SilentViper Skrivet 7 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2011 Skulle behöva göra en nätverksbrygga mellan två datorer och är inte så haj på den delen. Vill gö en brygga från min dator till morsans dator då jag skulle behöva flytta över en fil på ca 6gb. Sökte på hennes dator via nätverk men då var man tvungen ha lösenord för att komma in. Så tänkte är det nån som kan ge en beskrivning genom hur man ansluter min dator till hennes så man kan sitta flytta över filer mellan våra datorer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2011 Skulle behöva göra en nätverksbrygga mellan två datorer och är inte så haj på den delen. Vill gö en brygga från min dator till morsans dator då jag skulle behöva flytta över en fil på ca 6gb. Sökte på hennes dator via nätverk men då var man tvungen ha lösenord för att komma in. Så tänkte är det nån som kan ge en beskrivning genom hur man ansluter min dator till hennes så man kan sitta flytta över filer mellan våra datorer? Du måste ändra säkerhetsinställnigarna. Operativsystem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 7 februari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2011 (redigerad) Du måste ändra säkerhetsinställnigarna. Operativsystem? Jag sitter på XP home edition och morsan sitter på Vista business. EDIT: Vet att farsan gjorde nåt liknande förut för länge sedan fast då hade bägge två XP och då var det nåt i nätverksanslutningar han gjorde. Redigerad 7 februari, 2011 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2011 Jag sitter på XP home edition och morsan sitter på Vista business. EDIT: Vet att farsan gjorde nåt liknande förut för länge sedan fast då hade bägge två XP och då var det nåt i nätverksanslutningar han gjorde. Å nej! XP och vista är dom 2 sämsta operativsystem på att samarbeta! Du ska i alla fall in på kontrollpanelen på båda datorerna, välj något i stil med nätverk. Kanske nätverks och delningscenter. Vista: Där inne ska det nog finnas avancerade delningsinställningar. kanske måste du konfigurera ett hemnätverk. Dra ner alla säkerhetsinställningar till lägsta och välja att du ska kunna dela filer och mappar. Xp: Välj att konfigurera ett hemnätverk och följ anvisnnigarna och välja att godkänna delning. Har du tur fungerar det. Ni har inte lösenord till användarna? Kan hända att man måste ha lösenord, annars är det inte säkert vista godkänner det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 februari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2011 Jag har endast lösenord för att logga in på min dator och morsan har inge lösenord när man startar upp om det är det du syftar på nu. Men ska testa det återkommer snart med svar igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 februari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2011 Tack Kobbe det hjälpte behövde endast gö det på min dator så jag kommer in på min dator eller delade dokument från mammas dator. Så nu får jag se hur det blir att skicka över filen. Men ännu ett tack vad skulle forumet vara utan dig och Curly ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts