VickeX Skrivet 9 november, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 november, 2011 Precis, har lite MW2 känsla men känns ändå nytt och fint! Bara jag som tycker banorna är halvtaskiga? Nejdå, banorna ÄR halvtaskiga... det är trots allt Infinity Ward vi snackar om. Nästan ingen bana har någon logik eller balans som ligger bakom layouten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 9 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2011 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2011 Lite off men skulle vilja se nytt CoD med fordon i MP läge istället för att springa runt. Har fixat Mw3 nu blir väl att testa SP läge när jag har tid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 9 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2011 (redigerad) Ligger 69:a i världen på Stay Sharp - Hinderbanan (Spec Ops) på PC! EDIT: Make that 59! EDIT2: Make that 40! EDIT3: Make that 26! Redigerad 10 november, 2011 av Flaskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Refur Skrivet 10 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2011 (redigerad) Det ÄR fortfarande fail att campa. Edit: För mycket OT. Redigerad 10 november, 2011 av Refur Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 11 november, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 november, 2011 Mina första intryck av spelet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 13 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2011 Började spela singelplayer idag och tycker det håller samma kvalité som föregående spel! Jag är nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2011 Har fått ihop en del speltimmar nu, och jag är positivt överraskad. Det som är skönast är att 100% av alla Host Migration lyckas connecta igen, hittills i alla fall. Det här var ett stort problem, främst i början, i Black Ops för oss PS3-spelare. Men IW/Sledgehammer/Raven Software verkar ha koll på det där med servrar och allt vad man nu än ska ha koll på för att få connections att vara stabila. Gameplay är också kul, gillar de nya Strike Chains. Om man har en dålig dag kan man byta till Support, som inte har lika aggresiva... Vad säger man? Belöningar? Och ändå få till ett hyfsat game. Har man en bra dag kör man självklart Assault eller Special. Älskar när man når upp till alla perks med Special. Sedan är det såklart tokbra att man nu mer får poäng mot nästa strike genom att utföra objectives. Jag har bara spelat Domination sedan jag skaffade spelet, och jävlar vad mycket mer man får kämpa för att vinna en match nu för tiden. Folk är på flaggorna som hökar precis hela tiden! Svinroligt, för det gör att matcherna blir mycket mer intensiva. Sedan är det kul med nivåer på vapnena, och inte bara köpa ihop alla tillbehör man vill ha, utan man måste verkligen använda vapnet och tjäna ihop till det. Banorna känns helt okej också, de flesta banor har fallit mig i smaken och känns riktigt roliga. Uhm, det var allt jag kunde flumma ihop just nu. Får se vad man hittar att klaga på i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 En sak som jag måste gnälla om är spelet spawningsystem... Det är helt värdelöst, jag har ett ex-antal spawnat precis i en grupp av fiender, jag har för många gånger dött P.G.A att jag spawnar i en persons skottlinje. Man följer inget mönster och du kommer bara någonstans på banan typ som om spelet säger "Du fick spawna, var nöjd med det!", det kunde ha varit bättre men annars är det ett bra spel som jag rekommenderar till alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 En sak som jag måste gnälla om är spelet spawningsystem... Det är helt värdelöst, jag har ett ex-antal spawnat precis i en grupp av fiender, jag har för många gånger dött P.G.A att jag spawnar i en persons skottlinje. Man följer inget mönster och du kommer bara någonstans på banan typ som om spelet säger "Du fick spawna, var nöjd med det!", det kunde ha varit bättre men annars är det ett bra spel som jag rekommenderar till alla! Har varit så i alla COD spel, utvecklarna vet mycket väl om detta men låter det vara en del av spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 Det är just därför även jag inte spelar CoD att man spawnar alltid vid fienderna man hinner inte med att bli spawnad springar 3sec så är det en jävel bakom eller framför. Därför tycker jag att BF3 har bättre system så dem kanske skulle lära sig av Dice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 (redigerad) Det är just därför även jag inte spelar CoD att man spawnar alltid vid fienderna man hinner inte med att bli spawnad springar 3sec så är det en jävel bakom eller framför. Därför tycker jag att BF3 har bättre system så dem kanske skulle lära sig av Dice. Både COD och BF har det problemet. I COD så uppkommer problemet mest i de modes som inte är objective-baserade (Förutom demolition där halva idén går ut på att spawntrap:a). Då spawnpoints finns överallt på banan och inte vid ett/två fixerade ställen. Om Fi då är utspridd så finns det oftast ingenstans att spawna en gubbe där man är helt fri från Fi. Det beror ju såklart mycket på att banorna i COD är rätt små också, så det är stor risk att Fi alltid finns i närheten. I BF så fanns problemet när man spelade Squad Deathmatch (Obs, vet inte om det gäller för BF3 då jag inte spelat något DM där än!) och det beror på samma sak. I deathmatch så är banorna mycket mindre än vad de är i Rush och Conquest. Det tillsammans med att spawnpoints är utspridda över hela banan gör att man löper mycket större risk att spawna nära Fi. Jag har blivit tokigt arg många gånger, både i COD och BF, på grund av att man spawnas nära Fi och blir skjuten direkt. Men det är en risk man tar när man spelar game modes med slumpmässiga spawnpoints + små banor. Redigerad 14 november, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 Hm underligt för när jag kör Team deathmatch om vi säger att alla fiender under matchen är på andra sidan av mappen så spawnas dem där och mitt lag på andra sidan. Sedan om mitt lag springer över till den sidan dem är på och börjar panga och döda dem där så byts spawnpointen för fienderna där vi hade och vi får deras spawnpoint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 Hm underligt för när jag kör Team deathmatch om vi säger att alla fiender under matchen är på andra sidan av mappen så spawnas dem där och mitt lag på andra sidan. Sedan om mitt lag springer över till den sidan dem är på och börjar panga och döda dem där så byts spawnpointen för fienderna där vi hade och vi får deras spawnpoint. Ja, det är så det ska fungera. Men om du och/eller några till bryter er in och pushar bort Fis spawnpoint medan dina andra lagkamrater fortfarande hänger kvar i mitten av banan, eller i er spawnpoint. Då finns det helt plötsligt ingenstans att spawna de döda utan att riskera att han hamnar nära er. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 Ja, det är så det ska fungera. Men om du och/eller några till bryter er in och pushar bort Fis spawnpoint medan dina andra lagkamrater fortfarande hänger kvar i mitten av banan, eller i er spawnpoint. Då finns det helt plötsligt ingenstans att spawna de döda utan att riskera att han hamnar nära er. Ah då förstår jag nu hur du menar. Ja det har ju även hänt i BF när några av oss är kvar vid våran spawnpoint och en del är vid fiendens spawnpoint ja då blir det som du sa att man kan hamna vart som helst på mappen men det är sällan det har hänt för mig iallafall. ---- Hur är Mw3 MP läget jämfört med MW2 och Black ops? Får se som sagt om jag tänker inhandla detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 Ah då förstår jag nu hur du menar. Ja det har ju även hänt i BF när några av oss är kvar vid våran spawnpoint och en del är vid fiendens spawnpoint ja då blir det som du sa att man kan hamna vart som helst på mappen men det är sällan det har hänt för mig iallafall. ---- Hur är Mw3 MP läget jämfört med MW2 och Black ops? Får se som sagt om jag tänker inhandla detta. På PC är det väldigt snabbt tempo. Jag tycker det är roligare än både Black Ops och MW2. De har fixat all bullshit från MW2 (Commando, OMA Danger Close Noobtubes osv) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 (redigerad) Det är mycket högre intensitet än vad det var i åtminstone Black Ops, WaW och COD4 som är de enda spelen jag spelat MP på. Sedan som Flaskan säger så har alla irriterande saker åtgärdats, och knivens vanliga lunge verkar inte vara telepatisk så som den var i Black Ops lite nu och då. Den enda buggen jag stött på hittills är att Predator Missile ibland blir okontrollerbar, fast jag har inte hunnit spela så otroligt mycket än. Edit: Är det förresten någon annan än jag som inte längre kommer in på COD Elite? Jag kunde komma in utan problem innan MW3 släpptes, strax efter MW3s release så kunde jag surfa runt men det gick långsamt, och ibland laddade inte bakgrunden. Men nu kommer jag inte in alls. För sidan där man kan se sin statistik samt vilka vapen man använt och sina klasser och så vidare är väl gratis? Redigerad 14 november, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 Det är mycket högre intensitet än vad det var i åtminstone Black Ops, WaW och COD4 som är de enda spelen jag spelat MP på. Sedan som Flaskan säger så har alla irriterande saker åtgärdats, och knivens vanliga lunge verkar inte vara telepatisk så som den var i Black Ops lite nu och då. Den enda buggen jag stött på hittills är att Predator Missile ibland blir okontrollerbar, fast jag har inte hunnit spela så otroligt mycket än. Att preden ibland typ dras mot en speciell riktning och man måste dra emot som Kenneth för att träffa det man vill? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 Att preden ibland typ dras mot en speciell riktning och man måste dra emot som Kenneth för att träffa det man vill? Ja, det känns som den lever ett eget liv. Är det förresten någon annan än jag som inte längre kommer in på COD Elite? Jag kunde komma in utan problem innan MW3 släpptes, strax efter MW3s release så kunde jag surfa runt men det gick långsamt, och ibland laddade inte bakgrunden. Men nu kommer jag inte in alls. För sidan där man kan se sin statistik samt vilka vapen man använt och sina klasser och så vidare är väl gratis? Konsolapplikationen har jag heller aldrig lyckats komma in på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 15 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2011 Det är just därför även jag inte spelar CoD att man spawnar alltid vid fienderna man hinner inte med att bli spawnad springar 3sec så är det en jävel bakom eller framför. Därför tycker jag att BF3 har bättre system så dem kanske skulle lära sig av Dice. Gillar inte MW3 särskilt mycket men att säga att BF3 har ett "bra" spawnsystem är bullshit. I både Conquest och Rush kan man spawna precis bakom ryggen på en fiende likväl som med ryggen vänd mot denne. Det är extremt frustrerande och någonting de måste fixa snarast. Tidigare BF har jag inte haft liknande problem med. Jag kan inte tala för DM, för det spelar jag inte. Men det bör inte vara svårt att få till ett okej spawnsystem med stora BF-kartor där laget spawnar på varsin sida.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.