The Dude Skrivet 1 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2011 Jag har aldrig förståt det här. Vad är roligt? Kan ni lära mig! I eran av internethumor som vi lever i nu är det upprepningar och fyndiga variationer av samma "memes" som ofta gäller. Förutom Trollface exempelvis tusentals "This is sparta"-remixar, Xzibit "Yo I heard you like..." och meningslösa autotunes. Humor som våra föräldrar aldrig skulle förstå eftersom rolighetsnivån bygger på igenkänning. Du hänger nog för lite på internet för att förstå det roliga! Jag själv är också ganska trött på denna meme-hysterin. Nivån är rätt låg egentligen. Deltagarkulturen som det bygger på gör ju att allting översvämmas av folk som egentligen inte är roliga men bara måste vara med och bidra. Förr var komiker komiker och publiken underhölls. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2011 I eran av internethumor som vi lever i nu är det upprepningar och fyndiga variationer av samma "memes" som ofta gäller. Förutom Trollface exempelvis tusentals "This is sparta"-remixar, Xzibit "Yo I heard you like..." och meningslösa autotunes. Humor som våra föräldrar aldrig skulle förstå eftersom rolighetsnivån bygger på igenkänning. Du hänger nog för lite på internet för att förstå det roliga! Jag själv är också ganska trött på denna meme-hysterin. Nivån är rätt låg egentligen. Deltagarkulturen som det bygger på gör ju att allting översvämmas av folk som egentligen inte är roliga men bara måste vara med och bidra. Förr var komiker komiker och publiken underhölls. Tycker det är lite väl att svepa med dessa bland alla "tråkiga memes", det här är ju mer bara små korta roliga historier som berättas i serieform. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 1 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2011 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 1 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2011 http://i.imgur.com/wsrPV.png Åhhh... Igenkänningsfaktorn på den! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2011 Tycker det är lite väl att svepa med dessa bland alla "tråkiga memes", det här är ju mer bara små korta roliga historier som berättas i serieform. Nja jag vet inte. Poängen med varje trollface-historia är ju att den mynnar ut i samma poäng som tusentals andra redan har gjort: "fuck yeah", "problem?", "forever alone" osv. Jag förstår att det är kul men jag tycker det är rätt simpelt. Inte humorns historias fina ögonblick utan mer i klass med buskis (inte på samma sätt men av samma värde/verkshöjd). 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 1 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2011 Jag har aldrig förståt det här. Vad är roligt? Kan ni lära mig! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2011 Nja jag vet inte. Poängen med varje trollface-historia är ju att den mynnar ut i samma poäng som tusentals andra redan har gjort: "fuck yeah", "problem?", "forever alone" osv. Jag förstår att det är kul men jag tycker det är rätt simpelt. Inte humorns historias fina ögonblick utan mer i klass med buskis (inte på samma sätt men av samma värde/verkshöjd). Jojo, men sedan är det internethumor vi pratar om, känns som att du förväntar dig lite mycket kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 1 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2011 (redigerad) I eran av internethumor som vi lever i nu är det upprepningar och fyndiga variationer av samma "memes" som ofta gäller. Förutom Trollface exempelvis tusentals "This is sparta"-remixar, Xzibit "Yo I heard you like..." och meningslösa autotunes. Humor som våra föräldrar aldrig skulle förstå eftersom rolighetsnivån bygger på igenkänning. Du hänger nog för lite på internet för att förstå det roliga! Jag själv är också ganska trött på denna meme-hysterin. Nivån är rätt låg egentligen. Deltagarkulturen som det bygger på gör ju att allting översvämmas av folk som egentligen inte är roliga men bara måste vara med och bidra. Förr var komiker komiker och publiken underhölls. Jag håller med till 88,69%. En del memes kan vara riktigt roliga men de här "serierna" alltså... Lord have mercy. De bygger ju på nästan samma saker hela tiden - någon sorts folklig igenkänningshumor som hela tiden ska utmynna i ett "höhö, ja precis så där är det looolololz!". Redigerad 1 december, 2011 av Umberto t Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2011 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 7 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2011 Hahahahahaha! http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/384507_291804447531600_208020139243365_972707_1140035198_n.jpg 9 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2011 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Populärt inlägg Maimstream Skrivet 13 december, 2011 Populärt inlägg Rapportera Share Skrivet 13 december, 2011 http://www.spoki.lv/upload/articles/47/479874/images/Kapec-es-kluvu-par-1.jpg Haha detta känner jag fan igen när man ritar kukar på månen. 21 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2011 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 14 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2011 Hahahahahaha! http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/384507_291804447531600_208020139243365_972707_1140035198_n.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 17 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2011 (redigerad) . Redigerad 17 december, 2011 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 17 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2011 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 19 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2011 8 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2011 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 26 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2011 Haha Jacker. Du och dina långa grejer. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 26 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts