xstreem Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Det sägs ju att gräset alltid är grönare på andra sidan... men stämmer verkligen detta? Om du blickar ut på din trädgård, är det grönare där än på grannens, eller vice versa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Nej, det grönaste gräset växer på ett helt annat ställe. Men ni har förmodligen inte hört talas om det. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Ja, nästan alltid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Yes it is! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Tror det handlar om överlevnadsinstinkten. Vi måste vara den som är starkast och har mest, är man under någon annan så måste man kämpa för att försöka komma åt det. Man måste typ vara den "ledande" personen. Det är därför man jämför sig med andra, och det tror jag som sagt aldrig att vi kommer ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Ordagrant eller? Vi har faktisk en granne som tar extremt bra hand om sin gränsmatta^^. När han byggde sitt hus där så köpte han till och med in bättre jord än vanlig jord. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Nej, det finns inget gräs hos grannen, bara betongplattor. Dessutom har ju den genomsnittlige svensken det mycket bra ställt och det är ju bara hos de rika knösarna som gräset är markant grönare. Rent socialt kan är det i alla fall inte så... men på den nivån är väl gräset lika grönt överallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Jag har inte någon "trädgård" men däremot går en väg utanför huset och visst fan är gräset mycket grönare och frodigare på den andra sidan vägen jämfört med "min" sida. Det kan bero på att andra sidan är en park... Vote: Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2011 Ordagrant eller? Vi har faktisk en granne som tar extremt bra hand om sin gränsmatta^^. När han byggde sitt hus där så köpte han till och med in bättre jord än vanlig jord. Bättre jord än vanlig jord. Måste vara grym jord. Du menar alltså inte bara att gräset är grönare på andra sidan, utan även att jorden är bättre på andra sidan? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2011 Njae, jag brukar se till att nöja mig med det jag har. Så även om gräset är grönare på andra sidan så gör jag allt för att inte (in)se det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts