Pixiegnom Skrivet 22 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Nein :3 1:N går fortfarande bara mellan två.. uh.. vad heter det.. trött... T.ex. Artister.Artist och Album.Artist. Fält? Ajja. Grejjen är att den säger att det får finnas ett värde i en tabell som får matcha flera i en annan. t.ex., en artist kan ha många albums. Är det 1:1 så säger relationen att en artist får bara ha ett album. Check this out 4q-keGvUnag Men nu saxar jag direkt från boken dårå! 1:1 En post i den ena tabellen relateras till en post i den andra tabellen. 1:N En post i den ena tabellen relateras till flera poster i den andra tabellen. N:N Flera poster i den ena tabellen releteras till flera poster i den andra tabellen. Databaser med Access 2003 och SQL Thelin Läromedel Har boken fel menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2011 Men nu saxar jag direkt från boken dårå! 1:1 En post i den ena tabellen relateras till en post i den andra tabellen. 1:N En post i den ena tabellen relateras till flera poster i den andra tabellen. N:N Flera poster i den ena tabellen releteras till flera poster i den andra tabellen. Databaser med Access 2003 och SQL Thelin Läromedel Har boken fel menar du? Posterna är just de värden du har lagt in http://upl.gizgiz.nu/files/databaseasdasd.jpg 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 23 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2011 Posterna är just de värden du har lagt in Jag är så dum. Tack så oerhört mycket för all hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2011 Jag är så dum. Tack så oerhört mycket för all hjälp! No problemo, kul att pyssla med databaser ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 23 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2011 Men hur tusan skapar jag 1:N relationen mellan album.Albumtitel och spår.Album? När jag skapar relationen mella Artist.artist och Album.artist så blir den automatiskt 1:N, men när gör den andra så står det bara Relationstyp odefinierad. Hur ändrar man relationstyp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts