Eudoros Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 (redigerad) Ett grymt val många ställs inför där framför godishyllan... Är center godare än plopp? Är plopp godare än center? Spöar klubborna från eXotics pizzabagare dem båda? Rösta! Stycksakerna ser likadana ut så när som på förpackningen. Den enes slogan är Toffeefylld choklad och den andre Choklad med toffeefyllning. Enligt tillverkaren har Center och Plopp olika chokladandel och recept på fyllning.Plopp-fyllningen har en något högre sockerhalt än Center-fyllningen. Aromtillsatsen är av helt olika karaktär då Plopp har en mera knäck-artad arom medan Center har en renare toffé, karamell eller mjölkkolasmak. Dessutom är Plopp-fyllningen något mer lättflytande eftersom den inte kokas lika länge och får därigenom en något högre vattenhalt. Redigerad 22 maj, 2011 av Henkibojj Lololol 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Jag har helt ärligt talat ingen aning! Hade kunnat jämföra ifall jag hade haft båda två här. Vote: inget (inte ens null) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Jag känner ingen skillnad, men av någon anledning brukar jag oftast köpa Center. Vote: Center Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Jag röstar: 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 (redigerad) Jag slängde in lite matnyttig (chokladnyttig?) info om den egentliga skillnaden mellan de två legenderna i förstaposten. Kan tillägga att jag också har svårt att känna någon större skillnad, men det jag äter oftast är center. Lyckades dessvärre rösta på plopp istället för center, vilket ju är ganska bra gjort eftersom det bara fanns två svarsalternativ och det var jag själv som skapade dem... Redigerad 22 maj, 2011 av Eudoros 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Känner ingen markant skillnad mellan de båda men brukar köra Plopp för att "förpackningen" ser trevligare ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Center förfan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 PloPppPpPP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 PLOOOOOOOOOPP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Hade provning förr något tag och lyckades inte känna skillnad. Men jag röstar Plopp eftersom det låter roligare och det är vad morfar jämt bjöd på när man hälsade på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Jag slängde in lite matnyttig (chokladnyttig?) info om den egentliga skillnaden mellan de två legenderna i förstaposten. Kan tillägga att jag också har svårt att känna någon större skillnad, men det jag äter oftast är center. Lyckades dessvärre rösta på plopp istället för center, vilket ju är ganska bra gjort eftersom det bara fanns två svarsalternativ och det var jag själv som skapade dem... Jag tog mig friheten att ändra 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 (redigerad) Spöar klubborna från eXotics pizzabagare dem båda? Rösta! Det var zooklubbor, behöver jag säga mer? Lyckades dessvärre rösta på plopp istället för center, vilket ju är ganska bra gjort eftersom det bara fanns två svarsalternativ och det var jag själv som skapade dem... Hahahaha! :lol: Jag tar faktiskt alltid båda, eftersom jag inte kan bestämma mig för enbart en. (Det måste vara det som Cloetta vill! Sälja dubbelt.) Oftast när jag köper så är det ju "Tre för 15", eller 20, eller vad det nu än är. Så då tar jag en av varje och så avrundar jag med någonting annat som tredjeval. Vid lösvikt så tar jag den som finns, om båda finns så tar jag lite av båda. Edit: Jag funderade lite, och jag kan inte bestämma vilken jag ska rösta på. Så jag går efter omslaget, och där vinner Plopp! Redigerad 22 maj, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 23 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2011 Center. De har väl såndär rulle, men det har inte Plopp va? sån här alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2011 Jag blev tvungen att nulla här, för jag kan verkligen inte nämna skillnaden mellan dem. Kul förresten att det står 12-12 just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts