Henkibojj Skrivet 14 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2011 Ja, ni läste rätt siffra! Det är tvåan jag pratar om. Jag köpte nyligen GTA Vice City Stories till PS2 fastän jag spelat det ett flertal gånger till PSP. Det kändes väldigt spännande och annorlunda att prova på den "mellangenerationen" av spel jag aldrig provade, nämligen PS2. När jag var liten spelade jag mycket ur SNES-eran, även om allt var PC-portningar. Därefter kom de modernare PC-spelen såsom Unreal Tournament och Half-Life 1. Efter det hoppade jag in i nästa generations spelande, nämligen PSP, men tappade bort hela PS2-eran (dvs, de spel som inte också släpptes till PC). Nu är man fullt upptagen med PS3 och full-HD med mycket snack om vilka multiplayerfunktioner som finns och huruvida grafiken överglänser Crysis eller inte. Jag känner att jag saknar en hel generation av spel jag fortfarande tror jag kan tycka är roliga, så till saken: Vilka är och var Playstation 2:s bästa, definierande spel? Vilka får man inte ha missat? Vilka är floppar? Vilka är Must-Haves i ens spelsamling om man är eller ska börja bli en PS2-lirare? Jag har för avsikt att skaffa så gott som hela GTA-serien till att börja med. Vad finns det mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2011 Max Payne skulle jag köpa om jag var du. Filmiskt/serietidnings äventyr i ett mörkt New York. Helt magnifikt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2011 (redigerad) Ja, ni läste rätt siffra! Det är tvåan jag pratar om. Jag köpte nyligen GTA Vice City Stories till PS2 fastän jag spelat det ett flertal gånger till PSP. Det kändes väldigt spännande och annorlunda att prova på den "mellangenerationen" av spel jag aldrig provade, nämligen PS2. När jag var liten spelade jag mycket ur SNES-eran, även om allt var PC-portningar. Därefter kom de modernare PC-spelen såsom Unreal Tournament och Half-Life 1. Efter det hoppade jag in i nästa generations spelande, nämligen PSP, men tappade bort hela PS2-eran (dvs, de spel som inte också släpptes till PC). Nu är man fullt upptagen med PS3 och full-HD med mycket snack om vilka multiplayerfunktioner som finns och huruvida grafiken överglänser Crysis eller inte. Jag känner att jag saknar en hel generation av spel jag fortfarande tror jag kan tycka är roliga, så till saken: Vilka är och var Playstation 2:s bästa, definierande spel? Vilka får man inte ha missat? Vilka är floppar? Vilka är Must-Haves i ens spelsamling om man är eller ska börja bli en PS2-lirare? Jag har för avsikt att skaffa så gott som hela GTA-serien till att börja med. Vad finns det mer? Tekkenspelen om man gillar den serien, jag personligen tycker att Tekken Tag Tournament och Tekken 5 var de roligaste tekken till PS2. Tony Hawk släppte väl det näst-bästa spelet i serien till PS2. (Det allra bästa är såklart tvåan) Nu när jag ändå har startat en SSX-tråd så får jag väl tipsa om SSX-spelen, Tricky är det allra roligast, ettan är näst-roligast enligt min mening. Devil May Cry 2! Det absolut bästa DMC-spelet som gjorts än så länge, om du hittar det så köp det. Det är så sjukt skoj, jag spelade igenom det hur många gånger som helst utan att tröttna. Jag återkommer med mer guldklimpar när jag kommit hem och kan kolla igenom min lilla spelsamling. Edit: Jag håller med Renard! Max Payne var grymt kul, jag spelade bara ettan men det var en otroligt härlig upplevelse. Edit 2: Jag har många av spelen som jag namedroppar. Så om du vill så kan jag säkert låna ut ett eller annat. Redigerad 14 april, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 14 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2011 Min lista på spel till PS2 som jag kommer på, på rak arm, vilka jag tycker är värda att åtminstone testa, oavsett om hr Trådskapare har spelat dem eller inte: Dynasty Warriors 5 Way of the Samurai Gun Red Faction Ratchet & Clank Romance of the Three Kingdoms VIII Canis Canem Edit Just nu kommer jag inte på några fler, jag har inte så många roliga spel själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 april, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 april, 2011 Min lista på spel till PS2 som jag kommer på, på rak arm, vilka jag tycker är värda att åtminstone testa, oavsett om hr Trådskapare har spelat dem eller inte: Dynasty Warriors 5 Way of the Samurai Gun Red Faction Ratchet & Clank Romance of the Three Kingdoms VIII Canis Canem Edit Just nu kommer jag inte på några fler, jag har inte så många roliga spel själv. Wow, inget av dem! Jag har funderat på CCE och Ratchet & Clank. GUN hörde jag var okej men inte jättebra. Hur är det jämfört med RDRedemption? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 14 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2011 Wow, inget av dem! Jag har funderat på CCE och Ratchet & Clank. GUN hörde jag var okej men inte jättebra. Hur är det jämfört med RDRedemption? Ja, Gun förlorar hårt emot RDR, helt klart! Men utanför jämförelse så tycker jag att det är ett spelvärt spel! Sen är det fem års skillnad, också. Ratchet & Clank rekommenderar jag kanske starkast på hela lista, och tycker inte att du ska tveka! Way of the Samurai kommer kanske på delad tvåa med Canis Canem Edit. Du får en gameplay video av mig på Way of the Samurai, så du kan få se hur själva spelet är. Storymässigt får man själv välja hur man ska gå till väga, och det finns flera endings. (Jag vet inte hur många.) Det finns en tvåa som jag inte har spelat mycket, och en trea som är värt att testa om man gillar ettan. En fyra är tydligen på väg också. Bubblare: Onimusha är ett kort men kul spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2011 Om du vill bokstavligen ha ett oändligt spel så borde du ta och leta efter en sälsynta juvelen Disgaea: Hour of Darkness. Det är svårt att få tag på, over-the-top strategi som tekniskt sett går att spela i all oändlighet utan att klara ut det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2011 Som sagt tidigare i tråden: Canis Canem Edit. Enormt bra spel! Kanske mitt absoluta favoritspel! Extremt atmosfäriskt, grymt bra story och underbara karaktärer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 14 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2011 Ratchet & Clank och Canis Canem Edit. GUN finns ju även till PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2011 Om det inte vore för att du har en PS3 skulle jag starkt rekomendera GUN. Riktigt bra spel. Men Red Dead Redemption är mer än bara ett spel. Det är en upplevelse, och det absolut bästa cowboy-spelet någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 14 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2011 Om det inte vore för att du har en PS3 skulle jag starkt rekomendera GUN. Riktigt bra spel. Men Red Dead Redemption är mer än bara ett spel. Det är en upplevelse, och det absolut bästa cowboy-spelet någonsin.Det där är typ som att säga att man kan strunta i System Shock för att Bioshock finns. Faktiskt, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2011 Det där är typ som att säga att man kan strunta i System Shock för att Bioshock finns. Faktiskt, typ. Det är en smaksak. Medans GUN är ett bra western-äventyr är Red Dead Redemption en hel värld imo. Svårt att sätta ord på. Men visst, klart han kan köpa GUN, för att sedan när han köper RDR se skilladen själv! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 april, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2011 Jag har redan RDR och gillade det, men jag tyckte att man alldeles för tidigt redan sett och gjort allt. Återspelningsvärdet är väldigt lågt i jämförelse med GTA-spel och om GUN är sämre i både uppdrag och utförande så vet jag inte om jag är så sugen...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 15 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2011 (redigerad) Jag har redan RDR och gillade det, men jag tyckte att man alldeles för tidigt redan sett och gjort allt. Återspelningsvärdet är väldigt lågt i jämförelse med GTA-spel och om GUN är sämre i både uppdrag och utförande så vet jag inte om jag är så sugen...? Jag skulle aldrig våga gå från RDR till GUN. Tvärtom däremot, om man inte hade spelat RDR än, men inte från bättre till sämre. Redigerad 15 april, 2011 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 15 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2011 Jag vill bara tillägga att jag utgick ifrån spel som Jag tycker är bra PS2-spel när jag skrev min lista. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 april, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2011 GTA San Andreas och GTA3 för 128 kr totalt, inklusive frakt. Lastgen rules! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 24 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2011 Henki om du gillar raceing spel så är Gran Turismo ett måste! När vi skaffade våran första PS2:a så fick vi med Grand Turismo 3 A-spec hade jäkligt kul med det samt Grand Turismo 4. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 april, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2011 Henki om du gillar raceing spel så är Gran Turismo ett måste! När vi skaffade våran första PS2:a så fick vi med Grand Turismo 3 A-spec hade jäkligt kul med det samt Grand Turismo 4. Bara om det finns splitscreen! Det är tyvärr utrotat från alla tevespel nuförtiden; speciellt racing ( )! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 25 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 Bara om det finns splitscreen! Det är tyvärr utrotat från alla tevespel nuförtiden; speciellt racing ( )! Ska det säkert göra. Det finns i GT5, vilket jag rekommenderar starkt. Det är endast till PS3 men det har du ju det också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 25 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 Bara om det finns splitscreen! Det är tyvärr utrotat från alla tevespel nuförtiden; speciellt racing ( )! Om du menar för två spelare så ja. Men vet inte om det finns om man spelar själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts