Renard Skrivet 9 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2011 (redigerad) Här kommer en alldeles ny "lek". Den går ut på att man betygsätter låten i inlägget innan ens eget (läs reglerna för bättre förklaring). Detta är ett bra sätt att hitta ny musik, som man annars kanske skulle ignorerat i tex Musiktips! Regler I denna leken använder vi oss av låtar som ligger uppe på YouTube. De ska helst vara inbäddade i tråden. Detta gör man enklast genom att trycka på "Specialtaggar" och sen "YouTube". I den övre rutan skriver du sen "small" och i den andra klistrar du in URL'en till videon. Easy peasy Skulle det dock inte funka med inbäddning så går det lika bra med en länk till videon! Varje person får max lägga upp 3 låtar varje dag! Så här går det till! 1) Person A lägger upp en video med en låt han/hon gillar 2) Person B betygsätter låten på en valfri skala (0/5, 0/10, 0/100 etc etc) samt skriver en kommentar om varför man gett det betyg man gett! 3) Person B lägger sedan upp en video med en låt han/hon gillar i samma inlägg och inväntar att någon annan upprepar steg 2 Denna "lek" har alltså aldrig någon fast lekledare. Man bestämmer själv när man vill delta Då kör vi! Redigerad 10 januari, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 9 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2011 Aldrig direkt gillat Rolling Stones, men den här var inte så pjåkig! 2,5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 9 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2011 Aldrig direkt gillat Rolling Stones, men den här var inte så pjåkig! 2,5/5 Det där var inte illa! Gillar sångaren skarp! 7.5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 9 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2011 Aldrig direkt gillat Rolling Stones, men den här var inte så pjåkig! 2,5/5 Tyckte låtens intro och verser var sköna, lite U2 feeling, men refrängen gillade jag inte. Skumma ackordbyten. 3/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 9 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2011 (redigerad) Tyckte låtens intro och verser var sköna, lite U2 feeling, men refrängen gillade jag inte. Skumma ackordbyten. 3/5 Allt utom sången påminnde lite om nyare Bruce Springsteen! 6.9/10 Redigerad 9 januari, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 (redigerad) OT flyttat till papperskorgen. Fortsätt. Redigerad 10 januari, 2011 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 (redigerad) Lät rätt random. 5/10 --- Finns en liknande tråd på Gamereactors forum och den känns sjukt spammig, tänkte flika in med det bara. Redigerad 10 januari, 2011 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Finns en liknande tråd på Gamereactors forum och den känns sjukt spammig, tänkte flika in med det bara. Det finns inget fel i att testa hur det fungerar. Håll er ontopic nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 (redigerad) @ Dr stupid's video. Jag gillar hans röst, texten är helt okej med tycker jag! 3,5/5 Kan väll inflika med att jag tycker inte man ska skriva 20 post per dag i den här tråden, blir lätt spammigt då om jag & renard sitter i 2-3 sidor och betygsätter varandras låtar. Ungefär som Musiktips, Kanske inte direkt ett inlägg/dag men max 5 i varje fall, eller något sånt där. Redigerad 10 januari, 2011 av Umberto sneak-svar: låter vettigt! /Umb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 @iWex: Gillade den, väldigt mycket! Favoritiserad. Vi säger ... 8/10! ** Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 (redigerad) Tråkigt nog är det inte min sorts musik, riktigt. Om jag ska säga något bra om den så var det skön en skön basslinga och najs ackordföljder. http://www.youtube.com/watch?v=9fI85hmqILs Redigerad 10 januari, 2011 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Tråkigt nog är det inte min sorts musik, riktigt. Om jag ska säga något bra om den så var det skön en skön basslinga och najs ackordföljder. 3/10. Kände mig rätt taggad till en början när han pratade och tänkte att något skönt kanske skulle köra igång men jag föll aldrig riktigt för sångdelen av låten. F.ö så lät det nästan lite som X-files temat i strax efter att han slutat prata. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Har fundrat på det ni sa om spam och kommer med en ny regel! Max 3 inlägg per person och dag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 3/10. Kände mig rätt taggad till en början när han pratade och tänkte att något skönt kanske skulle köra igång men jag föll aldrig riktigt för sångdelen av låten. F.ö så lät det nästan lite som X-files temat i strax efter att han slutat prata. Den var rätt bra! Lite långtråkig, men ändå bra. Bekväma melodier. 3/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Den var rätt bra! Lite långtråkig, men ändå bra. Bekväma melodier. 3/5 Nej, det där föll mig inte riktigt i smaken 3/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Nej, det där föll mig inte riktigt i smaken 3/10 Riktigt bra chillmusik. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Riktigt bra chillmusik. 8/10 Harmoniskt och chill, fast kändes lite för mycket "power" ibland. 8/10 http://www.youtube.com/watch?v=bBBZPwwCK1A Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Harmoniskt och chill, fast kändes lite för mycket "power" ibland. 8/10 http://www.youtube.com/watch?v=bBBZPwwCK1A Sleep och Kyuss äger stoner-metal scenen. Även om jag tycker att Dragonaut är skivans bästa låt. 8/10 http://www.youtube.com/watch?v=DKbPUzhWeeI Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 (redigerad) Sleep och Kyuss äger stoner-metal scenen. Även om jag tycker att Dragonaut är skivans bästa låt. 8/10 The Doors - Riders of the storm. Aldrig gillat The Doors, men denna gick ju faktiskt att lyssna på! 3/5 Redigerad 10 januari, 2011 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Aldrig gillat The Doors, men denna gick ju faktiskt att lyssna på! 3/5 http://www.youtube.c...h?v=GZBEFFWnX7c Gillade introt skarpt, i övrigt var den väl sisådär. Rätt bra egentligen, bara inte min typ. 6/10. Det här blir intressant... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts