Wu Zi Mu Skrivet 6 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2011 (redigerad) Jag skulle nog kunna hosta det igen. Antingen att jag lyckas mygla in det på polarens riktigt kraftiga server, eller om det är väldigt lättdrivet så skulle jag kunna hosta det på min webserver. Den är betydligt stabilare än servern jag hade tidigare i Pajala. PMa mig om intresse finns. Edit: Jag läste på lite om vad terraria kan tänkas dra, och det ska nog gå bra på min webserver. Ska sova nu men kikar vidare imorgon. Redigerad 6 december, 2011 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 7 december, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 december, 2011 Taggad till tusen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2011 Ska bli kul att ge Malacrass på nöten igen! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 11 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2011 Shit vad kul 1.1 är!! The Hallow är underbart! Ser sjukt mycket fram emot när nästa GTASajten-server dyker upp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2011 Terraria 1.1 Trailer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 12 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2011 Det är otroligt hur de kan få spelet att se så otroligt grötigt ut i trailern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 13 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2011 Det är otroligt hur de kan få spelet att se så otroligt grötigt ut i trailern. Det har jag faktiskt inte tänkt på förrän du nämnde det, men det har du faktiskt helt rätt i. Det kanske inte är så passande just när man gräver, men i slutet av trailern när de visar de nya bossarna och PvP passar det bara in att det är smått kaotiskt. Huvudsaken är dock att visa massor med nyheter, och det tycker jag ändå de lyckas väldigt bra med. Det skulle inte vara samma sak om de visade var sak för sig, slow-paced. Terraria 1.1 är mer som en expansion till gamla 0.6 än en uppdatering. Det kliar verkligen i fingrarna efter att utforska allt nytt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 26 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2011 Ingen som spelar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 26 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2011 Jag har börjat spelat det oerhört mycket mer efter uppdateringen. Har dock ingen server att lira på! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2011 (redigerad) Me neither. eXotic, du råkar inte ha lust att starta upp den där servern du hade i somras? ping Terraria för TJUGO spänn! KÖP KÖP KÖP! Steam Redigerad 28 december, 2011 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2011 (redigerad) Me neither. eXotic, du råkar inte ha lust att starta upp den där servern du hade i somras? Jag fick ingen notifikation. Det var inte min server, det var Wuzi som hade den, jag bara administrerade. Men jag kan gärna tänka mig att ha hand om servern. Om Wuzi vill bistå med serverplats vill säga. Redigerad 28 december, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2011 Jag fick ingen notifikation. Det var inte min server, det var Wuzi som hade den, jag bara administrerade. Men jag kan gärna tänka mig att ha hand om servern. Om Wuzi vill bistå med serverplats vill säga. Och Wuzi tycks också tycka det är ok! Jag skulle nog kunna hosta det igen. Antingen att jag lyckas mygla in det på polarens riktigt kraftiga server, eller om det är väldigt lättdrivet så skulle jag kunna hosta det på min webserver. Den är betydligt stabilare än servern jag hade tidigare i Pajala. PMa mig om intresse finns. (ping) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 29 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2011 (redigerad) Jag skulle föredra att hosta på servern med i7a, så det flyter lite bättre. Däremot så är det Linux på den, så jag måste hitta en uppdaterad version av Terraria server för Linux. Om någon har lite tid över så kan ni gärna få göra det, jag sitter på jobbet atm. (Självfallet utan Wine eller Vbox) Redigerad 29 december, 2011 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 29 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2011 Jag skulle föredra att hosta på servern med i7a, så det flyter lite bättre. Däremot så är det Linux på den, så jag måste hitta en uppdaterad version av Terraria server för Linux. Om någon har lite tid över så kan ni gärna få göra det, jag sitter på jobbet atm. (Självfallet utan Wine eller Vbox) Kanske detta är något? Förstår dock inget som har med Linux att göra... http://www.tdsm.org/ YES, you can run a dedicated Terraria Server on linux with just the terminal I am running Ubuntu server 11.04, with TDSM (Terraria Dedicated Server Mod) you need mono and TDSM. 1.) sudo apt-get install mono-runtime 2.) wget http://kangaroo.olympus-gaming.net/Terraria_Server.exe 3.) chmod a+x Terraria_Server.exe 4.) \. Terraria_Server.exe it ask you if you want to quite to edit the config ... yes 5.) vim server.properties press i for insert mode edit the file ctr+c to exit insert shift z, and shift z again to save and exit 6.) assuming your router is good to go just type \. Terraria_Server.exe - Tweak - my server is now at home.wookiewartribe.com -p 7777 - of course its running tdsm but TDSM DOES LINUX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 29 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2011 Kanske detta är något? Förstår dock inget som har med Linux att göra... http://www.tdsm.org/ Felet med TDSM är att det kräver mono, vilket gör att Terraria drar ungefär 150% mer RAM än normalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 29 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2011 Felet med TDSM är att det kräver mono, vilket gör att Terraria drar ungefär 150% mer RAM än normalt. Av det jag läst (och förstått) verkar Mono vara den enda lösningen för tillfället tyvärr, om man inte har Windows på serven då man kan använda de ordinarie verktygen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2011 Felet med TDSM är att det kräver mono, vilket gör att Terraria drar ungefär 150% mer RAM än normalt. Av det jag läst (och förstått) verkar Mono vara den enda lösningen för tillfället tyvärr, om man inte har Windows på serven då man kan använda de ordinarie verktygen. Kommer det gå ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 2 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2012 Kommer det gå ändå? Grymt dåligt stöd för dedikerade. Så för tillfället ser det inte bra ut. Får se om jag kan lyckas få upp en Windows-server någonstans. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 8 juli, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2012 Blev sugen på det här igen! Ingen som är manad att slänga upp en GTAsajten-server? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts