Kebab Skrivet 13 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2011 Vilka appar är ett måste i min nya telefon? Söker både användbara som onödiga/roliga appar. Spel också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2011 Installerade idag och... +like! Synkar bra med datorn, väldigt användbart när man vill föra över en anteckning, länk, bild eller whatever till datorn :3 Eller tvärt om, för den delen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 13 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2011 Installerade idag och... +like! Synkar bra med datorn, väldigt användbart när man vill föra över en anteckning, länk, bild eller whatever till datorn :3 Eller tvärt om, för den delen! Kan inte kolla på videon atm, och vet att appen finns till iPhone också. Är det lite som Dropbox ungefär? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2011 Kan inte kolla på videon atm, och vet att appen finns till iPhone också. Är det lite som Dropbox ungefär? Eeheeeh.. Dropbox med anteckningar i guess ;> Man kan skapa anteckningar (med eller utan text) som innehåller bilder/ljud/pdf/ink(?) som synkas mot nätet. Max 60mb per månad och 25mb per note för gratisversionen, 1gb/50mb i betalversionen (290kr per år). Betalversionen tillåter även vilken filtyp som helst, men jag nöjjer mig med gratisversionen då jag mest överför text/länkar och nån bild. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2011 Jag vill slå ett slag för SwiftKey. Helt klart det smidigaste sättet att skriva på! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 24 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2011 Den här såg du säkert i spelforumet, som jag varit med och utvecklat själv. Den har dock uppdaterats mycket sedan dess, och vi jobbar just nu med att få in globala highscores och vettiga poänger i övningarna. Vi är på ganska god väg med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2011 Advanced task killer, supersmidigt och håller telefonen i toptrimm. Såg att romgripper är helt värdelöst nu, men dom hade roms till alla sorters emulatorer. Angrybirds hör ju bara till om man har en androidlur. *Edit* Handscent sms, så mycket bättre än orginal sms appen. Mycket som kan ställas in där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 24 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2011 Jag som smsar en hel del tycker att blandningen mellan Handscent sms och SwiftKey är riktigt najs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 24 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2011 GO SMS Pro leker stjärten av Handcent alla dagar i veckan. GO Launcher är också riktigt najs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2011 Gillar inte någon go Chat app. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 24 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2011 Launcher Pro är förresten bra också, fast om man har HTC Sense kan man sakna vissa widgetar och sådär.. Om man gillar Sudoku kan man tanka Super Sudoku som är ett riktigt nice tidsfördriv IMO. Och just det! Om du har mycket surf så är Wordfeud galet kul! Man spelar mot folk över internet, och man kan ha hur många matcher man vill igång samtidigt. När motspelaren har gjort sitt drag får man en notifikation, förutsatt att man är online förstås. Under den senaste Stockholmsresan med klassen körde jag och två polare slut på batterierna med nästan enbart Wordfeud och satt och laddade mobilerna medan vi spelade på restauranger, på pauserna i operan osv. Det bör i alla fall testas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 24 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2011 Dra hem Choice of the Dragon Riktigt nice textbaserat spel faktiskt. Har spelat igenom det tre gånger snart och gillar mångfalden. Det är relativt kort och baserat på flervalsfrågor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 30 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2011 (redigerad) Tänkte tipsa om Amazon's egna appstore, där man bland annat kan köpa Plants vs. Zombies. De ger även bort en app/spel gratis varje dag. Edit: Fast funkar tydligen inte i Sverige. Jävla Amazon! Redigerad 30 juni, 2011 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 9 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2011 (redigerad) Kan kanske tipsa om widgeten 3G Watchdog. Håller koll på hur mycket internet du har använt sedan en given tidpunkt. Har man t.ex. ett abonnemang som tillåter en viss datamängd under en viss tid kan man skriva in hur mycket man får använda, och under vilken tidsperiod (X Byte per månad/dag/vecka), så visar den hur stor del av detta man använt. Ganska användbart tycker jag. Redigerad 9 juli, 2011 av Bebben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2011 Unified Remote Tokskönt om man har ett fint ljudsystem och en lite större skärm till datorn, bara att sätta sig i en bekväm stol med fötterna på bordet göra det där som inte kräver några avancerade kortkommandon eller jätteprecision med musen. Appen erbjuder tangentbord, touchpad (superskönt), skräddarsydda funktioner för VLC, Spotify mm. Funkar över Wifi och blåtand. Har man en htpc så är denna appen säkerligen det bästa man kan få tag på, om man nu inte köper ett sånt där smidigt bluetooth tangentbord med inbyggd touchpad. Perfekt helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2011 (redigerad) Här bumpas det hej vilt nu när jag skaffat Android. Unified Remote Tokskönt om man har ett fint ljudsystem och en lite större skärm till datorn, bara att sätta sig i en bekväm stol med fötterna på bordet göra det där som inte kräver några avancerade kortkommandon eller jätteprecision med musen. Appen erbjuder tangentbord, touchpad (superskönt), skräddarsydda funktioner för VLC, Spotify mm. Funkar över Wifi och blåtand. Har man en htpc så är denna appen säkerligen det bästa man kan få tag på, om man nu inte köper ett sånt där smidigt bluetooth tangentbord med inbyggd touchpad. Perfekt helt enkelt. Tack för tipset! Jag tänkte skaffa Mobile Mouse, men det här verkar aningen simplare och enklare att sätta sig in i. Kommer förmodligen testa båda när jag får tid och lust, och kan vid intresse återkomma och ge apparna en heads up-bedömning. Den här appen verkar häftig, undrar bara om den kan få en löprunda att bli roligare? http://www.kickstarter.com/projects/sixtostart/zombies-run-a-running-game-and-audio-adventure-for Den släpps inte förrän Q1 2012, så man kan inte ladda hem den än. Men jag kommer nog helt klart testa den när den är färdig. Redigerad 30 oktober, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 31 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2011 (redigerad) Här bumpas det hej vilt nu när jag skaffat Android. Tack för tipset! Jag tänkte skaffa Mobile Mouse, men det här verkar aningen simplare och enklare att sätta sig in i. Kommer förmodligen testa båda när jag får tid och lust, och kan vid intresse återkomma och ge apparna en heads up-bedömning. Den här appen verkar häftig, undrar bara om den kan få en löprunda att bli roligare? http://www.kickstart...o-adventure-for Den släpps inte förrän Q1 2012, så man kan inte ladda hem den än. Men jag kommer nog helt klart testa den när den är färdig. Tack för tipset. Verkar helt klart intressant! Edit: Föresten så är det trist att den här tråden är så död.. Redigerad 31 oktober, 2011 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2012 Ett litet tips: Tanka spelet Little Empire! Det är ett spel där man bygger upp en liten by, samlar på sig resurser och bygger sig en armé med resurserna. Man har även en hero, som man får välja i början, som man levlar upp i takt med att man vinner strider. Tänk er Age of Empires fast lite långsammare och med en hero. Det är sjukt beroendeframkallande, och det är förvånansvärt tillfredsställande när man vinner mot någons armé i arenan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2012 (redigerad) Några favvoappar: Opera Mobile Webbläsare med betydligt bättre flyt än standard. I alla fall på min HTC Desire HD. Urban Dictionary Widget Trogen vän på förstaskärmen, randomiserar ett UD-ord med jämna mellanrum (eller direkt om man klickar) Feedly En blogg i appform kan man säga, diverse heta ämnen inom teknik, design med mera. Mycket snygg app. Talk Chatta med gmailchatten. Oerhört smidigt. /b/tard Visar trådar från random på 4chan. Bra tidsfördriv. Välskriven app. Dropbox Bästa sättet att dela bilder och filmer man tar i telefonen till datorn/molnet. Swedbank Om man nu har den banken. För över pengar mellan mina konton och kollar saldo. Fungerar bra. Redigerad 27 januari, 2012 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 25 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2012 Hej. Jag har skaffat en HTC sensation. Jag requestar appar, både nödvändiga och onödiga. :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts