Hultenius Skrivet 1 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2011 Kära medlemmar och gäster, Inom några dagar kommer GTAsajtens Forum att flyttas över till en så kallad VPS då vi behöver "anpassa kostymen" efter verkligheten. Att ha en egen server till forumet är nämligen lite overkill i dagsläget och kostar onödigt mycket pengar. Med en VPS får vi lite sämre prestanda, men till ett betydligt bättre pris. Skulle forumet växa framöver finns det också goda möjligheter att skala upp resurserna. Med lite tur kanske forumet till och med upplevs aningen snabbare i och med att VPS:en finns placerad i Sverige (= kortare "latenser" = snabbare nedladdning av småfiler). Vi får se. Problemet ligger snarare i lägre kapacitet (”max antal besökare”). Jag återkommer med datum och tidpunkt för flytten. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 1 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2011 (redigerad) Huvudsaken är att forumet fortsätter leva. Sen om prestandan blir sämre spelar mindre roll. Edit: Under vilka timmar kommer forumet ligga nere? (jag antar att det kommer göra det) Redigerad 1 maj, 2011 av Renard 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 1 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2011 Edit: Under vilka timmar kommer forumet ligga nere? (jag antar att det kommer göra det) Som sagt, återkommer om tid och datum. Men förmodligen under sämsta möjliga tid, dvs. på kvällen när så många som möjligt är aktiva Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 1 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2011 Som sagt, återkommer om tid och datum. Men förmodligen under sämsta möjliga tid, dvs. på kvällen när så många som möjligt är aktiva Murphys lag säger att det klart och tydligt kommer bli kring den tiden och det kommer bli lite försenat att starta upp den igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 1 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2011 Forumet kommer att flyttas till VPS:en imorgon (2/6). Lasset går kl. 12:00 och pågår ett godtyckligt antal timmar. Under tiden kommer forumet vara otillgängligt. Vädret sägs vara på vår sida, så jag rekommenderar alla att gå ut och leka istället! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Weeh :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Tiden är fuckad! Ja.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Tiden är fuckad! Ja.. Och allting går väldigt långsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 När jag klickar på notifikationsfliken så kommer jag till en notifikationssida istället för att få ned fliken. I och med att man inte får ned fliken så försvinner aldrig ettan, om man inte klickar sig runt ett tag och lyckas få fram notifikationstexten. Jag ser inga smileys i smileyrutan till höger nu när jag skriver posten heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 (redigerad) Kan inte minimera forum-delar, inget händer :/ Skriver man ett Snabbinlägg och trycker nånstans utanför skriv-fältet (för att t.ex. lägga till en smilie eller bild) och sen markerar skriv-fältet igen så försvinner det man skrev Går inte att skriva statusmedelanden eller kommentera dem. Verkar inte som min visningsbild i status-boxen syns? Klickar man på den dyker den upp Redigerad 2 juni, 2011 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 2 juni, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Flytten är genomförd. Glöm inte att rapportera fel om ni hittar några. Jag är ganska säker på att de finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Flytten är genomförd. Glöm inte att rapportera fel om ni hittar några. Jag är ganska säker på att de finns. Tiden är fuckad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Filtreringsrutan längst ned i en tråd brukar man kunna dölja och göra mindre, men det går inte nu. Jag kan heller inte klicka på ett inlägg och se vilka som har plussat det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Forumet är segt som helvete. Går knappt att posta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Smileysarna funkar inte. Inte i FF i alla fall. Klickar man på gubben kommer inte listan fram Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 (redigerad) tycker forumet är lika snabbt som det alltid varit? enda som inte funkar är som alla andra sagt smilesarna Edit: tycker det kanske är lite snabbare till och med Redigerad 2 juni, 2011 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Trycker man på "till toppen av sidan" kommer man till forumets startsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Går inte att se kommentarer på statusuppdateringar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 Man kan inte minimera senaste trådar på framsidan Markerar man utanför denna boxen man skriver i och tillbaka försvinner all text.......... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2011 tycker forumet är lika snabbt som det alltid varit? enda som inte funkar är som alla andra sagt smilesarna Edit: tycker det kanske är lite snabbare till och med Laddningstiderna är det då verkligen inget fel på. ... resterande saker funkar däremot lite sisådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts