma med en ny - det räcker inte med en PSP2. Med det sagt, så är jag inte speciellt hypad över att köpa en ny konsoll - speciellt inte om priset kommer ligga på 7000kr. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 7000kr? ahah nej tack uppgraderar gärna min PC istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2011 7000 kr lär inte vara det riktiga priset på PS4:an. Tror Webhallen satt de så de slipper höja priset när revealen kommer. Det är bättre att ha satt et högt pris och sänka än tvärt om. Jag tror inte PS4:an kommer utannonseras redan... Det känns lite tidigt. Isåfall tidigast nästa år. Tror den här konsolgenerationen blir mer seglivad än tidigare. Fast om Sony lärt sig något så kommer de komma ut snabbare med en bra konsol och ha ett lägre pris på den så den når ut till fler konsumenter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2011 Det kanske inte var så smart av Sony att göra en så kraftfull konsol att det tar flera år innan folk köper en ny. Tur att de har lärt sig av Apple hur man tjänar pengar. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2011 Bäst för Sony att PS4 blir PS3 bakåtkompatibel. Annars blir jag fan förbannad. Vad ska man göra med alla PS3-spel annars? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2011 Tiden mellan playstation 2 och 3 var väl 12 år? Det kn väl aldrig vara tänkt att 4:e spelet skall komma de närmaste 5 åren, i alla fall. Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2011 Tiden mellan playstation 2 och 3 var väl 12 år? Det kn väl aldrig vara tänkt att 4:e spelet skall komma de närmaste 5 åren, i alla fall. Eller? Haha, nu har du allt tänkt lite snurrigt där. PS2:an släpptes den 24 november år 2000 i Europa och PS3:an den 23 mars år 2007. Så lite mer än sex år bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 3 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2011 Inte en sekund för sent, då kan speltillverkarna göra spel i dx 11 utan dåliga konsollportar Kommer alltså inte köpa en men det gynnar mig i och med att spelen till PC blir bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2011 Okej men ps3 är ju "bara" 4 år. En 4:à kan väl inte tänkas släppas tidigare än om 2-3 år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2011 Okej men ps3 är ju "bara" 4 år. En 4:à kan väl inte tänkas släppas tidigare än om 2-3 år? Står ju iofs release 2013 på sidan. Men det är väl dumt o läsa Vore jävligt kul med en sjukt bra konsol. Frågan är vad man skulle önska sig i en sådan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2011 Står ju iofs release 2013 på sidan. Men det är väl dumt o läsa Vore jävligt kul med en sjukt bra konsol. Frågan är vad man skulle önska sig i en sådan? Ah, så liten text. Tänk på att jag är gammal. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2011 Ah, så liten text. Tänk på att jag är gammal. Hehe.. Jag glömmer så lätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2011 (redigerad) Hehe.. Jag glömmer så lätt Ja, åldersdemens börjar tidigt hos vissa. Och det blir bara värre med åren. Du får se upp... =/ Redigerad 3 juni, 2011 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts