Eudoros Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 ---------- Jag var nyss nere på Hemköp och nu när jag kom hem kom jag på mig själv med att direkt tänka att jag måste tvätta händerna. Dels för att jag tagit i massa varor som andra människor kanske lagt vantarna på, dels för att jag tagit i mynt som är erkänt lortiga. Nu tänker jag främst på besök på mataffärer och inte t.e.x klädaffärer, även om man kanske ertappar sig själv med att fingra på något lortigt där med. Så hur gör ni - brukar ni tvätta händerna efter att ni handlat eller är det bara fåfängt skit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Vote: Nej, aldrig. Kommer nog aldrig göra heller. Jag tycker inte att matvaror och liknande är smutsiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Njaa, kanske om jag ska äta. Jag kan tycka att det är ganska äckligt att äta på donken efter en shoppingrunda då man käkar med händerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Nej, aldrig. Känns som en onödig begränsning i livet att gå runt och tänka på vad som är "lortigt" eller ej. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Nej, aldrig. Känns som en onödig begränsning i livet att gå runt och tänka på vad som är "lortigt" eller ej. This. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Tvättar händerna extremt sällan. 1-2 gånger per dag brukar räcka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Brukar tänka på det, men jag glömmer ofta. Ska jag laga den mat som jag just köpt är det givet att jag tvättar händerna. Ska jag på toa tvättar jag händerna både innan och efter, om jag varit ute. Har ingen lust att få lorten spridd till andra ställen, och det tycker jag är rätt vettigt. Sen handlar det inte bara om bakteriefobi/överdriven(?) försiktighet heller, det är en friskhetskänsla också. Jämför med att duscha: MÅSTE du verkligen duscha på morgonen när det enda du gjort sedan du senast duschade är att sova och kanske göra något annat i ditt eget hem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Ibland funderar man ju lite när man står och tar lösgodis samtidigt som massa ungar springer runt och fingrar hehe (vad nu handtvätt skulle hjälpa mot det). Men nej tvättar aldrig händerna efter mataffären. Tror på immunförsvarets kraft! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Ja, oftast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Nej, aldrig. Känns som en onödig begränsning i livet att gå runt och tänka på vad som är "lortigt" eller ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Bara om jag känner mig "kladdig" om händerna, men i övrigt har jag inga problem med att käka på Max eller så när jag är på stan bara för den skull att man äter med händerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 februari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Nej, aldrig. Känns som en onödig begränsning i livet att gå runt och tänka på vad som är "lortigt" eller ej. Jag känner mig dock inte ett dugg begränsad över att ta 20 sekunder åt att tvätta händerna när jag kommit hem. Det är inte så jag trampar plattan i mattan så jag ska få komma hem och tvätta händerna för att jag känner mig lortig, det är oftast bara en grej jag brukar komma att tänka på när jag kommit hem och då gör jag det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Tvättar händerna alldeles för ofta. Säkert 10 gånger om dagen exklusive toalettbesök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Toalettbesök, matlagning(före) eller om jag är skitig av någon anledning tvättar jag händerna för. Jag har nog aldrig ens tänkt tanken efter att ha besökt en affär eller dylikt. Sådant där kunde jag inte tänka mindre på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Tvättar alltid händerna när jag kommer hem, oavsett vad jag har gjort ute. Tänker inte på mycket på bakterier, bar gör det av vana. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 (redigerad) Tvättar alltid händerna när jag kommer hem, oavsett vad jag har gjort ute. Tänker inte på mycket på bakterier, bar gör det av vana. Samma här. Alltid när jag kommer hem efter att ha varit 'out and about' tvättar jag händerna. Redigerad 23 december, 2011 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 22 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2011 Nä. Tror jag är nån motsats mot de som har bacillfobi. Tvättar händerna rätt sällan, inte ens efter varje toalettbesök (men oftast). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2011 inte ens efter varje toalettbesök Great, då är det på grund av dig som alla vi andra har bakteriefobier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 23 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2011 Tvättar alltid händerna när jag kommer hem, oavsett vad jag har gjort ute. Tänker inte på mycket på bakterier, bar gör det av vana. Samma... annars är jag inte bakterierädd, och det är nog också därför jag har ett exceptionellt starkt immunförsvar, då jag nästan aldrig blir sjuk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 23 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2011 Nej, tvättar inte händerna efter att jag har varit i affären. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts