Umberto Skrivet 28 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2012 Men den mäter inte lämpligheten för "hundratals olika utbildningar". Den mäter lämpligheten för universitetsstudier. Universitetsstudier är inte en enhetlig företeelse. Universitetsstudier i säg nationalekonomi skiljer sig markant från studier i medicin, som i sin tur skiljer sig från studier i astronomi... Därför är det fel att använda ETT prov för att testa lämplighet för åtskilliga olika utbildningar som alla har kraftigt varierande innehåll och struktur. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 29 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2012 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 maj, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2013 Tror jag skrev i Skoltråden sist varför det blir lite osammanhängande, men detta är ju faktiskt rätt tråd. Lyckades sjukt nog få 1,2 på matematik-delarna vilket i kombination med 2,0 på svenskan och engelskan ger mig 1,6. Det räcker gott och väl till vad jag tänkt söka. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 29 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2013 Tror jag skrev i Skoltråden sist varför det blir lite osammanhängande, men detta är ju faktiskt rätt tråd. Lyckades sjukt nog få 1,2 på matematik-delarna vilket i kombination med 2,0 på svenskan och engelskan ger mig 1,6. Det räcker gott och väl till vad jag tänkt söka. Vad ska du söka till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 maj, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2013 Vad ska du söka till? I höst fortsättningskursen inom Freds- och konfliktvetenskap, vilket när det är avklarat ger mig 60 högskolepoäng. Det + högskoleprovresultatet gör mig behörig till journalistikprogrammet i Göteborg som jag tänkt söka. Måste dock även klara tre olika intagningsprov för att komma in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 9 juni, 2013 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2013 I höst fortsättningskursen inom Freds- och konfliktvetenskap, vilket när det är avklarat ger mig 60 högskolepoäng. Det + högskoleprovresultatet gör mig behörig till journalistikprogrammet i Göteborg som jag tänkt söka. Måste dock även klara tre olika intagningsprov för att komma in. Aha. Lycka till, jag tror det kommer att gå galant. Journalistik och samhällsvetenskap är en bra kombination. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireinthehole Skrivet 9 juni, 2013 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2013 Haha fick 0,8 första och enda gången jag skrev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2014 Ska skriva högskoleprovet igen nu i april och tänkte att det är nog dags att börja plugga lite. Jag känner mig väldigt bekväm med språkdelen och tänker lägga all fokus på matten, som alltid har varit mitt fall. Har aldrig riktigt kunnat lista ut den biten om jag ska vara helt ärlig. Är tanken att man ska kunna komma fram till lösningen bara genom att se hur talet är konstuerat eller genom lite lätt huvudräkning? Är också lite konfunderat över att svårighetsgraden "bara" är Matte A då det känns mer som B-nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts