Umberto Skrivet 27 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2014 Lord, give me strength. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2014 Lord, give me strength. Minns att du kommenterade gällande detta förra året också. Det krävdes en föreläsning i finansiell planering för att jag skulle inse vad problemet är. För er som vill se bortom "staten snor mina pengar i ett år"-argumentet (som för övrigt är helt legitimt) så är det mycket enkelt förklarat såhär: Egentligen är det bättre, för din personliga ekonomi, att få betala restskatt eftersom pengar nu alltid är bättre än pengar imorgon. Ifall du betalar rätt mängd skatt, eller till och med för lite, så kommer du ha mer pengar nu. Dessa kan du fritt investera och få avkastning på nu. Betalar du för mycket i skatt så kan det kännas gött att få en återbäring till midsommar, men i själva verket hade dessa pengar varit mer värda för dig om de hade varit i din hand från början. Vet inte, detta kanske är logiskt för alla... Men själv har jag alltid tidigare varit av åsikten att återbäring är gött, lån är dåligt och att få tillbaka en hundring om två månader är värt lika mycket som att få hundringen ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 31 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2014 Betalar du för mycket i skatt så kan det kännas gött att få en återbäring till midsommar, men i själva verket hade dessa pengar varit mer värda för dig om de hade varit i din hand från början. I teorin har du helt och hållet rätt - men om jag hade fått lite mer i lön varje månad hade jag bara varit lite mer slösaktig med mina pengar. Köpt någon till öl ute för, fan, jag ligger rätt bra till finansiellt den här månaden. Tänkt efter mindre noggrant när jag planerar mina matinköp för att en hundralapp eller två hit eller dit hade inte gjort lika stor skillnad. Det hade definitivt inte varit bättre för min personliga ekonomi om jag hade haft en restskatt att betala just nu istället eftersom mina extra oskattade pengar hade varit bortbrända på trams. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2014 (redigerad) Idag gick jag och donerade benmärg. En kvarts jobb och alla mardrömshistorier jag fått höra kom på skam, det kändes knappt. 700 kronor rakt ner i fickan! De betalade till och med i cash. Redigerad 1 april, 2014 av Tweak 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2014 Idag gick jag och donerade benmärg. En kvarts jobb och alla mardrömshistorier jag fått höra kom på skam, det kändes knappt. 700 kronor rakt ner i fickan! De betalade till och med i cash. Hur fungerar proceduren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2014 Hur fungerar proceduren? Man lägger sig på en brits och får lokalbedövning i ländryggen. De borrar sig in i höftbenet och suger ut 6 cl benmärg (de tog dock mycket mer än så av mig, men det kanske har att göra med att man framför allt får ut blod som man sedan får "utvinna" benmärgen ur). Jag tror det är jävligt otäckt om man ser själva borren men allt sker ju bakom ryggen på en. Avslutningsvis stack de åt mig 700 kronor och önskade mig en trevlig dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2014 Idag gick jag och donerade benmärg. En kvarts jobb och alla mardrömshistorier jag fått höra kom på skam, det kändes knappt. 700 kronor rakt ner i fickan! De betalade till och med i cash. Man lägger sig på en brits och får lokalbedövning i ländryggen. De borrar sig in i höftbenet och suger ut 6 cl benmärg (de tog dock mycket mer än så av mig, men det kanske har att göra med att man framför allt får ut blod som man sedan får "utvinna" benmärgen ur). Jag tror det är jävligt otäckt om man ser själva borren men allt sker ju bakom ryggen på en. Avslutningsvis stack de åt mig 700 kronor och önskade mig en trevlig dag. Fortfarande osäker på huruvida detta är ett välspelat aprilskämt eller ej... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2014 Haha. Nej, det är sant. Är det så orimligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 2 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2014 Haha. Nej, det är sant. Är det så orimligt? Din beskrivning låtar ganska galghumoristisk... "De borrade lite i min rygg" och så en solglasögonsmilie på det. Fast, ja det var väl bara lite borrande i ryggen då! 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2014 Wow. Insåg nu att jag inte har använt kontanter på över en och en halv månad, och har inte haft några i plånboken på säkert två månader. (Tog ut för att betala en sak direkt) Det kontantlösa samhället kanske inte är en omöjlighet trots allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 6 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2014 Wow. Insåg nu att jag inte har använt kontanter på över en och en halv månad, och har inte haft några i plånboken på säkert två månader. (Tog ut för att betala en sak direkt) Det kontantlösa samhället kanske inte är en omöjlighet trots allt. Wat? Jag trodde du var student? I Lund är cash king. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2014 Wat? Jag trodde du var student? I Lund är cash king. Sant, det är samma här, men jag har varit löjligt dåligt aktiv inom studentlivet det senaste året. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ffffannyfae Skrivet 7 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2014 Shit, det är svårt att hålla i pengarna när finns så mycket att spendera dom på. Men försöker i alla fall lägga undan ett par tusen varje månad för att ha en buffert. Man vet aldrig vad som händer i framtiden, med jobb och annat. Hittills har det gått ganska bra och fått ihop en buffert som skulle hålla mig flytande ett tag. Det rekommenderar jag alla, det ger en trygghet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 5 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2014 (redigerad) Hello, We're writing to let you know we processed your refund of SEK0.20 for your Order 113-3539962-4525029. This refund is for the following item(s): Item: Mass Effect Trilogy - Playstation 3 Quantity: 1 ASIN: B003O6EDSM Reason for refund: Export fee reduced Here's the breakdown of your refund for this item: Import Fee Deposit Refund: SEK0.20We'll apply your refund to the following payment method(s):Visa Credit Card [expiring on 2/2015]: SEK0.20 Tack Amazon, jag behövde verkligen detta Redigerad 5 maj, 2014 av Troxie 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 5 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2014 Hello, We're writing to let you know we processed your refund of SEK0.20 for your Order 113-3539962-4525029. This refund is for the following item(s): Item: Mass Effect Trilogy - Playstation 3 Quantity: 1 ASIN: B003O6EDSM Reason for refund: Export fee reduced Here's the breakdown of your refund for this item: Import Fee Deposit Refund: SEK0.20We'll apply your refund to the following payment method(s):Visa Credit Card [expiring on 2/2015]: SEK0.20 Tack Amazon, jag behövde verkligen detta Nu ligger du bara 4228,80 kronor back! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2014 Åtta individer av arten Salmo salar kommer dyka upp i mitt bankkonto efter att ha spenderat ett halvår inne på skatteverkets kontor. Trevligt, på min ära. Dock kommer allt ätas upp i september då jag måste betala tillbaka ett helt års bostadsbidrag jag inte hade rätt till. Så länge jag klarar mig kommer jag inte bry mig nämnvärt om pengar, men det är väldigt frustrerande med ett liv där man inte inte vet om man har någon inkomst nästa månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 juni, 2014 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2014 Jag spanar hur den danska kronan står sig varje dag nu... Den har sjunkt som fan på senaste, men den har stigit lite de senaste dagarna. Det gäller att välja dagen för min löneöverföring väl. Sedan detta inlägg har den gått upp från cirka 1.1 till 1.2 - vilket förstås blir rätt mycket när man flyttar över en lön en gång i månaden. Yay, heja Danmark! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 16 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2014 (redigerad) Fick tre välbehövda tusenlappar idag. Redigerad 16 augusti, 2014 av xstreem 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2014 När man går och tror att man ska få leva hösten på brödkanter men lyckas sätta en helvetestenta och kan inkassera 13 lök från CSN... ...OCH man får fem lök i julilön, fast det kändes som att man bara hade semester. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 25 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2014 Sälja saker som man inte behöver/vill ha längre. Kan dock inte spendera pengarna på något vidare roligt då man redan har utgifter som väntar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts