Maimstream Skrivet 4 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2011 (redigerad) Hej! Hur leker ni "smurf"? Jag leker såhär: när man säger något samtidigt som någon annan måste man slå den andra personen och säga "smurf!" först. Den som blir "smurfad" får inte prata förrän någon säger den personens namn. En variant som jag har stött på är att man måste räkna till tio efter man har sagt "smurf!" men då kutar man bara runt i en evighet och då kan man lika gärna leka ta ("tafatt"). Vad har ni för regler? Jag redigerar för att nämna vad jag glömde nämna: det är inte ett hårt slag, snarare som en knuff, fast med knuten näve. Redigerad 4 april, 2011 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2011 Säger man något samtidigt så säger man Smurf först, och den andra personen måste vara tyst tills nån säger hans namn. Inga slag här inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 4 april, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 april, 2011 Säger man något samtidigt så säger man Smurf först, och den andra personen måste vara tyst tills nån säger hans namn. Inga slag här inte! Så pass! Vad händer om båda säger smurf samtidigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 4 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2011 Gör likadant som Räven. Smurf samtidigt = nothing happens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2011 Så pass! Vad händer om båda säger smurf samtidigt? Då börjar man gemensamt sjunga We shall overcome! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 4 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2011 "SMURF DIG!" sa vi i min ungdom. Verkar dumt i efterhand. Den smurfade fick inte prata innan dennes namn nämndes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2011 Jag har slutat säga smurf då ingen häromkring verkar göra det, blir bara en mysko stämning med undrande blickar Tråkisar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 4 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2011 När jag var mindre så körde vi såhär! Exempelvis A och B säger typ "kolla en fågel" exakt samtidigt, då var det för den ena att säga Smurf och räkna till 10, hann inte den andra säga Gargamel så fick inte den andra prata fören man sa den personens namn! Numera kör vi såhär, säger man nånting samtidigt så är det "Smurf du bjuder på läsk"... Men den andra bjuder aldrig, irriterande lek! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 4 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2011 "Smurf, du är skyldig mig en öl!" 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2011 Jag körde aldrig smurf... Hörde emellertid ibland en riktig mongoversion av den här leken då man hasplar ur sig den något osmidiga meningen "Bingo, lyckan är min - vi kommer på samma kalas!". Men jag tror inte att det blev så mycket mer av det efteråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2011 (redigerad) Smurf?!? aldrig hört! Redigerad 5 april, 2011 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 5 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2011 I våra regler så har jag för mig att man var tvungen att röra vid trä när man sa smurf. Och sen det vanliga. Inga slag däremot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 5 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2011 VI sa smurf o sen fick man inte säga något förrens man sa dennes namn. Sa man något så fick man smäll.. Utvecklades efterhand till att alla i närheten fick ett slag var på personen i fråga. Ungefär som att Gul bil leken förvandlades till att den som vart slagen först fick ta emot alla slag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 8 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2011 Våra regler var som så att den som smurfade någon var tvungen att säga den andres namn tre gånger innan den smurfade personen fick prata igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 8 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2011 Smurf du är skyldig mig en häst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts