Pixiegnom Skrivet 24 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2012 Gillade även jag Det Avlånga Landet, men är rätt nöjd ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2012 (redigerad) Jag gillade "Det avlånga landet". Nåväl... Jag med! Fast baksidorna du postade där hör till "Inspiration 2012". "Nära i bild" var helt okej också. Edit: Satan vad tråkiga prototyperna av mynten ser ut. Får hoppas att de får lite festligare detaljer senare. Redigerad 24 april, 2012 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 24 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2012 Jag med! Fast baksidorna du postade där hör till "Inspiration 2012". "Nära i bild" var helt okej också. Edit: Satan vad tråkiga prototyperna av mynten ser ut. Får hoppas att de får lite festligare detaljer senare. Kan hålla med om att mynten ser lite tomma ut men jag gillar också det "rena" utseendet som prototyperna har så jag tror det blir bra hur som helst. Men kommer storlekarna på mynten bevaras, eller rättare sagt skillnaderna i storlek? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2012 Jag med! Fast baksidorna du postade där hör till "Inspiration 2012". Goof! Det var ju baksidan som var det bästa. Bytte bild nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 24 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2012 Jag ska uteslutande använda 200-kronorssedlar om två år : ) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2012 Gillar det nya utseendet! Känns... Modernt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2012 Likt Henkibojj så gillade jag "Inspiration 2012", den kändes riktigt häftig! Älskade aktörer var inte heller dum. Men vad hände vid skapandet av "Natur och kultur i symbios"? Helt galet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 24 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2012 (redigerad) Jag förstår inte varför de valde Lindgren och Nilsson, de känns inkvoterade. Hellre Nobel och Wallenberg. Redigerad 24 april, 2012 av felshoe 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 25 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2012 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2012 Vad är syftet med att byta metall och storlek på mynten vi har idag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 25 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2012 Hur mycket tror ni bilderna på nya sedlarna kommer skilja sig mot den färdiga produkten? Känns ju lite farligt med fotografiska motiv? Eller har andra detaljer på sedlarna blivit så säkra att man kan ha mer lättförfalskade motiv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 26 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2012 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 26 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2012 Vad är syftet med att byta metall och storlek på mynten vi har idag? Nu vet jag inte vilket håll storleken ändras på men jag tror att man gör dem mindre och lättare på grund av miljöskäl vid transport. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 26 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2012 Försvinner tian, eller kommer den inte förändras? Vad är syftet med 2-kronan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 26 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2012 Hur mycket tror ni bilderna på nya sedlarna kommer skilja sig mot den färdiga produkten? Känns ju lite farligt med fotografiska motiv? Eller har andra detaljer på sedlarna blivit så säkra att man kan ha mer lättförfalskade motiv? Jag tror väl inte att säkerhetsdetaljerna ska vara sämre på de nya sedlarna, direkt. Vad jag vet har de nuvarande sedlarna med silverfolie aldrig förfalskats. Och är bilderna vi sett verkligen slutprodukten? De kanske skrivs ut med linjetecknad teknik (som alla motiven är idag) och det skulle förvåna mig om ingen typ av hologram dyker upp på den färdiga sedeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 26 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2012 Jag tror väl inte att säkerhetsdetaljerna ska vara sämre på de nya sedlarna, direkt. Vad jag vet har de nuvarande sedlarna med silverfolie aldrig förfalskats. Och är bilderna vi sett verkligen slutprodukten? De kanske skrivs ut med linjetecknad teknik (som alla motiven är idag) och det skulle förvåna mig om ingen typ av hologram dyker upp på den färdiga sedeln. Jag tänkte att säkerhetsdetaljer som silverfolie är så säkert att man kan släppa på andra säkerhetskrav (linjetecknade motiv t.ex). Men jag tror nog också att det kommer bli linjetecknat, om inte annat tycker jag inte att det passar med fotografiska bilder på en sedel. Föredrar om det tecknas med samma teknik som idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 27 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2012 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2012 Någon som har sett den värdelösa krönikan i Metro idag? Någon frilansare som tycker att artister som Robin och Aviici hade varit vettigare att sätta på 50-lappen istället för Evert Taube. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 27 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2012 Någon som har sett den värdelösa krönikan i Metro idag? Någon frilansare som tycker att artister som Robin och Aviici hade varit vettigare att sätta på 50-lappen istället för Evert Taube. Dekadens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2012 Mer info: http://www.riksbank.se/sv/Sedlar-och-mynt/Nya-sedlar-och-mynt/De-nya-mynten/Konstnarlig-utgangspunkt/ 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts