Gof Skrivet 13 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2011 (redigerad) Magicka är ett hack n slash spel, lite Diablo-stil på det hela. Kolla videon ovan för gameplay. Gjort av en svensk indiestudio och är helt jävla fucking awesome. Kostar runt 80-90kr på Steam. Spelet går ut på att man har 8 element, dessa ska man kombinera för att skapa kraftfullare spells, "magicks" och whatnot. Sen är det en storyline att spela igenom. Underbart spel. Köp det för fan! Redigerad 13 februari, 2011 av Gof 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2011 Jävlar vad toknice det ser ut!! Kollade igenom hela klippet och det verkar vara ett sjukt roligt spel, älskar att han som spelade hade så kul också vilket gjorde att det verkligen kändes som ett skoj spel. Måste skaffa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 13 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2011 Till en början tänkte jag att det säkert var något skitspel på extremt låg budget men det ser faktiskt bättre ut än många spel som släpps idag! Allt är klockrent och jag blev otroligt överraskad över hur innovativt spelet är. Kommer definitivt bli ett köp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2011 Verkar väldigt kul! Synd att det inte är lite mer lootfixerat då jag är en lootwhore. Älskar att göra mina karaktärer mer personliga, men det verkar inte vara möjligt i Magicka (förutom färgen). Det till trots ser det jävligt nice ut, TotalBiscuit äger ju också förstås. Ska köpas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 13 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2011 Redan hunnit spela igenom storyn 2-3 gånger och challenges ett par gånger, väntar på lite mer content. (PvP trololol) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2011 (redigerad) Verkar väldigt kul! Synd att det inte är lite mer lootfixerat då jag är en lootwhore. Älskar att göra mina karaktärer mer personliga, men det verkar inte vara möjligt i Magicka (förutom färgen). Det till trots ser det jävligt nice ut, TotalBiscuit äger ju också förstås. Ska köpas. Mjo det hade varit sjukt nice om det var mer rollspel över det. Med ett levelsystem och ett lootsystem. Jag älskar att levla och likt du göra ens karaktär mer personlig. Men det är ändå ett riktigt roligt och härligt spel, jag har inte hunnit spela så jättemycket men jag älskar det jag har upplevt hittills! Edit: Det är kul att det finns lite humor i spelet med, till exempel i tutorialen när man möter Behold. Eller när en smed (Tror jag det var) utbrister något i stil med "It's Goblins! RUN TO THE HILLS! RUN FOR YOUR LIVES!!" Redigerad 14 februari, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 14 februari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2011 Det suger att multiplayer är buggat till tusen. :E Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 28 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2011 DAMN YOU MAGICKA, Y U SO ADDICTIVE? http://ragecomic.appspot.com/packs/angry/images/YUNO.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 1 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2011 Guys, hey guys. .. GOTY. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 1 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2011 Guys, hey guys. .. GOTY. Ö-Ö-ÖRN, ÖRN IS THE HÖRN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 mars, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2011 FUCK YEAH VIETNAAAM! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 1 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2011 Guys, hey guys. http://www.youtube.c...h?v=cs2DsoiA54Y .. GOTY. Ö-Ö-ÖL, ÖL IS THE ÖL! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2011 Fan, jag önskar att Magicka var lite mer som Diablo. Att man kunde göra games där man kör lite svårare banor och plockar på sig lite loot. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra när jag klarat spelet, mer än att rulla tummarna och vänta på uppdateringar. Challenges tyckte jag var ganska tråkiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 mars, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2011 Förväntar mig att Vietnam blir lite sådant. Mer online-inriktat. Verkar vara ganska kasst om det bara blir en förlängning på samma sorts spel, men annan story. Go go arrowhead. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2011 Förväntar mig att Vietnam blir lite sådant. Mer online-inriktat. Verkar vara ganska kasst om det bara blir en förlängning på samma sorts spel, men annan story. Go go arrowhead. Hoppas verkligen det. Inför de loot och ett lite mer dungeon-liknande system än bara en story upp och ner kommer jag nöta det som fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2011 Diggar spelet. Skönt att slippa oroa sig för mana eller liknande och bara experimentera sig fram. Synd att det av någon anledning uppstår massa grafikbuggar på mitt system. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 2 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2011 Diggar spelet. Skönt att slippa oroa sig för mana eller liknande och bara experimentera sig fram. Synd att det av någon anledning uppstår massa grafikbuggar på mitt system. Laptop? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2011 Laptop? Nä, kör bootcamp på mac. Den klarar av GTA IV och liknande tungviktare men inte riktigt detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts