StellHell Skrivet 8 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2012 2½ vecka till löning, skattepengar inne, alla räkningar betalda och 35.000:- på kontot. Det går onekligen bra nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2012 Grattis! Det går bra nu. Fått skatteåterbäringen än? Jag fick alldeles nyss knappt 5 000 insatt. Fick 12 500, feels good man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2012 Om jag handlar med en norsk hundralapp i en butik här i sverige, får jag tillbaka växel enligt växelkursen för norsk valuta, eller får jag tillbaka som om jag hade handlat med en svensk hundralapp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kidrock Skrivet 31 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2012 Bah, om jag bara hade haft lite mer pengar på kontot så hade jag dragit ut och rest en månad :[ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 31 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2012 Om jag handlar med en norsk hundralapp i en butik här i sverige, får jag tillbaka växel enligt växelkursen för norsk valuta, eller får jag tillbaka som om jag hade handlat med en svensk hundralapp? Jag vet inte hur det verkligen ligger till, men spontant vill jag säga att det rimligaste vore om sedeln räknas om till svensk valuta och sedan får du växel på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 4 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2012 De flesta svenska butiker accepterar väl inte norska kronor som betalningsmedel i vilket fall? Det enda som brukar accepteras av en del butiker är väl euro. Vet inte hur det ligger till nära norska gränsen förståss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2012 (redigerad) Det här med skatteåterbäring... varför för man det? Är det för fribeloppet för skattefritt på runt 20 000 inte utnyttjades? Är det för att man tjänat något form av existensminimum? Är det det för att man fyllt i fel skattetabell? Gäller bara ~29% skatt om man tjänar över ett visst belopp? Jag kommer att ha tjänat ca 100 000 på mitt jobb nu i sommar innan skatt och har inte jämkat. Resten av året går jag på CSN. Vad tror ni att återbäringen kommer att bli? Redigerad 4 september, 2012 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2012 Det här med skatteåterbäring... varför för man det? Är det för fribeloppet för skattefritt på runt 20 000 inte utnyttjades? Är det för att man tjänat något form av existensminimum? Är det det för att man fyllt i fel skattetabell? Gäller bara ~29% skatt om man tjänar över ett visst belopp? Jag kommer att ha tjänat ca 100 000 på mitt jobb nu i sommar innan skatt och har inte jämkat. Resten av året går jag på CSN. Vad tror ni att återbäringen kommer att bli? Också funderat på det där. Det är väl åtminstone så att du direkt får tillbaka trettio procent av de runt 20 000 du inte borde skattat på, men resten? Jag fick tillbaka strax över 10 000, men de trettio procenten borde ju bara vara typ 7000. Var kommer resterande ifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 5 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2012 Sköter man deklarationen rätt och är i rätt skattetabell ska man ju egentligen inte få tillbaka något, den ska ju egentligen vara runt nollan, 18700 i inkomst på ett år är skattefritt. Men om du tjänat 100000 under sommaren, kommer du verkligen få fullt CSN då? Har för mig gränsen var på 58-60.000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2012 Det står ju i deklarationen all skatt man betalat under året och fått tillbaka! Finns bla jobbskatteavdrag som jag fick tillbaka det mesta av min skatt på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2012 Jag spanar hur den danska kronan står sig varje dag nu... Den har sjunkt som fan på senaste, men den har stigit lite de senaste dagarna. Det gäller att välja dagen för min löneöverföring väl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2012 Jag spanar hur den danska kronan står sig varje dag nu... Den har sjunkt som fan på senaste, men den har stigit lite de senaste dagarna. Det gäller att välja dagen för min löneöverföring väl. Jag har vaskat några tusenlappar på att jag FORTFARANDE inte fört över mina norska pengar, sen i april.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 5 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2012 Får min bonus (€1300 innan skatt) imorgon, då jag jobbat på IBM i mer än 14 månader. Nu är det fest! Jag är dock också en av de som lider av den starka kronan. Eller ja... så länge jag lever i eurozonen så är det väl chill, men jag hade ju tänkt säga upp mig vid det här laget. Får se hur det blir med den saken. Väntar nog tills euron stabiliserat sig en aning i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2012 (redigerad) Jag spanar hur den danska kronan står sig varje dag nu... Den har sjunkt som fan på senaste, men den har stigit lite de senaste dagarna. Det gäller att välja dagen för min löneöverföring väl. http://www.x-convert.com/chart/DKK-SEK Stig mer! Stig mer! STIG! Edit: Den sjönk. Redigerad 7 september, 2012 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 16 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2012 Euron har stärkts sig en del mot kronan senaste veckorna. Om euron landar över 8,85kr så för jag över hälften av vad jag sparat här till mitt svenska sparkonto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2013 Om man lägger in alla uppgifter i Swedbanks BG/PG-betalningssystem på internetbanken men inte avslutar (godkänner) transaktionen, kan man logga ut och ha den kvar tills nästa gång man loggar in? Isf, hur länge då? En dag, vecka, månad, oändligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2013 RESTSKATT 7000 SPÄNN FUCK ALL DANSKJÄVLAR 2 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2013 Haha, ajfan. Själv förväntar jag mig myyyyycket skatteåterbäring. Jinx. För övrigt anser jag att vi borde döpa om den här tråden till Tråden om cash. Mer street cred. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2013 (redigerad) För övrigt anser jag att vi borde döpa om den här tråden till Tråden om cash. Mer street cred. Håller med till 100%! up brorsan. När vi ändå snackar stålars så kan jag (ännu en gång?) beklaga mig över lyxproblemet att jag har 3000 i småmynt här hemma. Jag är för bekväm för att använda dem när jag handlar och för snål för att växla in dem med 5-15% "sorteringsavgift". Siana: Du fick inte AP för att jag är skadeglad utan för att inlägget var så roligt skrivet. Redigerad 8 mars, 2013 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2013 Siana: Du fick inte AP för att jag är skadeglad utan för att inlägget var så roligt skrivet. Lugnt. Om jag har förstått det rätt kan jag emellertid få tilbaka pengar för att jag pendlar, reseavdrag eller vad det heter, som man får vid deklarationen. Med lite tur kanske jag går jämnt ut i alla fall. Måste bara lista ut skiten. Borde typ anställa en revisor.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts