Saleen Skrivet 29 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 Satt och funderade på om albumomslag har någon påverkan när det kommer till helhetsintrycket utav ett album/EP. Vad tycker ni? Finns det några album ni knappt kan plocka fram utan att ni blir förbannade över hur ett band kunde förstöra sina image med ett sådant omslag? Eller tvärtom, finns det album ni bara har för att ni tycker omslaget är snyggt trots att musiken bara är "okej"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 29 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 Till höger är framsidan, till vänster är baksidan. Underbar skiva, underbart omslag. Enligt mig så är detta den bästa skivan i världshistorien! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 Riddim Driven: Doctor's Darling: http://cdn.7static.com/static/img/sleeveart/00/001/858/0000185847_350.jpg Anledningen till att jag har den skivan är på grund av fodralet. Visst, det finns några bra låtar på den, men jag hade nog aldrig köpt den om inte fodralet sett så härligt ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 Die Ärztes skiva "Jazz ist anders" är en grym doktor kosmos-aktig skiva som gör en massa bra samhällsobservationer men omslaget.. ? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 29 april, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 Jag tycker att Kent har haft en del intressanta och snygga omslag; TTS, V&A, Röd - Men vad fan tänkte dem när de släppte En Plats i Solen? "Summer Trance Collection 2004"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 29 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 The Clash - London Calling är en klassiker. Bästa fotot ur musikhistorien. http://musosguide.com/public_html/musos.wp/wp-content/uploads/2009/08/stone_roses.jpg The Stone Roses är en annan klassiker, målat av gitarristen John Squire. Pollock-inspirerat och gillar referenserna till majrevolten. Älskar Neutral Milk Hotels också. Iih, fan va tråkigt med de mest kända. Kommer mer sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 Irrelevant. Visst är ett snyggt omslag en bonus, men ska absolut inte ställa sig i vägen för musiken som är en ljudupplevelse. Och jag tror tyvärr att folks musiksmak skulle se mycket annorlunda ut om de varken fick se omslag eller bilder på bandet innan de fick höra dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 (redigerad) Om ett albumomslag säger mycket om ett band, så säger Dawn Of The Black Hearts allt om Mayhem. Metalband kan tävla i brutalitet hur mycket de vill, och Cannibal Corpse kan fantisera ihop hur många människoätande lik de vill, men brutalare än det här kommer ett metalalbumomslag aldrig bli. Ja, det är inte något påhitt. Det är bandets sångare Dead (Per Yngve Ohlin) som ligger död på albumomslaget, med huvudet sönderskjutet efter att ha begått självmord. Bandets gitarrist hittade honom i sin stuga, tog bilder, och det sägs att han även tog delar av Dead's kranium och gjorde halsband av. Så nu varnar jag. Klicka inte på länken här nedanför om du är känslig! Bild på Dawn Of The Black Hearts Det här är inte "true black metal" enligt mig. Bara galenskaper. Redigerad 29 april, 2011 av Renard 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 29 april, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 Bild Länka inte bilden direkt i tråden! Din varning + en klickbar URL borde göra susen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 29 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 Harvest med Neil Young är ett sjukt bra album men omslaget är intetsägande. http://drstoopid.haxalot.com/screenshots/harvest(2).jpg Samma sak med Sonic Youths "Daydream Nation" http://drstoopid.haxalot.com/screenshots/daydream(2).jpg ------- You've come a long way baby med Fatboy Slim är ett album vars omslag förtjänar mer cred än det får, för det gör verkligen albumet dubbelt så bra (och då var det bra från början) http://drstoopid.haxalot.com/screenshots/YouveComeALongWayBaby2(2).jpg 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 (redigerad) Länka inte bilden direkt i tråden! Din varning + en klickbar URL borde göra susen! Du har rätt! Jag fixade till det Redigerad 29 april, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 29 april, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 (redigerad) Finns det några typer av motiv som inte funkar inom någon speciell genre? Fotografiet Bloc Party har till 'A Weekend in the City' är taget utav samma fotograf som plåtat omslag till The Streets senaste album 'Computer and Blues'. Jag älskar båda - men skulle inte kunna enkelt överväga att Computer and Blues-fotografiet var till ett hiphop-album. edit: iof skulle jag inte kunna gissa att bloc partys är till ett indie/alternative rockband såå.. ^^ Redigerad 29 april, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 30 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2011 Älskar album som är ritade i denna stilen! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 1 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2011 Sleep's Holy Mountain har det snyggaste omslaget jag kan komma att tänka på, tack vare detaljrikedomen. Där finns så mycket att upptäcka på omslaget, bara man orkar kolla. Skivan är sjukt bra också. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2011 Tycker ofta stilen på reggaeplattor är snygg som fan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2011 För de som vill se fula/roliga skivomslag kan jag varmt rekommendera denna blogg: http://katastrofalaomslag.blogspot.com/ Ett stort antal dansbandsomslag från 1970-talet och annat smått och gått som verkligen får en att undra hur de tänkte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 1 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2011 För de som vill se fula/roliga skivomslag kan jag varmt rekommendera denna blogg: http://katastrofalaomslag.blogspot.com/ Ett stort antal dansbandsomslag från 1970-talet och annat smått och gått som verkligen får en att undra hur de tänkte... Den där bloggen älskar jag! Kommentarerna är guld där, verkligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 1 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2011 Det här är coolhet i sin renaste form: Så ball! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2011 (redigerad) Fränt omslag till ett rätt skönt album. The Beast Cures The Lover är väl skönaste spåret. Redigerad 3 oktober, 2011 av Lajnux 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts