Umberto Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 (redigerad) Najs eller bajs är tillbaka efter ett längre uppehåll. Eftersom inkommande vecka är "ESC-veckan" handlar det denna gång om: EUROVISION SONG CONTEST Glitter, glamour, skumma scenkläder, bedrövlig engelska och låtar som skulle göra Rebecka Black stolt - mina damer och herrar, jag ger er Eurovision Song Contest! En populär musiktävling som arrangerats i snart 60 år och som bara fortsätter att växa och locka miljonpublik. I vissa länder, däribland Sverige, tar man tävlingen på mycket stort allvar. Halva vinterhalvåret ägnas åt att hitta ett bidrag värdigt att representera nationen. Media trissar upp förväntningarna - "i år är det Sveriges tur att vinna", "ESC-expert tror på svensk seger", "Carola räknar med topplacering"... Men sedan blir man varje vår förbannad när Sverige bara kommer femtonde och då kräver man att landet ska lämna tävlingen, de där öststaterna röstar ju ändå bara på varandra! Fusk! Bojkott! Nästa år bänkar man sig givetvis glatt vid tv:n igen. Ja, ESC är en tävling som väcker känslor. Är det rentav en tävling som förenar kontinenten och sammanbinder de europeiska kulturtraditionerna? Är det god underhållning eller odugligt trams? Och kan man tävla i musik? Eurovision Song Contest: Najs eller bajs? Du måste välja. RESULTAT: EUROVISION SONG CONTEST ÄR BAJS! (81,4%) Redigerad 17 maj, 2011 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Det är riktigt bajsigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Bajs. Ge mig ESC som det var på 80-talet. http://www.youtube.com/watch?v=aWABTlBqKZk Eller ännu hellre: SMASK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Inkluderat på min lista över tv-sändningar som bör bombas (tillsammans med Melodifestivalen, Talang, Idol och några till). POO. Inte kollat på skiten sen jag var 8. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Bajs bajs bajs, så mycket bajs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Eurovision var bra när det var SCHLAGER. Det här är låtar som faktiskt fortfarande är jävligt bra: Nuförtiden finns inte den musikkulturen kvar, allra minst i ESC där den borde vara som starkast. Jag säger bajs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Bajs. Fast jag tror ärligt att om alla länder hade skickat bättre bidrag så hade det kunnat bli helt okej intressant att följa. Sverige har ju massvis av toppenmusik att erbjuda, så om vi hade slutat sända in en massa schlagertanter och idoldeltagare år efter år hade det kunnat bli något. Och det gäller ju självklart alla andra länder som är med också! Denna var dock rätt svängig och går nästan att rejva till: Afrika paprika really does it! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 (redigerad) Det är ren skit. För det första handlar detta mer om internationella relationer än musik. Grannländer röstar på varandra, oavsett om låten är bra eller ej. För det andra verkar Melo i Sverige gått och blivit en skönhetstävling. "Vi skickar sexiga Saade till finalen, trots att låten är billig och hjärndöd" För det tredje är det patetiskt att se öststatare hoppa omkring i foliedräkter och spela konstig dunka-dunka musik. Det är inte roligt. Någon enstaka låt av kvalité dyker upp då och då, men körs snabbt över av massproducerat eurodisco. Vote: Bajs! Redigerad 8 maj, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Najs! Jag hatar programmet, men jag hatar det så mycket att jag älskar det. Det är ett program som man inte gillar, men som man ändå tittar på med kamraterna och fascineras över dålig musik, bra musik, konstiga scenkläder, snygga presentatörer, döda pausnummer, coola pausnummer och ett trevligt slut. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Tycker det har blivit en jävla cirkus, vote bajs! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Det blir finns värre saker på TV och jag gillar idéen. Najs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Eftersom jag inte är musikintresserad så bryr jag mig inte om det och röstade på bajs för att det var närmast "jag bryr mig inte" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Najs! Jag hatar programmet, men jag hatar det så mycket att jag älskar det. Det är ett program som man inte gillar, men som man ändå tittar på med kamraterna och fascineras över dålig musik, bra musik, konstiga scenkläder, snygga presentatörer, döda pausnummer, coola pausnummer och ett trevligt slut. /agree Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Det var definitivt mycket bättre förr. Nu är det bläh... bajs! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Var bra när man var tvungen att sjunga på sitt eget språk. Nu suger det fett. Bara eng. och skitförvirrande 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 (redigerad) BAJS BAJS BAJS BAJSSSSSSSSSSS! Lägg ner skiten! Redigerad 8 maj, 2011 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Bajs till tusen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Bajs, även om det är jävligt nära att vara Najs, jag menar... vart annars kan man få se en grupp som heter Christos Mylordos live!? :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 9 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2011 Svenska Melodifestivalen har jag typ gett upp eftersom jag inte orkar med all dussinmusik utspridd på så många deltävlingar. Minska ner lite på spektaklet så man orkar hänga med. Och jag gillar inte Sveriges tjatiga vinnarlåt. Eurovision Song Contest har jag nog alltid kollat på, musikaliskt kanske jag brukar tycka om 1-4 låtar i tävlingen. Och ändå sitter jag och kollar, kanske främst av gammal traditions skull. Alltid lika spännande att se om den grekiska gubben som presenterar deras röster (och alltid verkar ha gjort det?) kommer vara med i år igen. Så jag får väl skriva som Eudoros fast tvärtom, "najs, även om det är väldigt nära att vara bajs". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2011 RESULTAT: EUROVISION SONG CONTEST ÄR BAJS! (81,4%) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts