Kiedis Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Har precis börjat kolla på Californication Handlar om Hank som är författare, han flyttade från New York till Los Angeles med sin fru och sin dotter, hans fru var otrogen mot honom, dom gör slut och hon ska nu gifta om sig, han blir alkholist och beroende av sex, Sen tappar han lusten att skriva nya böcker. Har bara sett piloten än så länge, men jag kommer lätt följa serien, skön stämning i serien, lite Weeds stuk över serien och det är samma bolag och personer som gör serien. David Duchovony från Arkiv-X spelar Hank. http://www.sho.com/site/californication/home.do Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 4 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2008 Sprang på första avsnittet av Californication på joox av en slump och glodde på med en polare. Och fy fan vad jag älskar den serien kom jag på! Ska se om den för tredje gången Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Börjat se Californication nu sen alla mina vänner tjatat i några veckor. Älskar det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Börjat se Californication nu sen alla mina vänner tjatat i några veckor. Älskar det! Samma här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Nyss kollat klart dem tre avsnitt som kommit på sesong 2 av Californication... så uerhört meningslös men bra serie. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Californication Gör er alla en tjänst och börja kolla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Ja, Californication! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Ja! Jag har hört att Californication ska vara bra, men hade helt glömt bort det. Tack för påminnelsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Jag snappade upp tipset om Californication, hade lite tid över och kollade igenom första säsongen. Måste säga att den är riktigt underhållande, och känns unik. Det är tydligt att det är Hollywood som står bakom det, på gott och ont; jag gillar Entourage men alla heta modelltjejer som vill ha sex m.m. är lite klyschigt. Jag uppskattar den intellektuella dimensionen dock och jag kan mer sympatisera med Hank som person än Vinnie, om man nu ska jämföra det med Entourage. Jag tycker att de kunde vågat lite mer med serien även om den redan är ganska banbrytande. Jag störde mig på att Hank lät Billys dotter stjäla hans verk så jag kollade igenom de sista tre avsnitten bara för att se honom läxa upp henne som han definitivt hade förmåga att göra men så rann det bara ut i sanden. Finns ett stort antal citat från huvudpersonen som fick mig att garva ordentligt! Ser fram emot andra säsongen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Jag snappade upp tipset om Californication, hade lite tid över och kollade igenom första säsongen. Måste säga att den är riktigt underhållande, och känns unik. Det är tydligt att det är Hollywood som står bakom det, på gott och ont; jag gillar Entourage men alla heta modelltjejer som vill ha sex m.m. är lite klyschigt. Jag uppskattar den intellektuella dimensionen dock och jag kan mer sympatisera med Hank som person än Vinnie, om man nu ska jämföra det med Entourage. Jag tycker att de kunde vågat lite mer med serien även om den redan är ganska banbrytande. Jag störde mig på att Hank lät Billys dotter stjäla hans verk så jag kollade igenom de sista tre avsnitten bara för att se honom läxa upp henne som han definitivt hade förmåga att göra men så rann det bara ut i sanden. Finns ett stort antal citat från huvudpersonen som fick mig att garva ordentligt! Ser fram emot andra säsongen. Förhoppningsvis så löser det sig i S03. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2009 Hurra! Nya avsnitt av Californication, riktigt bra var de också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 17 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2009 (redigerad) Nu säger mina kompisar att Californiacation är bättre än Entourage. Är det någon som kan bekräfta detta? FEEEEEEEEEEEEEEEL! .... dock så var senaste avsnittet av Californication riktigt roligt! Redigerad 17 november, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2009 Nu säger mina kompisar att Californiacation är bättre än Entourage. Är det någon som kan bekräfta detta? Fel, men Californication är också väldigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2009 FEEEEEEEEEEEEEEEL! .... dock så var senaste avsnittet av Californication riktigt roligt! Fel, men Californication är också väldigt bra. Jag tänkte väl det! Men jag funderar på att se den serien också om jag får tid, har sett de tre första avsnitten och det verkade trevligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2009 Nu säger mina kompisar att Californiacation är bättre än Entourage. Är det någon som kan bekräfta detta? Första och andra säsongen av Californication är lika bra som Entourage. Tredje säsongen som visas nu är rätt kass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 18 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2009 Första och andra säsongen av Californication är lika bra som Entourage. Tredje säsongen som visas nu är rätt kass. Kass vette fan, mindre bra, eller den sämsta än så länge men helt kass tycker jag inte att den är, Runkles story är dock lite seg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2009 Jag har såg halva säsong ett av Californication, men fastnade inte alls. Han bara ligger runt och är oglamourös och får trubbel hela tiden. Tråkserie. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2009 Jag har såg halva säsong ett av Californication, men fastnade inte alls. Han bara ligger runt och är oglamourös och får trubbel hela tiden. Tråkserie. Han är beyond LA-glamorous och det är det som är najs! Om Entourage är Stureplan så är han Berlin... Skärp dig Kebab! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 Tittade klart på säsong 1 av Californication idag. Varför har jag trott att det här är en dålig serie? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 5 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2010 Tittade klart på säsong 1 av Californication idag. Varför har jag trott att det här är en dålig serie? Jag tänkte samma sak. Ett avsnitt senare och jag var helt besatt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts